Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

De Ziua internațională a cititului împreună

1 februarie, la Suiug,

De Ziua internațională a cititului împreună

Constatăm cu tristeţe că elevii manifestă un interes tot mai scăzut pentru minunata lume a cărţilor, acordând tot mai puţin timp lecturii suplimentare.

Cauzele sunt binecunoscute. Lectura se află într-o luptă cu adversari foarte puternici: televizorul, calculatorul personal, publicaţiile de toate tipurile, unele activităţi distractive care nu au nimic în comun cu procesul instructiv-educativ şi care tind să înlocuiască sau chiar să elimine lectura din viaţa elevilor. Pornind de la această constatare am încercat prin acest proiect să găsim modalităţi şi tehnici care să contribuie la stimularea interesului elevilor pentru lectură.
O oră de lectură împreună
De aceea la 1 februarie, am organizat cu elevii o oră de lectură împreună. Această activitate a avut un mare succes, spre surprinderea mea, astfel încât în următoarea zi, elevii au cerut repetarea experienței.
Prof. Chirilă Georgeta Mirela

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 06:32:00 Ora standard a Europei de Est