Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câștigătorii primei ediții a proiectului ,,10 pentru o carte”

Cei mai norocoși din cei 82 înscriși

Câștigătorii primei ediții a proiectului ,,10 pentru o carte”

La prima ediție a proiectului ,,10 pentru o carte", s-au înscris în total 82 de elevi de la unitățile de învățământ din Oradea (54 din învățământul primar, 27 din învățământul gimnazial și un singur elev din învățământul liceal).

În urma extragerilor, vă facem cunoscuți câștigătorii primei ediții.
Pentru învățământul primar
1. Jula Rareș, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", clasa a IV-a, prof. Cătălin Lazăr, Stephan Pastis ,,Timmy Fiasco"
2. Mihăilă Alexia, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", clasa a IV-a, prof. Cătălin Lazăr, Louis Sachar ,,Tabăra"
3. Mudura Raisa, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", clasa I, prof. Aurelia Susan, Judy Blume ,,Povestea unui omuleț din clasa a IV-a"
Pentru învățământul gimnazial
1. Ilieș Antonia, Școala Gimnazială Nr.11, clasa a V-a, prof. Sanda Checicheiș, Beverly Cleary ,,Dragă domnule Henshaw"
2. Popa Alexia, Colegiul Național „Iosif Vulcan", clasa a V-a, prof. Urs Lidia, Phyllis Reynolds Naylor ,,Shiloh"
3. Hălmăjan Ionela, Școala Gimnazială Nr.11, clasa a VII-a, prof. Delia Butiri, Roald Dahl ,,Marele uriaș prietenos".
Pentru învățământul liceal
1.Galchis Cristian, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu", clasa a IX-a, Octav Desilla ,,Iubim".
Felicitări copiilor, profesorilor și nu în ultimul rând părinților pentru rezultatele deosebite obținute semestrul trecut.
Vă așteptăm cu alte medii de 10 la sfârșitul acestui semestru!
Nicoleta Ramona Ciobanu
 
Vă reamintim
Proiectul Zece pentru o carte s-a născut din dragostea de copii și carte. Este un proiect educativ menit să îi încurajeze pe copii să citească.
Fiind la început de drum are nevoie de susținere și implicare. Zece pentru o carte este momentan finanțat în totalitate din fonduri proprii, dar care sper ca în viitor să găsească și alte surse de finanțare cu scopul de a oferi tichete pentru cărți și excursii în marile biblioteci din țară și din lume. Copiii au nevoie de noi, părinți și dascăli, să le îndrumăm pașii astfel încât să descopere ei înșiși această lume minunată. Iubim curiozitatea copiilor, dorința naturală de a cunoaște, de a învăța și de a experimenta, atunci de ce să nu îi încurajăm? Mereu am dăruit cărți copiilor pe care îi cunosc, pentru că e un dar care durează toată viața, dar acum am simțit că e nevoie de mai mult. Așadar, am considerat că ar fi benefic un asemenea proiect. Elevi din ciclul primar, gimnazial și liceal vor primi în dar o carte pentru rezultatele obținute într-un semestru. Cei care au obținut calificativul foarte bine și cei cu media 10 la Limba și Literatura Română, în urma unei trageri la sorți, vor primi câte o carte potrivită vârstei lor. Nominalizările (nume, prenume, clasa și școala de proveniență), pot fi trimise pe adresa de e-mail nicoletaramona.ciobanu@yahoo.com sau pe pagina de Facebook Din dragoste de carte, până în data de 9 februarie 2018. Tragerea la sorți va avea loc luni, 12 februarie 2018.
 
Felicitări, Nicoleta!
Nicoleta, te felicităm pentru inițiativă, pentru proiect și pentru finalizarea primei ediții!
Cine i se alătură?
Așteptăm oameni de afaceri cu dare de mână și cu suflet mare, cititori și iubitori de carte, părinți și profesori...
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:25 Ora standard a Europei de Est