Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Muzeul Ţării Crişurilor, va avea loc inaugurarea Vivariului

Mâine (marți),

La Muzeul Ţării Crişurilor, va avea loc inaugurarea Vivariului

Mâine (marți, 13 februarie 2018), la Muzeul Ţării Crişurilor (la sediul nou, din Str. Armatei Române Nr.1/A), va avea loc inaugurarea Vivariului, în prezența autorităţilor oficiale ale judeţului.

Vivariul din cadrul Muzeului Ţării Crişurilor este o parte a expoziţiei permanente a secţiei de Ştiinţe ale Naturii şi include două săli expoziţionale cu o suprafaţă totală de 359 m². Ca „muzeu viu" este dedicat educaţiei ecologice fiind în acelaşi timp un punct de conservare şi cercetare.
Numărul speciilor expuse în cele 35 de acvarii, acvaterarii şi terarii, amenajate conform biotopului şi cerinţelor speciilor respective, este de 40. Sînt expuse specii locale şi exotice de păianjeni, insecte, peşti, amfibieni, reptile, păsări şi mamifere. Vizitatorii vor putea observa de aproape animalele vii, expuse într-un mediu cât mai apropiat de cel natural, individual sau grupate după criterii biogeografice. Oferta expoziţională este complementară cu cea a unei grădini zoologice ,,clasice", prin specii de talie mică, relativ adaptate la captivitate, ale căror cerinţe de mediu se încadrează în posibilităţile de expunere de la muzeu și în normele legale şi care exemplifică anumite idei educaţionale. Astfel, ele ilustrează unele teme interesante de educaţie ecologică și biologie (evoluţionism, adaptări la mediu, comportament, mimetism, specii invazive etc.).
Prin menţinerea şi reproducerea în captivitate a unor specii periclitate sau endemice din fauna locală (roşioara termală Scardinius racovitzai, care trăia numai în Rezervația naturală Pîrîul Peţea de la Băile 1 Mai), Vivariul poate contribui la conservarea acestora şi la eventuale repopulări în habitatul lor natural. Sînt expuse și alte specii periclitate sau care nu mai există decât în captivitate, din cauza degradării habitatelor. De exemplu, așa-numitul ,,rechin" Epalzeorhynchos bicolor, care avea habitatul natural în Asia de Sud Est și care a fost recent redescoperit într-un singur sit, este expus tot în ideea de a atrage atenţia că există şi această probabilitate de a dispărea habitatele naturale, iar acvariile ori grădinile zoo pot fi rezerve pentru supravieţuirea speciilor. Vivariul este şi o bază pentru activităţi de cercetare ştiinţifică pe teme de etologie şi ecologie, întrucît creșterea în captivitate permite și studierea comportamentului specific şi a cerinţelor de mediu.
În cel mai scurt timp, Vivariul care se află în prezent în etapa finală de obţinere a autorizaţiei de mediu pentru funcţionare, se va deschide şi pentru public. (C.A.)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:26 Ora standard a Europei de Est