Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mai sunt zece zile în care cetățenii pot depune proiecte pentru îmbunătăţirea cartierelor orădene, în cadrul bugetării participative

Ieri, a fost lansat portalul ,,Oradea - Bugetare participativă

Mai sunt zece zile în care cetățenii pot depune proiecte pentru îmbunătăţirea cartierelor orădene, în cadrul bugetării participative

La data de 11 decembrie 2017 a fost lansat portalul ,,Oradea - Bugetare participativă" activ.oradea.ro.

Prin procesul de bugetare participativă, cetăţenii vor putea deveni parte activă în luarea unor decizii cu privire la viitoarele proiecte ale municipalităţii. În perioada 11 decembrie 2017 - 21 ianuarie 2018, orădenii pot propune proiecte pentru îmbunătățirea cartierelor lor. Pentru fiecare dintre anii 2018 - 2019, vor fi selectate câte 10 proiecte care vor fi cuprinse în bugetul local și în lista celor 100 de obiective de investiții pentru sărbătorirea Centenarului Marii Uniri în Oradea.
Valoarea bugetului propus, începând cu anul bugetar 2018, în cadrul procesului de bugetare participativă este de 1.500.000 euro/an bugetar. Valoarea estimată pentru un proiect propus trebuie să se încadreze în suma maximă 200.000 euro, inclusiv TVA. Anual, prin bugetarea participativă se vor selecta 10 proiecte care vor fi cuprinse în bugetul de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru acel exercițiu bugetar.
„Bugetul proiectului pentru anul acesta este de 1,5 milioane de euro, ceea ce nu este un buget mic. Dacă socotim bugetul normal de investiții al orașului de 15-16 milioane de euro, discutăm de 10% din bugetul de investiții al orașului", a spus directorul Eduard Florea.
La această campanie pot participa persoane fizice care au domiciliul sau reşedinţa în Municipiul Oradea şi care au împlinit vârsta de cel puţin 18 ani. Depunerea proiectelor se poate realiza strict prin platforma online dedicată bugetării participative (activ.oradea.ro), de către persoane înregistrate cu cont de utilizator.
O comisie formată din directorul economic Eduard Florea, directorul tehnic Mircea Ghitea, directorul Direcției de Patrimoniu Lucian Popa şi Lucia Iacob din partea Arhitectului Șef, sub coordonarea viceprimarului Florin Birta, analizează proiectele depuse și le validează până în data de 2 februarie. După validare, proiectele intră la votul online iar apoi la votul pe cartiere.
,,Acesta este primul proces de bugetare participativă din Oradea, prin care cetățenii se pot implica în dezvoltarea orașului, propunând proiecte pentru înfrumusețarea cartierelor. Proiectele trebuie să îndeplinească criteriile de eligibilitate, respectiv să fie proiecte de investiții, să fie de interes public general și să se încadreze în suma de 200 000 euro. Pe această cale îi invităm în continuare pe cetăţeni să contribuie la realizarea de investiţii în oraş cu propriile idei, depuse pe site-ul activ.oradea.ro", a declarat viceprimarul Florin Birta.
Regulamentul și criteriile de eligibilitate sunt postate pe site-ul activ.oradea.ro, unde se depun și proiectele.
Până în prezent au fost depuse 65 de proiecte pe toate domeniile disponibile pe site, majoritatea vizează cartierele Rogerius, Nufărul, Podgoria, Ioșia și mai puțin zona centrală. Proiectele sunt în curs de evaluare, dar cele care depășesc bugetul anunțat sau se corelează cu alte proiecte ale municipalității au fost respinse.
Domenii şi criterii de eligibilitate
Propunerile de proiecte trebuie să se încadreze într-unul din următoarele domenii, pentru obiective care sunt în administrarea Municipiului Oradea:
a.     Infrastructură stradală: alei, trotuare, scuaruri, zone pietonale
b.     Amenajare de spații verzi și locuri de joacă
c.     Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei.
d.     Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.).
e.     Infrastructură culturală
f.      Infrastructură socială
g.     Infrastructură de sănătate
h.     Digitalizare
Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Municipiului Oradea, să nu contravină reglementărilor regulamentului aprobat sau altor prevederi legale în vigoare și să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:
1. să fie de interes local și să nu realizeze activităţi cu scop comercial, publicitar, de natură politică sau etnică;
2. să fie sau să poată fi asimilate unei investiţii aflate în competenţa Primăriei Municipiului Oradea;
3. să vizeze un spaţiu din domeniul public al Municipiului Oradea;
4. să se refere doar la investiții publice constând în dotări, modernizări, reparații ale bunurilor proprietate publică a municipiului;
5. să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalităţii aflate în derulare;
6. să fie delimitate zonal;
7. să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect;
8. să se încadreze în domeniile prevăzute.
Etape şi calendarul propus
Bugetarea participativă organizată în Municipiul Oradea în cursul anului 2017-2018 cuprinde următoarele etape:
1. Înregistrarea pe platforma on-line activ.oradea.ro
2. Depunerea proiectelor - Un cetățean poate depune un singur proiect pentru fiecare domeniu, prin intermediul platformei activ.oradea.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 200.000 euro (inclusiv TVA).
3. Analiza tehnică și legală a proiectelor, care va fi realizată de către o comisie constituită la nivelul Primăriei Municipiului Oradea. Comisia analizează conformitatea proiectelor iniţiate cu prevederile prezentului Regulament, cu alte prevederi legale în vigoare precum şi impactul/viabilitatea/fezabilitatea tehnică a acestora. Comisia își rezervă dreptul de a ajusta proiectele. Pot exista propuneri care necesită ajustări tehnice şi estimarea mai eficientă a costurilor din partea municipalităţii, pentru a putea fi asumate/supuse votului şi ulterior implementate.
4. Votul cetățenilor, care va avea loc în două etape distincte: votul online (pondere 50%) și votul cu ocazia dezbaterii publice la nivel de cartier (pondere 50%).
5. Dezbaterea publică și selecția finală a proiectelor
Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului. În cadrul întâlnirilor organizate la nivelul fiecărui cartier se vor prezenta primele 5 proiecte în funcție de numărul voturilor exprimate on-line, ocazie cu care participanții la dezbaterea publică își vor putea exprima prin vot direct opțiunea proprie.
Proiectele care obțin cel mai mare punctaj în urma votului online și a dezbaterii publice urmează să fie cuprinse în bugetul Primariei Municipiului Oradea pentru anul în curs.
Calendarul propus este următorul:
11.12.2017 - Lansarea portalului.
11.12.2017 - 21.01.2018 - Depunerea proiectelor.
22.01.2018 - 02.02.2018 - Verificarea proiectelor depuse de către Primărie.
05.02.2018 - 09.03.2018 - Promovarea proiectelor de către deponenți și votarea online.
12.03.2018 - 04.04.2018 - Întâlniri organizate la nivelul fiecărui cartier și votarea off-line.
Luna aprilie 2018 - includerea în bugetul pe anul 2018 a proiectelor care au obținut cele mai multe voturi.
Platforma pentru bugetare participativă are o legătură directă de pe site-ul primăriei și a fost realizată de către firma Indeco Soft, pentru suma de 16 000 lei.
Prin procesul de bugetare participativă, municipalitatea are în vedere creşterea nivelului de dialog şi colaborare dintre cetăţeni şi administraţia publică locală, precum şi ajustarea politicilor publice la nevoile şi aşteptările cetăţenilor, pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii în municipiul Oradea.
Pentru informaţii suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă:
  • telefon: 0259.437.000 interior 248

 B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:36 Ora standard a Europei de Est