Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezbatere națională asupra noilor planuri-cadru pentru liceu

În 25 ianuarie, la București

Dezbatere națională asupra noilor planuri-cadru pentru liceu

Asociația ,,Ține de Noi", împreună cu Fundația Hanns Seidel - România, în colaborare cu Coaliția pentru Educație și cu participarea Institutului de Științe ale Educației, vă adresează invitația de a participa în data de 25 ianuarie 2018 la dezbaterea națională asupra noilor planuri-cadru pentru liceu.

Ministerul Educației Naționale (MEN) și Institutul de Știinte ale Educației (ISE) au lansat în dezbatere publică, pe 29 decembrie, trei variante privind planurile-cadru pentru învățământul liceal, filiera teoretică.
Dintre cele mai curajoase modificări cităm: eliminarea unei ore de Fizică, eliminarea Limbii moderne 2 de la profilul real, la clasele a XI-a și a XII-a, introducerea unei ore de Educație vizuală, la clasele a IX-a și a X-a, respectiv Educație artistică la clasele a XI-a și a XII-a, suplimentarea numărului de ore de Educație fizică, precum și introducerea orelor de Consiliere.
Dezbaterea națională se va desfășura pe data de 25 ianuarie la București, Hotel Capital Plaza, sala Ion Mincu, ora 16.00, însă în pregătirea acestei dezbateri naționale vor fi organizate dezbateri regionale la Constanța, Bacău și Iași pe data de 23 ianuarie, iar concluziile acestor dezbateri regionale vor fi prezentate în cadrul dezbaterii naționale din 25 ianuarie de la București.
Programul conferinței
Înregistrarea participanților: 15.30 - 16.00
Moderator: Madlen Șerban, fost președinte al European Training Foundation
Panel principal - 16.10 - 18.30:
16.10 - 16.20: Reprezentant al Institutului de Științe ale Educației
16.20 - 16.30: Violeta Dascălu - director Școala Ferdinand I
16.30 - 16.40: Simona David-Crisbășanu - Asociația ROI
16.40 - 16.50: Răzvan Orășanu - președinte Asociația Ține de Noi, prin Skype din Boston
16.50 - 17.00: Liliana Romaniuc - Asociația Română de Literație, Iași, prin Skype
17.00 - 17.10: Paloma Petrescu - Asociația Educația pentru Toți, Constanța
17.10 - 17.20: Dakmara Georgescu - specialist de program, Curriculum and Teachers, UNESCO Office in Beirut (fost consilier al ministrului Educației Naționale, 1997-2000), prin Skype
17.20 - 17.30: Fost ministru al Educației - tbc
17.30 - 17.40: Marian Stas - expert în educație
17.40 - 17.50: Florin Colceag - expert în educație
17.50 - 18.00: Horia Oniță
18.00 - 18.30 - Sesiune de întrebări și răspunsuri
 Confirmări: office@tinedenoi.ro
 
Program dezbateri regionale în 23 ianuarie
Iași, ora 11.00, organizat cu sprijinul Asociației Române de Literație
moderator: Liliana Romaniuc
locație: tbc
Constanța, ora 14.00, Colegiul Național Pedagogic Constantin Brătescu, Constanța, organizat cu sprijinul Asociației Educația pentru Toți
moderator: Paloma Petrescu
Bacău, ora 16.00, organizat cu sprijinul Asociației Hai să Facem
moderator: Adrian Iordache
locație: Centrul de Afaceri și Expoziții Bacău, sala de consiliu
Timișoara, ora 18.00 - eveniment independent organizat de InEdu, coordonat de Andrada Sorca, contact: 0755/ 539. 613
locație: Sediul inEDU - Studio Sfera Str. Gheorghe Lazăr Nr. 5, Ap. 8, Etaj 1, Timișoara.
(A.T.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:53 Ora standard a Europei de Est