Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

O nouă activitate din curriculum-ul internaţional, o nouă provocare

Luni, la Școala Gimnazială Internațională Agora

O nouă activitate din curriculum-ul internaţional, o nouă provocare

Luni, 19 februarie 2019, în cadrul Şcolii Gimnaziale Internaţionale Agora s-a desfăşurat activitatea ,,De la senzaţii la emoţii şi sentimente", parte din curriculum-ul internaţional, sub coordonarea doamnei profesoare de limba engleză Crina Miere.

Patru mini-scenete  în limba lui Shakespeare au ținut cu sufletul la gură audiența formată din părinți, bunici, frați și cadre didactice.
Activitatea a început prin prezentarea delimitării între senzații (feelings) care pot dura secunde, minute și sentimente (emotions) care pot dura ani (de exemplu- iubire, ură, supărare), prezentare  realizată de elevul Vlad Bungău din clasa a IV-a.
Iulia Popa a intrat în rolul lui Agony Aunt, consilier al sufletului, rezolvând diverse probleme din lumea ce ne înconjoară. Ea i-a avut în echipă pe Răzvan Suciu, Ștefan Țiplea şi  Luca Popa.
O altă temă a fost bullying-ul, mini-sceneta avându-l ca team-leader pe  Julian Kofler, iar ca membri ai echipei pe Sebastian Bulzan, Daniel Plugar şi Francesco Riccio. Obiectivul scenetei a fost de a atrage atenţia asupra faptului că, la un moment dat, când ești agresat trebuie să ştii să ripostezi, să știi să spui stop, să raportezi incidentul părinţilor, profesorilor etc.
A treia echipă l-a avut ca leader pe Alessandro Riccio, membrii echipei sale fiind Angelo Dean Flynn, Raul But şi Alex Topolicianu.  Alessandro a prezentat câteva elemente din istoria muzeului Luvru şi date despre furtul Mona Lisei şi distrugerea parţială a acesteia. Elevii aveau deja cunoştinţe vaste despre Leonardo da Vinci, Edward Munch, Botero şi alţi artişti deoarece, în cadrul orelor  din curriculum-ul internaţional, îl avuseseră ca invitat pe Giordano Giuseppe, profesor de arte în Napoli, care le-a transmis elevilor, sub formă de poveste, noţiuni despre viaţa şi activitatea acestor artişti.
Ultima scenetă, avându-l ca team-leader pe Alex Joldoş ne-a pus în faţa unui fapt împlinit: doi elevi Ema (interpretată de Amalia Socaciu) și Brook (interpretat de Artemiu Magui) şi-au modificat nota la lucrarea scrisă. Tentativa a fost raportată profesorului de către Eduard (jucat de Ștefan Socaciu) și Charlie (jucat de Quim Grau-Roșu), iar cei doi au renunţat  la idee, trăgând concluzia că cea mai bună este onestitatea.
Activitatea s-a încheiat cu poeziile compuse de doamna profesoară Crina Miere, reliefând caracterul şi personalitatea fiecărui elev în parte.
La baza tuturor acestor mini-scenete au stat informaţii esenţiale despre structura creierului - care stă la baza raţionamentului - şi inima - care stă la baza trăirilor.
Felicitări doamnei profesoare şi elevilor!
Daniela Drugaș
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă activitate din curriculum-ul internaţional, o nouă provocare.

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 09:02:35 Ora standard a Europei de Est