Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gala ,,Antreprenor pentru Oradea”

În 24 ian., municipalitatea a premiat cei mai importanți contribuabili la bugetul local în 2017

Gala ,,Antreprenor pentru Oradea”

În fiecare an, în data de 24 ianuarie, Primăria Oradea împreună cu Agenția de Dezvoltare Locală Oradea organizează Gala ,,Antreprenor pentru Oradea", la care sunt premiaţi cei mai importanți contribuabili la bugetul local al municipiului. Anul acesta, Gala a avut loc în incinta hotelului Ramada și a avut peste 100 de invitați - oameni de afaceri din Oradea, reprezentanții celor mai importante companii din municipiu, investitori, dar și directori ai instituțiilor și companiilor publice din oraș.

În deschiderea evenimentului, Alina Silaghi, director ADLO, le-a mulțumit celor prezenți pentru aportul la dezvoltarea orașului: ,,Vă mulțumesc celor care ați creat locuri de muncă și ați asigurat stabilitatea acestora, meritați respectul întregii comunități. Pentru noi este important ca întreaga comunitate să îi cunoască și să îi recunoască pe antreprenorii orădeni. Alături de dumneavoastră, încercăm să facem la Oradea o comunitate sustenabilă, astfel încât Oradea să fie un oraș prosper. Avem norocul să avem o echipă de administrație locală focalizată cu adevărat pe comunitate și pe dezvoltarea acesteia, în condițiile unei legislații nu foarte prietenoase, din păcate".
Primarul Ilie Bolojan a ținut să precizeze că cea mai mare parte a bugetului local e formată din taxele și impozitele pe venit și clădiri pe care marii contribuabili și cetățenii le plătesc către municipalitate, dar și din impozitul pe salarii, mulțumindu-le astfel celor prezenți pentru investițiile pe care le derulează în Oradea, dar și pentru locurile de muncă înființate de către aceștia:
,,Datorită dumneavoastră am avut un buget mare pe care l-am direcționat înspre investiții. Anul acesta ne-am propus trei direcții importante: conectarea cât mai bună a orașului cu exteriorul și conectarea în oraș. Printr-un parteneriat cu Blue Air, începând din martie anul acesta vom dubla numărul de curse spre București, în așa fel încât să vină cât mai mulți oameni în Oradea. Ne dorim să legăm orașul Oradea de viitoarea autostradă Transilvania, de aceea lucrăm la noua șosea de legătură care va avea 19 kilometri și 3 intrări în oraș, care va asigura legătura cu autostrada. Continuăm lucrările de infrastructură din oraș, vom realiza terminalul intermodal din zona fostei vămi, în așa fel încât să avem o conectare mai bună logistic și feroviar. O altă direcție importantă este construcția de locuințe noi în Oradea, cu scopul de a menține o ofertă diversificată de locuințe la un preț acceptabil, în așa fel încât oamenii să aibă posibilitatea de a se muta în Oradea și de a lucra aici. Nu în ultimul rând ne dorim să adaptăm învățământul la cerințele de pe piață, avem școlile de meserii pe care încercăm să le adaptăm cerințelor companiilor din oraș. Vom finaliza internatele de la colegiile Traian Vuia și Partenie Cosma, pentru a oferi din această toamnă cazare și masă gratuită pentru cei care vin să studieze aici și să învețe o meserie. Este foarte importantă colaborarea cu dumneavoastră și zilele porților deschise la companii, în așa fel încât și părinții copiilor care ar dori să studieze la o școală de meserii să vadă ce presupune activitatea companiilor. Știu că există un deficit al forței de muncă, dar sper să putem continua dezvoltarea acestui oraș într-un ritm susținut. Vă mulțumesc pentru tot ce ați făcut în 2017 și vă urez un an bun", a spus primarul Ilie Bolojan.   
Viceprimarul Florin Birta a fost cel care a înmânat premiile primilor 10 contribuabili la bugetul local pe anul 2017, respectiv Faist Mekatronic SRL, aflat pe primul loc, urmat de Plexus SRL, Plastor SA, Transilvania General, RCS&RDS SA, Lotus Center SRL, H.Essers, UAMT SA, Comau România SRL și Bihore SRL. Premiile au constat în diplome de recunoștință și cărți. În anul 2017, primii zece contribuabili au contribuit la bugetul local cu suma de 20.960.752 lei.
Premiul pentru cea mai mare investiție în anul 2017 în Oradea i-a revenit companiei WDP Development RO SRL, căreia reprezentanții municipalității i-au adus mulțumiri, diploma fiind înmânată de către viceprimarul Mircea Mălan.
Dacian Palladi, administratorul public al municipiului, a înmânat premii firmelor care în anul 2017 au dat dovadă de responsabilitate socială, având o contribuție semnificativă la proiectele comunității locale, respectiv RCS&RDS, Raiffeisen Bank, Eco Bihor, Vandana, Nis Petrol, Gavella și Organizația Salvați Copiii. 
Conducerea Primăriei Oradea dorește să mulțumească tuturor contribuabililor la bugetul local, persoane fizice și juridice, celor care sprijină proiectele municipalității dar și celor care dau dovadă de responsabilitate socială. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Gala ,,Antreprenor pentru Oradea”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:39 Ora standard a Europei de Est