Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul public pentru realizarea logo-ului Oradiei

Lansăm, astăzi

Concursul public pentru realizarea logo-ului Oradiei

Lansăm, azi, concursul public pentru realizarea logo-ului care va fi vârful de lance al brand-ului Oradea. Logo-ul Oradiei este vârful de lance în orice fel de comunicare, fiind elementul vizual esențial destinat recunoașterii brandului.

Oradea se află în plin proces de modernizare și dezvoltare și devine un oraș tot mai atractiv, mai plăcut de trăit și experimentat, atât pentru locuitorii săi, cât și pentru turiști și investitori. Orașul nostru face eforturi susținute și vizibile de îmbunătățire a infrastructurii, renovării obiectivelor istorice, construcției de facilități turistice, îmbunătățirii relației dintre administrație și cetățeni și de atragere a investitorilor. Pentru materializarea acestor eforturi și a planurilor de viitor într-un însemn grafic care să transmită controlat percepții sau senzații despre Oradea, lansăm, azi, concursul public pentru realizarea logo-ului care va fi vârful de lance al brand-ului Oradea. Logo-ul Oradiei este vârful de lance în orice fel de comunicare, fiind elementul vizual esențial destinat recunoașterii brandului. Brand-ul orașului Oradea care trebuie reprezentat vizual printr-o construcție grafică, logo-ul orașului, este descris conceptual si strategic prin poziționare, strategie de brand si personalitatea brandului. Toate condițiile de participare la concurs, documentele, valoarea premiului, strategia de brand, personalitatea brandului etc. sunt de azi, timp de 31 de zile, disponibile pe www.brandoradea.ro.
Odată cu implementarea unor proiecte concrete de infrastructură pentru dezvoltarea orașului este necesar să intervenim și în zona măsurilor „soft" care au menirea de a contura și închega proiectele de dezvoltare într-o imagine sau proiecție care să producă dezvoltare. Avem toate argumentele și baza primară pentru a intra în competiția percepțiilor și a poziționărilor strategice pentru a ne valorifica potențialul. Realizarea unui însemn grafic (logo) care să înglobeze valorile, realizările și planurile de viitor ale orașului, este pasul logic pe care trebuie să îl facem pentru a susține eforturile de până acum și este un element important pentru construcția și consolidarea unui brand. Un brand este  senzația despre un produs, serviciu sau loc dată de suma experiențelor și caracteristicilor tangibile și intangibile avute de către consumator și grupurile interesate în relație cu acel loc. Un brand este o unealta comercială. Un oraș poate deveni un brand (dar nu este obligatoriu) în timp, dacă experimentarea lui de către consumatori și grupurile țintă este constantă și omogenă. Constanța și omogenitatea în timp se realizează cu ajutorul strategiei de brand.
Concursul pentru identificarea însemnului grafic care reprezintă cel mai bine valorile orașului începe de azi, 9 februarie 2018. ora 11.00 și va dura până în 11 martie 2018, ora 11.00. La concurs va putea participa orice persoană fizică sau juridică, din România sau din străinătate, care trebuie să îndeplinească cumulativ o serie de condiții, detaliate în regulamentul de concurs. Timp de 31 de zile potențialii candidați vor putea depune oferte, prin transmiterea acestora pe mail-ul propuneri@brandoradea.ro, precum și prin transmiterea lor în format fizic prin curier rapid către Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune, la adresa: Strada Primăriei Nr. 3, Oradea 410100, Bihor, persoana de contact Mihai Jurca. Documentele se pot depune și la sediul asociației mai sus-amintit, între orele 8.00 - 16.00.
Pentru a participa la concurs este nevoie doar de trei documente: formular de înscriere, declarație pe proprie răspundere și propunerea grafică. Acestea se vor trimite prin e-mail și prin curier rapid sau vor fi depuse la sediul APTOR. Câștigătorului, odată desemnat, i se vor solicita documente suplimentare (dovada plății obligațiilor la bugetul local și de stat etc.). Detalii suplimentare legate de condiții sunt disponibile pe www.brandoradea.ro. Regulamentul concursului ia în considerare și în situația în care nici una din propuneri nu este bună și nu se acordă premiul.
PREMIUL ESTE DE 47.000 de lei brut!
Juriul este format din șapte persoane, un reprezentant al beneficiarului, reprezentant al societății civile și un reprezentant al mass-media. Ceilalți patru membri sunt profesioniști și experți în design sau marketing. Componența juriului este: Costel Babus - designer, coordonator Departament Design Digi24, asistat de Florin Nemeș - director național de marketing RCS&RDS, Sorin Brad - profesor catedra de grafică și design a Facultății de Arte Vizuale din cadrul Universității din Oradea, Diana Bora - director de marketing Lotus Center, Nadia Ionescu - director de marketing și vânzări Ramada Oradea, Cătălin Popa - Fundația Comunitară Oradea: Mircea Chirilă - director, săptămânalul ,,Bihoreanul", Mihai Jurca - director executiv Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune.
