Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Viceprimarul Mircea Mălan a prezentat noi proiecte cu finanțare europeană

Vineri,

Viceprimarul Mircea Mălan a prezentat noi proiecte cu finanțare europeană

În cadrul conferinței de presă susținute vineri, 19 ianuarie 2018, viceprimarul Mircea Mălan a prezentat câteva dintre proiectele cu finanțare europeană câștigate de municipiul Oradea.

„În cadrul Programului Operațional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 3 - sprijinirea eficienței energetice, municipiul Oradea a depus cereri de finanțare în valoare totală de 23 de milioane de euro.
Mai mult de 15 milioane sunt pentru reabilitarea celor două spitale, Spitalul Municipal și Spitalul Județean, despre care a vorbit domnul primar într-o conferință anterioară. Restul de 8 milioane sunt pentru reabilitarea unor instituții de învățământ, școli și grădinițe, depuse și cu răspunsul deja primit, acest răspuns fiind favorabil", a spus viceprimarul Mircea Mălan la începutul conferinţei de presă.
Prin aceste proiecte, Liceul Teoretic Onisifor Ghibu, Școala Gimnazială Dacia și Grădinița Nr. 20, vor intra în reabilitare, obiectivul general al acestor proiecte fiind creșterea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice de educație sus-menționate din Municipiul Oradea.
Viceprimarul a arătat că, până în prezent, au fost realizate studiile de finanțare care au fost depuse împreună cu cererile de finanțare, pentru cele trei instituții de învățământ care au primit aviz favorabil de la finanțator, urmând să fie încheiat contractul de finanțare. În paralel se va emite ordinul de începere a executării proiectului tehnic, iar într-o perspectivă de două luni se vor organiza procedurile de licitație pentru execuția lucrărilor.
„Lucrările vor începe în acest an, la finele procedurilor de licitație. Ele constau, în esență, în lucrări de reabilitare completă a acestor clădiri, de la reabilitare termică, pe exterior, înlocuire tâmplărie cu o tâmplărie de foarte bună calitate, din lemn stratificat, până la înlocuirea tuturor rețelelor de instalații interioare, astfel încât la finalul acestor lucrări să se obțină o reducere a consumului de energie cu 50% față de situația actuală", a precizat viceprimarul Mircea Mălan.
Viceprimarul a mai anunțat că în următoarea perioadă se vor mai depune câteva proiecte în vederea modernizării și reabilitării creșelor și grădinițelor din municipiu, a Școlii Gimnaziale Nr. 11, precum și a unor corpuri de clădire ale Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" și „Traian Vuia". Se va depune, de asemenea, un proiect pentru construirea unei grădinițe și a unei creșe noi în Parcul Industrial.
Prin aceste proiecte de reabilitare, municipiul Oradea urmărește crearea unor condiții mai bune pentru desfășurarea învățământului, precum și reducerea consumului anual de energie primară. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:24:38 Ora standard a Europei de Est