Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Activități de predare/ învățare/ formare în Macedonia

În perioada 4-10 febr., în cadrul proiectului Erasmus+ KA 2, Our story true story,

Activități de predare/ învățare/ formare în Macedonia

Prof. Ficuț Silvia (director adjunct), Erdeli Elena-Maria (coordonator proiect), Șipoș Lăcrimioara și Florin Carla, delegația Centrului Școlar de Educația Incluzivă Nr. 1 din Oradea, au participat în perioada 4-10 februarie 2018 în cadrul proiectului Erasmus+ KA 2, Our story true story, număr de referință 2016-1-PL01-KA219-026660_4 la activități de predare/ învățare/ formare în Macedonia.

Scopul general al proiectului urmărește: Dezvoltarea la copiii cu CES a unor abilități și competențe sociale și civice, îmbogățirea cunoștințelor despre artă, descoperirea noutăților legate de diversitatea culturii și diferitele perspective ale artei. Pentru realizarea lui au fost fixate următoarele obiective: participarea la atelierele de lucru pregătite de partenerii din Macedonia; stabilirea graficului activităților viitoare de proiect; diseminarea unor produse finale realizate în primul an de proiect; dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză; dezvoltarea dimensiunii europene prin lucru în echipă, cooperare și inter-relaționare.
Grupul țintă al proiectului vizează 37 de profesori: coordonatorii de proiect din cele nouă țări, directori și profesori, membri ai echipelor de proiect (câte patru-cinci profesori, reprezentanți ai celor nouă țări partenere de proiect).
În prima zi a mobilității am fost primiți de primarul localității Kumanovo, localitatea în care se află școala parteneră din Macedonia. Kumanovo este al treilea oraș ca mărime din Macedonia, cu aprox. 80.000 de locuitori, fiind înfrățit cu municipiul Câmpina din iulie 2010. Din luna octombrie a acestui an, Kumanovo are un nou primar, în persoana d-lui Maksim Dimitrevski, fost consilier local și deputat în Parlamentul Macedoniei pe care am avut oportunitatea de a-l cunoaște.
Cu prilejul activității noastre de proiect, în sala Primăriei a fost organizată o conferință de presă în cadrul căreia a fost prezentat orașul Kumanovo, proiectul nostru, produsele finale și activitățile care urmează să fie desfășurate în acest an de proiect.
Pe parcursul săptămânii, delegația școlii noastre a participat la diferite activități: spectacol de bun venit oferit de elevii și profesorii școlii gazde; activități derulate în cadrul a trei ateliere: atelier de cusături, atelier de confecționat marionete și atelierul destinat teatrului de umbre; vizitarea orașului Skopje: Casa Mariei Tereza, cetatea veche a Skopjei, vechiul bazar, vechea gară, o moschee, teatrul de păpuși din Skopje; vizitarea lacului Ohrid și a Mănăstirii Sfântului Naum, sfânt care apare într-una dintre legendele naționale ale Macedoniei prezentate în cartea proiectului; vizionarea unui film de prezentare a Macedoniei și a unui film de prezentare a activităților desfășurate pe parcursul săptămânii; completarea chestionarelor de evaluare; decernarea certificatelor de participare, moment în care am acordat un interviu Televiziunii din Skopje; cina festivă.
Alături de delegația României la activitatea de predare/ învățare/ formare din Macedonia au participat reprezentanții celorlalte opt țări partenere: Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice, POLONIA, Stredni skola, Zakladni skola a Materska skola, Frydek-Mistek, prispevkova organizace, Frýdek-Místek, CEHIA, Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, GERMANIA, Ilipinar Reha Midilli Ozel Egitim Uygulama Merkezi ve Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Foça, Izmir, TURCIA, Rigas 1. speciala internatpamatskola- attistibas centrs, Riga, LETONIA, Circolo Didattico Statale ,,A.De Gasperi", Noicattaro, ITALIA, Agrupamento de Escolas de Castro Marim, Castro Marim, PORTUGALIA și Oli Zordumis, Kumanovo, MACEDONIA.
Considerăm benefică, din toate punctele de vedere, participarea noastră la activitățile de predare/ învățare/ formare desfășurate în perioada 4-10 februarie în Macedonia.
Erdeli Elena-Maria,
coordonator proiect
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități de predare/ învățare/ formare în Macedonia.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:58:11 Ora standard a Europei de Est