Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul de internship al Asociației ,,Ține de Noi”

În căutare permanentă de stagiari

Programul de internship al Asociației ,,Ține de Noi”

Asociația ,,Ține de Noi" este în căutare permanentă de stagiari (poziții neremunerate de internship) pentru cei care doresc o carieră în administrația publică, în policy making, organizații non-guvernamentale, consultanță etc.

Stagiarii se vor putea implica în toate proiectele existente ale asociației, iar munca poate fi adaptată într-o oarecare măsură aptitudinilor pe care stagiarul dorește să și le dezvolte. De asemenea, stagiarii vor putea participa gratuit la toate trainingurile asociației și vor avea prioritate la înscriere.
Toate pozițiile implică un program de lucru flexibil, de 9-10 ore pe săptămână. Durata contractului este de trei luni, cu posibilitate de prelungire. Programul de lucru poate fi negociat de la caz la caz, în funcție de celelalte angajamente educaționale și profesionale ale internului.
Persoanele interesate sunt invitate să trimită un CV detaliat și o scrisoare de motivație la adresa office@tinedenoi.ro (Răzvan Orășanu, președinte al Asociației). Vă rugăm să precizați în câmpul „Subject" titlul postului pentru care candidați.
Posturile disponibile sunt următoarele:
1. Stagiar în domeniul politicilor publice în educație
2. Fundraiser și responsabil dezvoltare
3. Ofițer de evenimente
4. Relații instituționale
5. Social media intern
6. Stagiar în domeniul politicilor energetice
1. Stagiar în domeniul politicilor publice în educație
Responsabilități:
vei ajuta la conceperea programelor dedicate subiectului Educației,
vei fi la curent în permanență cu toate noutățile aferente acestui domeniu
vei propune teme de interes care se pot concretiza ulterior prin politici publice,
vei ajuta la scrierea unor articole in domeniul educației precum si la realizarea unui studiu de caz legat de un proiect educational reusit din jud. Cluj (Transylvannia College), vei ajuta la conceperea Conferinței Naționale pe Educație ce va avea loc în anul 2018, vei contacta în numele asociației organizații europene preocupate de acest domeniu, vei redacta scrisori de invitație pentru înalți oficiali ai Uniunii Europene, vei propune un concept pentru această conferință.
2. Fundraiser și responsabil dezvoltare
Responsabilități:
Va avea responsabilități comune în ceea ce privește managementul bugetelor proiectelor asociației - de la întocmirea de proiecte de buget la implementare și raportări de final. Postul implică responsabilități în identificarea posibilelor surse de finanțare pentru asociație și, ulterior, asistență în demersurile de asigurare a finanțării pentru proiecte individuale.
* Monitorizare & Evaluare
* Responsabilitate Sociala Corporatista - Manager Relatia cu Agentii Economici
* Fundraising - Manager Cereri de Finanțare (solicitări de fonduri nivel mediu și mare)
* Fundraising - Manager Relatia cu Comunitățile Locale (sponsorizări și donații)
* Coordonator Echipa Obtinere Fonduri
* Creare si Mentinere Baza de date Donori
* Evaluare Propuneri de Finantare
Candidatul acceptat va identifica posibili noi parteneri pentru proiectele asociației, va urmări în permanență liniile de finanțare deschise, va urmări ce linii de finanțare deschid principalele fundații care oferă grant-uri, va elabora proiecte asistat de staff-ul asociației, ce ulterior vor fi depuse spre finantare.
3. Ofițer de evenimente
Responsabilități:
Îndeplinirea unor sarcini administrative în legătură cu evenimentele organizate de catre asociatie. Va elabora concepte pentru evenimentele următoare ale instituției, va efectua toate demersurile necesare logistice aferente organizării unui eveniment: planificarea bugetului pe categorii de cheltuieli, întocmirea tuturor documentelor și rapoartelor necesare pentru decont, va realiza planificarea următoarelor evenimente și documente de contabilitate primară.
Profilul candidatului: Excelente abilități de comunicare, disponibil în fiecare săptămână, capacitatea de a respecta termene stricte de predare, atitudine profesională la telefon.
4. Relații instituționale
Acest post presupune identificarea posibilelor organizații cu care asociatia ar putea dezvolta parteneriate, atât pe plan național, cât și internațional, contactarea acestora și prezentarea activităților asociatiei, construirea de baze de date și menținerea unui dialog permanent cu aceste instituții.
Responsabilități: Gestionarea relațiilor externe ale asociatiei și în special cu fundațiile și asociațiile similare din Europa. Persoana respectivă va menține corespondența cu toate aceste fundații. Inițial, poziția va implica lucrul la demararea unor programe comune cu astfel de fundații, inclusiv cu International Republican Institute, dar și cu organizațiile din rețeaua fundațiilor PPE.
Profilul candidatului: Student la Științe Politice/Relații internaționale/ASE, excelentă cunoaștere a limbii engleze (scris și vorbit), foarte bune aptitudini de comunicare. Este necesar ca persoana respectivă să dețină un laptop personal și să fie dispusă să îl utilizeze pentru sarcini de serviciu. De asemenea, persoana respectivă trebuie să se poată documenta pe cont propriu pe internet (și în special pe site-urile fundațiilor partenere).
5. Social media intern
Cunoștințe: Abilitati de content development pentru social media (Facebook, LinkedIn, Twitter, s.a.), cunostinte de design graphic (Photoshop, CorelDraw, Illustrator s.a.), cunostinte de baza de online advertising, cunostinte de copywriting.
Studii in domeniile: Relatii Publice, Comunicatii, Jurnalism, Marketing
 6. Stagiar în domeniul politicilor energetice
Responsabilități:
vei ajuta la conceperea programelor dedicate subiectului Energiei,
vei fi la curent în permanență cu toate noutățile aferente acestui domeniu
vei propune teme de interes care se pot concretiza ulterior prin politici publice,
vei ajuta la scrierea unor propuneri în domeniul energiei, precum si la realizarea unui studiu.
vei ajuta la conceperea Conferinței Naționale în domeniul Energiei ce va avea loc în anul 2018, vei contacta în numele asociației organizații europene preocupate de acest domeniu, vei redacta scrisori de invitație pentru înalți oficiali ai Uniunii Europene, vei propune un concept pentru această conferință.
Vei ajuta la scrierea unei propuneri alternative pentru Strategia Națională în Domeniul Energetic.
Răzvan Orășanu

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:26:06 Ora standard a Europei de Est