Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În spiritul Crăciunului

Cu daruri la Centrul de Zi de Recuperare pentru Copiii cu Dizabilități Bratca

În spiritul Crăciunului

„SNAC presupune dezvoltarea activităţii de voluntariat realizată de copii/elevi din învăţământul preuniversitar şi studenţi, care permite acestora să devină cetăţeni informaţi şi devotaţi solidarităţii umane" și are ca scop creșterea interacțiunii și a incluziunii sociale.

Participând și noi la acest program, am încercat să organizăm activități incitante și interesante atât pentru persoanele aflate în dificultate, cât și pentru voluntari.
Una dintre  acestea este și campania națională socială ,,Săptămâna legumelor şi fructelor donate". Deși de obicei o realizăm în noiembrie, anul acesta am realizat-o în decembrie din două motive: datorită distanței la care este situată instituția beneficiară, dar și „tradiției" pe care o avem de câțiva ani de a merge de Crăciun la acest centru (Centrul de Zi de Recuperare pentru Copiii cu Dizabilități Bratca).
Am putea spune că ștafeta generozității a fost transmisă generaţie după generaţie, astfel că în acest an, implicarea elevilor, părinților și a cadrelor didactice a demonstrat că și-au însușit „lecția bunătății", iar faptul că activitatea s-a desfășurat în preajma Crăciunului putem spune că prin efortul tuturor s-a reușit să dăruim o mică bucurie unor persoane aflate în dificultate.
Importanța unor astfel de acțiuni este redată de prof. Lungu Cosmina, nu doar unul dintre inițiatorii acestei activității, ci și „sufletul" activităților de voluntariat: „Ca-n fiecare an și anul acesta, ne-am pregătit pentru a face o bucurie celor de la Bratca. De ce mergem? Pentru mine personal, voluntariatul e un mod de viață. De fiecare dată când am organizat asemenea activități, am încercat să îi conștientizez pe elevi, să se implice dăruind din toată inima lor și fără a ,,trâmbița" fapta făcută. Anul acesta dăruirea tuturor elevilor și a cadrelor didactice a fost din belșug, astfel încât am putut pregăti cadouri consistente fiecărui copil de acolo, să cumpărăm lenjerie intimă pentru ei, materiale necesare noii săli de kinetoterapie ce s-a deschis, precum și multe alimente. Personal m-am bucurat să văd bucuria cu care fiecare s-a implicat, începând cu cei ce au dăruit, cât și cei ce ne-au ajutat să le transportăm".
În această activitate s-au implicat de 292 de elevi şi preşcolari, alături de părinții lor, precum şi 26 de cadre didactice. Au beneficiat 50 de persoane defavorizate de rezultatele activității care au constat în: cantități însemnate de fructe și legume, conserve din fructe și legume, alimente (făină, ulei, zahăr etc), jucării, pături, precum și donații în bani din care s-au achiziționat pachețele cadou, șosete, lenjerie intimă, patru mingi medicinale, papetărie, echipament sportiv (două mingi de fotbal, una de baschet, coș baschet mobil, cinci seturi mingi „speciale").
Citeam undeva că ,,a primi, a dărui, a mulțumi" îl caracterizează pe OM". Prin modul în care s-au implicat în activitatea caritabilă elevii, părinții și cadrele didactice de la școala noastră au demonstrat că au aceste caracteristici, că sunt generoși și solidari cu cei care au nevoie de ajutorul nostru.
Prof. Maria Ujoc,
Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:18:24 Ora standard a Europei de Est