Juriul va analiza ofertele depuse în termen de 15 zile lucrătoare, începând cu data de 12 martie. În situația unui volum mare de propuneri acesta va putea fi extins cu maximum 15 zile lucrătoare.
Modul în care consumatorii percep produsele și mărcile este descris cu ajutorul conceptului de poziționare. Poziționarea se focalizează asupra percepțiilor cumpărătorilor, realizează diferențierea produsului sau orașului în cazul nostru, față de cel al competiției și determină o (potențială) nișă. Poziționarea corectă ajută la stabilirea identității produsului sau orașului în mintea consumatorului și a grupurilor interesate (stakeholders). O poziționare realistă a produsului sau a serviciului este determinată de elemente care sunt strâns legate de:
Caracteristicile reale ale produsului sau serviciului,
Nevoile și dorințele clienților,
Concurenții direcți.
Poziționarea trebuie să răspundă la următoarele întrebări principale:
Ce cumpără cu adevărat „clienții" de la tine?
Care este factorul diferențiator dintre orașul propriu și cele competitoare?
Care este elementul care face ca orașul să fie unic?
Oradea are nevoie de o poziționare al cărei scop să fie creșterea semnificativă a afluxului de investitori medii și mari și realizarea unui flux turistic în creștere sustenabilă. Pentru realizarea acestuia Oradea va utiliza un mix de atribute și beneficii (poziționarea atributelor + poziționarea beneficiilor). Rezultatele eforturilor de branding utilizând viitoarea poziționare trebuie să se regăsească în trei planuri: financiar, bunăstarea cetățenilor, imagine.
Cele trei principale întrebări la care răspunde poziționarea Oradiei:
Ce ,,cumpără" cu adevărat ,,clienții"?
O atmosferă propice dezvoltării vieții personale și afacerilor caracterizată printr-un climat social și economic liniștit, cooperant, multicultural, modern și dinamic, într-un oraș cu adevărat european cu adânci rădăcini istorice și posibilități de recreere deosebite.
Competiție. Împotriva cui luptăm?
România, orașele: Cluj-Napoca, Timișoara, Arad, Alba Iulia
Europa: orașe limitrofe din Ungaria și Serbia, Slovacia, Cehia
Care sunt factorii diferențiatori dintre Oradea și competiție?
Oraș cu spirit european
Climat social și economic liniștit și cooperant
Locuitorii
Viziune curentă pentru viitor
Administrația publică eficientă
Care sunt elementele care fac Oradea să fie unică?
Proximitate față de granița de vest a României
Ape termale
Deschidere și disponibilitate
Arhitectura Art Nouveau și planificarea urbană
Orientarea către soluții practice și de durată
Personalitatea brandului orașului nostru:
Masculin, voluntar, deschis noutății, harnic, pragmatic, pozitiv, cu spirit de echipă, orientat către soluții, vesel, civilizat, modern însă cu rădăcini adânci, un adevărat liant între generația tânără  caracterizată prin inovație și nonconformism și cea matură, conservatoare și tradiționalistă.
Esența brandului.
Orașul în care te regăsești.
Poziționarea de mai sus a fost realizată prin analizarea documentelor strategice ale orașului, strategiei de până acum și planurilor de viitor. Pe lângă executivul primăriei în acest proces au fost implicate persoane din domeniul privat din diferite domenii de activitate din Oradea și echipa de experți a companiei Branzas Design care a avut ca rol transpunerea, cristalizarea și „traducerea" propunerilor noastre într-un limbaj simplu și familiar pentru concurenții concursului și pentru publicul general.
Dorim ca și acest proiect și demers să fie unul transparent simplu și ușor de urmărit atât pentru potențialii participanți, cât și pentru publicul general și de ce nu să devină un proces care să fie studiat de alte orașe. După finalizarea acestui proces, logo-ul va fi implementat într-un manual de brand și într-un plan de marketing. Acesta din urmă va fundamenta poziționarea și va începe să creeze efectele efortului de branding. Pentru a fi cu adevărat de succes brandul Oradea, acesta va trebui să se regăsească direct sau doar prin valori, în implementarea unor investiții concrete pentru a confirma în toate formele posibile atributele, aspirațiile și valorile acestui oraș.
Mihai Jurca
director executiv
Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune 

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:06 Ora standard a Europei de Est