Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate și bugetul pe 2018

Vineri,

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate și bugetul pe 2018

Directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea împreună cu directorii adjuncți Nadia Haș și Sorin Iacob au susținut vineri, 19 ianuarie 2018, o conferință de presă privind bilanțul de activitatea al Direcției Economice pe anul 2017, dar și detalii importante privind bugetul pe acest an.

Planul de buget pentru anul 2018 este de 985.590.480 lei cu o scădere procentuală de 6% față de bugetul anului 2017, scădere datorată în principal faptului că salariile profesorilor nu se mai regăsesc în bugetul municipiului, deoarece nu se mai plătesc din bugetul orașului, dar și datorită reducerii impozitului pe venit de la 16% la 10%, care face ca bugetul local să piardă o sumă importantă de bani prin reducerea impozitului pe salarii.
Anul 2017 - un an cu multe modificări legislative
În deschiderea conferinței de presă, directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea a făcut o scurtă prezentare a anului ce tocmai a trecut: ,,Anul 2017 s-a desfășurat sub impactul modificărilor legislative, predictibilitatea fiscală lipsind de cele mai multe ori în acest an. Cu toate aceste au existat mai multe puncte bune, printre care se numără: modul în care am reușit să închidem execuția fiscală; modul în care gestionăm datoria publică, reușind să reducem soldul cu 20 milioane de euro; încheierea contractului de finanțare cu BEI care are cele mai mici costuri de împrumut pentru autoritățile locale; sprijinul financiar nerambursabil de 15 milioane de lei venit din partea Guvernului, introducerea Direcției Patrimoniu Imobiliar în structura primăriei".
În continuare directorul adjunct Nadia Haș a prezentat în ce a constat activitățile Direcției Economice în anul 2017, dar și sinteza execuției bugetare, bugetul local pe 2017 care a fost de 739.482.220, din care executat 656.847.906 lei, gradul de realizare a veniturilor în 2017 - 88,83%, gradul de realizare a investițiilor în 2017 - 63%,  cheltuielile operaționale în 2017 , situația datoriei publice, dar și cum a fost evaluată Oradea de agenţia internaţională Fitch Rating, ,,care și în anul 2017 își păstrează aceeași viziune față de performanțele financiare robuste ale municipiului Oradea".
Nadia Haș a mai precizat că în 2017 s-au făcut un număr de 16 rectificări ale  bugetului local, rectificări care au fost necesare fie datorită diverselor modificări legislative care au vizat salariile, fie descentralizării cheltuielilor școlilor sau gestionării datorie publice.
Fluctuații ale masei impozabile
Directorul adjunct Sorin Iacob a prezentat modul în care au fost administrate în anul 2017 creanțele fiscale atât în cazul persoanelor fizice, cât și în cazul persoanelor juridice, care au fost facilitățile fiscale acordate investitorilor, situația restanțierilor.
Sorin Iocob a precizat: ,,În ceea ce privește masa impozabilă se observă o creștere a numărului de clădiri, creștere datorată achizițiilor de la dezvoltatorii locali, dar și apariției clădirilor mixte. O creștere fantastică se observă la mijloacele de transport, mai ales a celor second-hand. În ceea ce privește evoluția terenurilor, observăm o creștere a suprafețelor din categoria agricol în detrimentul suprafețelor declarate curți-construcții. În ceea ce privește modul de încasare a impozitelor și taxelor,  ne dorim ca în anul 2018 sumele încasate prin casierie să scadă, iar cele încasate prin celelalte mijloace moderne să crească".
Obiective pentru anul 2018
În finalul conferinței de presă, directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea a prezentat principalele obiective pentru anul 2018:
îmbunătățirea relației cu contribuabilii
suplimentarea personalului din ghișee în anumite intervale orare
implementarea unui automat (ATM) de plăți easy/self-pay
implementarea unui sistem de coduri de bare pe facturi și documente  cu informații de plată
promovarea mijloacelor de plată online (Campanie pentru plata online)
acțiuni concentrate în cazul societăților aflate în insolvență și care dețin bunuri imobile
verificări privind corecta declarare a categoriile de teren
semnarea unui nou contract cu BEI pentru 14 milioane euro
selecția noilor membri ai Consiliilor de Administrație la Termoficare Oradea SA și monitorizarea activității membrilor CA prin indicatori de performanță
coordonarea activității ordonatorilor terțiari de credite
Primăria continuă investițiile și în anul 2018
În anul 2018, Primăria Oradea are în vedere continuarea următoarelor investiții: Restaurarea Casei Darvas - La Roche, consolidarea și refacerea versantului în Grădina Publică Dealul Ciuperca, reabilitarea sistemului de termoficare urbană - etapa II, Amenajare Str. Vasile Alecsandri, Programul de reabilitare a fațadelor imobilelor din Centrul Istoric (Palatul Stern, Palatul Moskovits Miksa, Palatul Apollo, Vulturul Negru, Str. Republicii Nr. 13, Casa Poynar, etc.), construirea podului peste Crișul Repede între Str. Plevnei și Str. Szigligeti Ede, amenajarea Parcului Sportiv  Salca III, reabilitare Str. Barcăului și realizarea girației Str. Oneștilor, introducere utilităților și construcție drumuri Cartierul Ceyrat, plata în rate a sistemului informatic integrat pentru citirea și managementul contoarelor de energie termică, plata în rate a parcajelor supraetajate zona Tribunalului Bihor și decongestionarea traficului rutier în euroregiunea Bihor - Hajdu-Bihar prin realizarea unui drum rapid de legătură. (B.P.)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:57 Ora standard a Europei de Est