Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Serbarea de Crăciun a clasei a IV-a B, de la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga”

„Zâmbete de copii”

Serbarea de Crăciun a clasei a IV-a B, de la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga”

Joi, 21 decembrie 2017, la sala ,,Florica Ungur" din Oradea, am avut parte de un adevărat spectacol de Crăciun, prezentat de elevii clasei a IV-a B, de la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga", coordonaţi de doamna prof. Dărăban Alexandra.

Serbarea lor de Crăciun s-a intitulat simplu și cuprinzător: „Zâmbete de copii", fiind o explozie a copilăriei și bucuriei, așa cum este și evenimentul pe care îl invocau și cinsteau prin vers și cânt: Nașterea Pruncului Sfânt.
În clasa Alexandrei, Serbarea de Crăciun e un obicei drag tuturor, după cum ne-a mărturisit chiar Alexandra. ,,Şi anul acesta, ca şi în fiecare an, serbarea s-a născut firesc, frumos şi sincer. Astfel, într-o seară târzie i-am invitat pe părinţi la serbarea de Crăciun, ca la o șezătoare în care să povestim și să colindăm, în marea noastră familie, despre Nașterea Mântuitorului nostru Iisus Hristos". Și așa s-a și întâmplat. Cei 26 de elevi au prezentat, ca într-un film magic, 12 colinde care ne-au umplut sufletele de lumină.  Apoi, intrarea inopinată a Moşului pe scenă, din lateral, pe lângă brad, a stârnit bucuria şi emoţia copiilor. Din dialogul pe care l-au avut elevii cu Moş Crăciun, am dedus câteva aspecte ce țin de pregătirea și curiozitatea lor, de istețimea și imaginaţia lor creativă, de bucuria și deschiderea lor la vederea Moșului. Am mai observat că Moșul și-a făcut bine ,,Tema de casă", răspunzând documentat scrisorilor primite, nu neapărat de la ei. Într-o scrisoare s-au regăsit, totuși, și ei: scrisoarea în care copiii i-au cerut Moşului să-i ajute să rămână uniţi şi prieteni şi peste mulţi ani...
În cadrul activității interactive, am avut și un scenariu de poveste, presărat cu dans, intitulat ,,Miracolul Crăciunului".
Din dialogul cu sala, cu părinții, s-a născut și un moment inedit, în care un părinte, părintele Ciucle Alexandru a colindat la microfon, pe scenă, „O, ce veste minunată", ajutat și de cei din sală, Crăciunul fiind sărbătoarea bucuriei, a speranţei şi a celebrării Naşterii Mântuitorului nostru Iisus Hristos. ,,Există atât de multă bucurie și frumusețe, atâta lumină și bunătate în jurul valorii Crăciunului: rugăciuni, clopote, cadouri, decoraţiuni şi Moş Crăciun, cel bun și darnic. Acesta este spiritul cu care încheiem anul, lăsându-i loc limpede şi curat, celui care vine", a conchis Alexandra Dărăban, buna lor învățătoare, toată numai zâmbet și bucurie, un model de dascăl dăruit profesiei.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Serbarea de Crăciun a clasei a IV-a B, de la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:10:54 Ora standard a Europei de Est