Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru parcarea multietajată din zona străzilor Academiei-George Barițiu

Pentru îmbunătățirea condițiilor de parcare a autoturismelor din zona centrală

Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru parcarea multietajată din zona străzilor Academiei-George Barițiu

Primarul Ilie Bolojan a prezentat într-o conferință de presă susținută împreună cu cei doi viceprimari ai municipiului, Florin Birta și Mircea Mălan, principalele proiecte de hotărâri supuse aprobării Consiliului Local în şedinţa ordinară de joi, 21 decembrie 2017.

Unul dintre acestea se referă la aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Construire clădire parcaje multietajate, Oradea, zona străzilor Academiei - George Barițiu", care va fi realizat pe locul fostei baze sportive Voinţa.
Scopul principal al acestui proiect este îmbunătățirea condițiilor de parcare a autoturismelor din zona centrală a Oradiei și constituie parte din programul de construire parcări supraterane și subterane în zona instituțiilor publice din zona centrală a orașului. Pentru integrarea clădirii în fondul construit al zonei centrale și în vederea creșterii economice, se propune construirea unui complex multifuncțional constând dintr-o parcare multietajată cu o arie desfășurată de 6.768 mp precum și o clădire de birouri având aria desfășurată de 1.551,30 mp. Aceasta din urmă va avea ca rezultat un front continuu, specific zonei centrale a orașului.
Valoarea estimată a investiției este de aproximativ 4,5 milioane de euro, inclusiv TVA. Realizarea investiției va dura 18 luni.
„Nu avem în momentul de față o formulă financiară pentru a susține aceste lucrări. Există posibilitatea să reluăm o formulă pe care am mai folosit-o: formula credit-furnizor, în așa fel încât efortul de plată a parcării să fie distribuit pe mai mulți ani"- a spus primarul Ilie Bolojan. 
Construcția va avea structură clasică de beton armat, iar clădirea de parcaj va avea două intrări carosabile separate, având în total două fluxuri de intrare și două de ieșire din strada Academiei și strada George Barițiu. Parcarea va avea 340 de locuri în total, din care 325 locuri auto, 6 locuri pentru handicapați și 9 pentru motociclete.
„Vom demara licitația în această iarnă, iar după adjudecare va urma o durată de aproximativ 3 luni de zile pentru realizarea proiectului tehnic și încă un an și jumătate pentru finalizarea lucrărilor. Astfel, în cursul anului 2020, în primăvară, dacă totul este în regulă, ar urma să se dea în funcțiune această parcare" - a arătat primarul, care a precizat şi că vor rămâne în funcţiune cinci dintre terenurile de tenis existente în fosta bază sportivă Voinţa.
Prin realizarea acestui obiectiv se are în vedere eliberarea carosabilului de autovehiculele parcate și redarea trotuarului pietonilor în zona centrală. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:17 Ora standard a Europei de Est