Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost lansate trei proiecte educative

Marți, la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea

Au fost lansate trei proiecte educative

Marţi, 20 februarie 2018, în Sala multimedia a Colegiului Tehnic „Traian Vuia", Oradea, a avut loc lansarea a trei proiecte educative: 1.Consumatorul raţional - informat 2.Viitorul meu începe astăzi. Cum spun: Ce ştiu să fac? 3.Experienţe şi bune practici în antreprenoriat.

La eveniment au onorat conducerea colegiului, un invitat special, doamna Nica Daciana, reprezentant al AJOFM Bihor, reprezentanți din partea instituţiilor partenere: Liceul ,,Don Orione", Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Colegiul Naţional „Iosif Vulcan", Liceul Tehnologic Special Nr. 1 din Oradea, CJRAE Bihor, AJOFM Bihor, OPC Oradea și S.C. Public Euroconsulting SRL, precum și membrii echipelor de proiect: prof. Bîdiliță Vasile, Bochiş Nadia,  Bordea Ioana,  Cheregi Mihaela, Dronca Raluca, Graur Simona, Hoffmann-Bronţ Viorica, Neag Aluniţa, Oprean Flavia, Pavel Ioana,  Popuş Adina, Şumălan Mihaela, Todica Marcela și Varga Ileana.
1.Proiectul educativ local Consumatorul raţional - informat  urmăreşte promovarea unui stil de viaţă sănătos, a respectului faţă de viaţa personală, sănătatea proprie şi a celorlalţi, informarea corectă,  formarea unui consumator raţional care va şti ce înseamnă puterea informaţiei, în vederea evitării situaţiilor de prejudiciere a intereselor. Aplicarea proiectului contribuie la formarea unui consumator informat, educat, atent şi exigent în vederea evitării situaţiilor în care interesele noastre în calitate de consumatori să fie prejudiciate.
2.Proiectul educativ judeţean: Viitorul meu începe astăzi. Cum spun: Ce ştiu  să fac? are ca scop creşterea şanselor de integrare educaţională şi socială a copiilor şi tinerilor aflaţi în dificultate, precum şi dezvoltarea la voluntari a unor calităţi precum: iniţiativă, angajament, ingeniozitate, responsabilitate, creativitate, flexibilitate și empatie. De asemenea se are în vedere dobândirea unor noţiuni despre elaborarea şi susţinerea CV-ului în vederea accederii pe piaţa muncii, eliminarea prejudecăţilor sociale şi a ignoranţei, curaj în căutarea unui loc de muncă.
3.Proiectul educativ judeţean Experienţe şi bune practici în antreprenoriat urmăreşte promovarea educaţiei financiare şi antreprenoriale prin intermediul experienţelor şi bunelor practici ca rezultat al educaţiei nonformale. îmbogăţirea cunoştinţelor în ceea ce privește economia şi derularea unor afaceri, familiarizarea elevilor cu principiile care guvernează piaţa şi funcţionarea afacerilor, trezirea interesului și eliminarea prejudecăţilor în privinţa iniţierii propriei afaceri.
Prof. Roşu Andreea-Liliana,
coordonator proiecte

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:05 Ora standard a Europei de Est