Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre rețeaua școlară, cu planul de școlarizare (2018 - 2019) și Bacalaureat 2018

Noutăți de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor

Despre rețeaua școlară, cu planul de școlarizare (2018 - 2019) și Bacalaureat 2018

Domnul inspector școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas a prezentat ieri (marți, 30 ianuarie 2018) în cadrul unei conferințe de presă două teme de actualitate: rețeaua școlară, cu planul de școlarizare pe anul școlar 2018 - 2019, respectiv Examenul de Bacalaureat - prima sesiune (la care înscrierile au și început în 29 ianuarie și țin până în 2 februarie).

Vorbind despre rețeaua școlară a unităților cu personalitate juridică, începând din 2012, au fost reamintite comasările, fuziunile importante care au avut loc în municipiul nostru: fostul C.T. ,,Andrei Șaguna" care a dispărut în urma fuzionării cu C.T. ,,Traian Vuia", iar din fuzionarea liceelor tehnologice ,,Ioan Bococi" și ,,George Barițiu" a rezultat un liceu nou: Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea. Și în județ, s-au întâmplat comasări și dispariții ale unor unități cu personalitate juridică, dar mai puțin spectaculoase (Școala din Șerani a ajuns la Liceul Teoretic ,,Gabriel Țepelea" din Borod, iar CSEI din Tileagd a fost ,,înghițit" de CSEI ,,Orizont" Oradea).
C.T. ,,Transilvania" dispare, dar rămâne în loc ,,C.T. ,,Constantin Brâncuși"
Prin comasarea C.T. ,,Transilvania" cu C.T. ,,Constantin Brâncuși", prima dispare, clasele de alimentație publică și turism ajung la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", cu profesori cu tot, iar celelalte se comasează cu cele de la ,,Constantin Brâncuși". C.T ,,Constantin Brâncuși" își mută sediul la C.T. Transilvania, iar în fostul sediu al brâncușienilor se mută clase de artiști, de la Liceul de Arte. Posibil ca și prin județ să se producă permutări, dar nu spectaculoase, în măsura în care în unele unități școlare scade (mult) numărul de copii, iar pentru eficientizare se va proceda la comasări (fuzionări). Ca tendință general valabilă, la grădinițe, lumea se orientează tot mai mult spre grădinițele cu program prelungit, iar cererea se manifestă tot mai mult chiar și în mediul rural. De la 499 de grupe cu program normal se va ajunge în toamnă la 490, iar de la 327 grupe cu program prelungit se va ajunge la 334. La învățământul primar (dar și la cel gimnazial), se caută reducerea numărului de clase în regim simultan. În prezent sunt 1.061 de clase independente și 358 în regim simultan, iar din toamnă, vom vorbi, probabil, despre 1.070 de clase independente și 333 în regim simultan. În ciclul liceal, ,,politica" educațională merge pe reducerea numărului de clase la profilul teoretic (mai cu seamă acolo unde se doreau câte două clase la același profil), ținându-se cont și de mediile mici ale candidaților. În schimb, se vrea creșterea numărului de clase la profilul tehnologic și vocațional și la învățământul profesional pentru a se ajunge treptat la ,,țintă": 60 la sută învățământ profesional și 40 la sută învățământ teoretic. De la 86 de clase cu profil teoretic, în toamnă se vor doar 83, de la 49 de clase cu profil tehnologic, la 55, de la 14 vocațional, la 16, iar de la 38 de clase șc. profesională la 40 (cu sistem dual în creștere, de la 7 clase la 16).
Indiferent de comasări și de reducerile de clase, cadrele didactice nu vor ajunge pe drumuri (fără loc de muncă), după cum le asigură generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor. ,,Asigur cadrele didactice care sunt vizate de reorganizare că niciunul nu va rămâne pe dinafară", a precizat dl inspector școlar general Alin Novac-Iuhas.
Înscrierile la Bacalaureat au început luni
Noutățile legate de BAC țin de perioada de susținere a competențelor lingvistice și digitale, care încep în 12 februarie.
Înscrierile au început luni, 29 ianuarie și țin până în 2 februarie.
Deci în 12-13 februarie - proba A (evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română); 14-15 febr. - proba B (limba maternă), 16, 19-20 febr. - proba D (competențe digitale), 21-22 febr.  - proba C (competențe lingvistice într-o limbă de circulație internațională). La nivelul județului Bihor vor funcționa 47 de centre de susținere a examenului de Bacalaureat.
În 25 mai se vor închei cursurile pentru absolvenții de-a XII-a și a XIII-a, iar din 25 iunie vor susține probele scrise; în 25 iunie - proba Ea (limba și literatura română), în 26 - proba Eb (lb. maternă), 27 iunie - proba Ec (proba obligatorie a profilului), în 28 iunie - proba Ed (la alegere a profilului și specializării); în 4 iulie - afișarea rezultatelor, 5-8 iulie - contestațiile, iar în 9 iulie -  afișarea rezultatelor finale.
,,Nu am competențe să dau sarcini primarilor"
În afara celor două subiecte, dl inspector școlar general s-a referit și la un subiect apărut în presă, la clădirile școlare care au încă toaletele în curte, precizând că din cele 850 de clădiri, doar în 76 de clădiri avem această situație, iar cele 76 de clădiri deservesc doar 45 de unități școlare la nivelul județului Bihor.
,,Nu am competențe să trasez sarcini unuia sau altuia dintre primarii pe care îi avem, dar îi felicit, până la urmă, pe cei care reușesc să acceseze fonduri pentru tot ceea ce înseamnă reabilitarea întregii rețele școlare", a conchis dl inspector școlar general Alin Novac-Iuhas.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:21 Ora standard a Europei de Est