Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Learn2Do4Entrepreneurship”, cod SMIS 106532

Universitatea din Oradea implementează

Proiectul ,,Learn2Do4Entrepreneurship”, cod SMIS 106532

Universitatea din Oradea implementează în perioada de 12.01.2018-11.01.2021 proiectul ,,Learn2Do4Entrepreneurship", cod SMIS 106532, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3. Locuri de muncă pentru toţi „Creşterea ocupării prin susţinerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană - România Start Up Plus.

Proiectul este susţinut în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, Cluster Mobilier Transilvan, AgroTransilvania Cluster, Asociaţia Română pentru Industrie Electronică şi Software - Filiala Transilvania, Asociaţia Ropot, alături de SC Gea Strategy & Consulting SA în calitate de beneficiar şi lider de proiect.
Valoarea totală a proiectului este de: 12,986,953.06 lei, din care finanţare nerambursabilă în sumă de 12,891,227.29 lei, echivalentă cu 99.2629 % din valoarea totală eligibilă aprobată. Valoarea subvențiilor pentru finanțarea planurilor de afaceri este de 7,864,794.00 lei.
Obiectivul general al proiectulul constă în dezvoltarea competențelor antreprenoriale şi susţinerea iniţiativelor de afaceri, prin promovarea culturii antreprenoriale în regiunea Nord-Vest, asigurarea accesului la activităţi integrate de consiliere, sprijin pentru iniţierea afacerilor, asistentă, mentoring şi prin formare profesională. În vederea realizării obiectivului general se propun patru direcţii majore de acţiune, şi anume:
1. Dezvoltarea competentelor antreprenoriale şi manageriale a 440 de persoane din grupul ţintă în cadrul unui program de formare profesională;
2. Stimularea ocupării pe cont propriu prin spijinirea a 49 de antreprenori, ce vor beneficia de o subvenţie de investiţii pentru dezvoltarea unei afaceri, în valoare de aproximativ 36.000 euro;
3. Asigurarea unui program de consiliere/ mentorat permanent pentru afacerile dezoltate în cadrul celor 36 de luni de implementare şi la 12 luni după finalizarea proiectului prin mecanismele de sprijin dezvoltate (ore de consultanţă, introducere în reţeaua clusterelor, participarea la evenimente de networking);
4. Promovarea culturii antreprenoriale prin creşterea gradului de conştientizare cu privire la oportunităţile oferite de antreprenoriat, printr-o campanie de promovare şi informare, precum şi evidenţierea exemplelor de succes.
Conferința de lansare a proiectului va avea loc la sediul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, Aula Mihai Șerban, miercuri, 28 februarie 2018.
Alina Bădulescu - coordonator activități
Claudia Teodora Ignat

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:17 Ora standard a Europei de Est