Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sistem electronic de repartizare la ghișee

În Sala Ghișeelor (Piramida)

Sistem electronic de repartizare la ghișee

La finalul lunii noiembrie 2017, Primăria Oradea a implementat în Sala Ghișeelor (Piramida) de la parterul instituției, un sistem electronic de dirijare şi ordonare (sistem cu bonuri de ordine), cu scopul de a oferi un serviciu de calitate cetățenilor care trec pragul Primăriei, prin fluidizarea relației de la nivelul ghișeelor.

Practic, la fiecare din cele două intrări în Piramidă se găsește un dispozitiv electronic care, în funcție de serviciul solicitat de cetățean, îi eliberează acestuia un bon de ordine.
Cele două echipamente electronice care eliberează bonul au afișate pe ecran următoarele şase categorii/domenii:
- PLĂȚI TAXE ȘI IMPOZITE, AMENZI
- IMPUNERI PERSOANE FIZICE
- IMPUNERI PERSOANE JURIDICE
- URBANISM
- RELAȚII CU PUBLICUL
- AUDIENȚE.
Pe bonul de ordine sunt trecute următoarele informații utile cetățenilor: numărul de ordine pentru domeniul selectat, numerele ghișeelor la care cetățeanul urmează să fie chemat și câte numere de ordine sunt eliberate și neoperate până la acel moment pe domeniul selectat.
Acest sistem electronic este util, modern şi economic, folosit în întreaga lume, fiind recomandat în special instituţiilor publice sau private care desfăşoară activităţi specifice de relaţii cu publicul, pentru controlul fluxurilor de persoane.
Schema fluxului de persoane
Pentru a beneficia de serviciile puse la dispoziţie prin Sala Ghișeelor, clienţii vor urma acest parcurs:
- La dispozitivul touch-screen aflat la intrare, clientul alege serviciul pe care îl solicită;
- Ridică bonul cu numărul de ordine;
- Aşteaptă până când unul dintre ghişeele asociate serviciului ales anunţă vizual și/sau audio că este la dispoziţia acelui număr de ordine;
- Clientul se deplasează la ghişeul solicitat.
Prin implementarea acestui sistem, cetățeanul nu așteaptă în picioare la ghișeul solicitat, ci poate aștepta în zonele cu scaune la dispoziția publicului din piramidă și să urmărească ecranele TV din sală care afișează derularea numerelor de ordine.
Numărul de ordine este afișat atât pe cele şase plasme montate în Sala Ghișeelor, cât și pe panoul led de afișaj aflat deasupra ghișeului la care este distribuit cetățeanul.
În completarea sistemului, Primăria are în vedere montarea în curând a unui sistem audio, care să anunțe numărul de ordine și ghișeul la care este distribuit.
,,Pe bonul pe care cetățeanul îl primește la intrare este trecut și numărul de cetățeni în așteptare, astfel încât acesta poate aprecia timpul de așteptare", a spus directorul economic al Primăriei Oradea, Eduard Florea. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sistem electronic de repartizare la ghișee.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:27 Ora standard a Europei de Est