Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități de predare/ învățare/ formare în Macedonia

În perioada 4-10 febr., în cadrul proiectului Erasmus+ KA 2, Our story true story,

Activități de predare/ învățare/ formare în Macedonia

Prof. Ficuț Silvia (director adjunct), Erdeli Elena-Maria (coordonator proiect), Șipoș Lăcrimioara și Florin Carla, delegația Centrului Școlar de Educația Incluzivă Nr. 1 din Oradea, au participat în perioada 4-10 februarie 2018 în cadrul proiectului Erasmus+ KA 2, Our story true story, număr de referință 2016-1-PL01-KA219-026660_4 la activități de predare/ învățare/ formare în Macedonia.

Scopul general al proiectului urmărește: Dezvoltarea la copiii cu CES a unor abilități și competențe sociale și civice, îmbogățirea cunoștințelor despre artă, descoperirea noutăților legate de diversitatea culturii și diferitele perspective ale artei. Pentru realizarea lui au fost fixate următoarele obiective: participarea la atelierele de lucru pregătite de partenerii din Macedonia; stabilirea graficului activităților viitoare de proiect; diseminarea unor produse finale realizate în primul an de proiect; dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză; dezvoltarea dimensiunii europene prin lucru în echipă, cooperare și inter-relaționare.
Grupul țintă al proiectului vizează 37 de profesori: coordonatorii de proiect din cele nouă țări, directori și profesori, membri ai echipelor de proiect (câte patru-cinci profesori, reprezentanți ai celor nouă țări partenere de proiect).
În prima zi a mobilității am fost primiți de primarul localității Kumanovo, localitatea în care se află școala parteneră din Macedonia. Kumanovo este al treilea oraș ca mărime din Macedonia, cu aprox. 80.000 de locuitori, fiind înfrățit cu municipiul Câmpina din iulie 2010. Din luna octombrie a acestui an, Kumanovo are un nou primar, în persoana d-lui Maksim Dimitrevski, fost consilier local și deputat în Parlamentul Macedoniei pe care am avut oportunitatea de a-l cunoaște.
Cu prilejul activității noastre de proiect, în sala Primăriei a fost organizată o conferință de presă în cadrul căreia a fost prezentat orașul Kumanovo, proiectul nostru, produsele finale și activitățile care urmează să fie desfășurate în acest an de proiect.
Pe parcursul săptămânii, delegația școlii noastre a participat la diferite activități: spectacol de bun venit oferit de elevii și profesorii școlii gazde; activități derulate în cadrul a trei ateliere: atelier de cusături, atelier de confecționat marionete și atelierul destinat teatrului de umbre; vizitarea orașului Skopje: Casa Mariei Tereza, cetatea veche a Skopjei, vechiul bazar, vechea gară, o moschee, teatrul de păpuși din Skopje; vizitarea lacului Ohrid și a Mănăstirii Sfântului Naum, sfânt care apare într-una dintre legendele naționale ale Macedoniei prezentate în cartea proiectului; vizionarea unui film de prezentare a Macedoniei și a unui film de prezentare a activităților desfășurate pe parcursul săptămânii; completarea chestionarelor de evaluare; decernarea certificatelor de participare, moment în care am acordat un interviu Televiziunii din Skopje; cina festivă.
Alături de delegația României la activitatea de predare/ învățare/ formare din Macedonia au participat reprezentanții celorlalte opt țări partenere: Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice, POLONIA, Stredni skola, Zakladni skola a Materska skola, Frydek-Mistek, prispevkova organizace, Frýdek-Místek, CEHIA, Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, GERMANIA, Ilipinar Reha Midilli Ozel Egitim Uygulama Merkezi ve Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Foça, Izmir, TURCIA, Rigas 1. speciala internatpamatskola- attistibas centrs, Riga, LETONIA, Circolo Didattico Statale ,,A.De Gasperi", Noicattaro, ITALIA, Agrupamento de Escolas de Castro Marim, Castro Marim, PORTUGALIA și Oli Zordumis, Kumanovo, MACEDONIA.
Considerăm benefică, din toate punctele de vedere, participarea noastră la activitățile de predare/ învățare/ formare desfășurate în perioada 4-10 februarie în Macedonia.
Erdeli Elena-Maria,
coordonator proiect
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități de predare/ învățare/ formare în Macedonia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:52 Ora standard a Europei de Est