Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul educativ ,,Școli – ambasador ale Parlamentului European” (VI)

Concursul de rebus

Programul educativ ,,Școli – ambasador ale Parlamentului European” (VI)

Marți, 23.01.2018, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea a finalizat cea de-a șasea activitate din Programul educativ ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European".

Concursul de rebus cu tema ,,Uniunea Europeană: istoric, concepte și principii" a fost organizat pe șase secțiuni distincte: ,,Istoria Uniunii Europene", ,,Instituții ale Uniunii Europene", ,,Valori ale Uniunii Europene",  ,,Țări și capitale ale Uniunii Europene", ,,Concepte și principii ale Uniunii Europene", ,,Simboluri ale Uniunii Europene", fiind un exercițiu de punere în valoare a cunoștințelor elevilor referitoare la valorile Uniunii Europene.
 La activitate au participat 356 de elevi din șapte școli: C.T. ,,Mihai Viteazul" Oradea, C.T. ,,Traian Vuia" Oradea, Colegiul Economic ,,Partenie Cosma" Oradea, C.T. ,,Alexandru Roman" Aleșd, Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea, Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta și C.T. ,,C.D. Nenițescu" Baia Mare. Echipele au fost formate din câte patru concurenți.
Coordonatorul aceste activități a fost prof. Tiutin Rodica.
Premiile s-au acordat pe șase categorii:
1.Istoria Uniunii Europene - câștigător, echipajul de la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma" Oradea, format din elevii: Ghirdan Vanessa, Podila Patricia, Pop Alexandra, Hasegan Miruna.
2. Institutii ale Uniunii Europene - câștigător, echipajul de la Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea, format din elevii: Vinter Nicoleta, Kozac Bela, Tinghili Daiana, Szabo Teodora.
3. Valori ale Uniunii Europene - câștigător, echipajul de la Liceul Tehnologic Nr. 1  Salonta, format din elevii: Bora Dacian, Tosa Cristian, Mance Diana, Szakacs Diana, Vulturar Cătălina.
4. Țări și capitale ale Uniunii Europene - câștigător, echipajul de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, format din elevii: Daian Florin, Filip Paul, Mermeze George, Știube Nicolae.
5. Concepte și principii ale Uniunii Europene - câștigător, echipajul de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd, format din elevii: Biber Andreea, Tinc Nicoleta, Lall Nicolae, Duris Ștefan.
6. Simboluri ale Uniunii Europene - câștigători, la egalitate, echipajul de la Colegiul Tehnic ,,C.D. Nenițescu" Baia Mare, format din elevii: Naszodi Roland, Tamas Cătălin, Guleran Angel, Heres Paul și echipajul de la C.T. ,,Mihai Viteazul" Oradea.
Mulțumiri celor 15 colegi de la școlile participante, felicitări tuturor concurenților câștigători!
Prof. Adriana Vașadi
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul educativ ,,Școli – ambasador ale Parlamentului European” (VI)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:16 Ora standard a Europei de Est