Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Am celebrat Săptămâna Educației Globale

La Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu”

Am celebrat Săptămâna Educației Globale

Vineri, 24 noiembrie 2017, elevii claselor a IV-a A și a III-a A de la Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu", Oradea, au celebrat Săptămâna Educației Globale.

Printr-un Acord al Consiliului Europei, s-a instituit Centrul Nord - Sud, denumit oficial Centrul European pentru Interdependenţă şi Solidaritate. Deschis la Lisabona în anul 1990 (cf. Rezoluţiei (89)14 adoptată de Comitetul de Miniştri ai Consiliului Europei din 16 nov. 1989), acesta reuneşte 39 de state. În prezent, Centrul  Nord - Sud s-a aliat Directoratului Consiliului Europei pentru Educaţie, Cultură, Tineret şi Sport. Activitatea Centrului  Nord  -  Sud se bazează pe trei principii: dialog, parteneriat şi solidaritate.
Astfel, ca modalitate de materializare a primei direcţii de acţiune, Centrul Nord - Sud a iniţiat Programul european Educaţia Globală pentru a dezvolta, întări şi susţine strategiile de implementare a educaţiei globale și de formare a capacităţii de dezvoltare a  acesteia, prin intermediul instituţiilor şi practicienilor din domeniul educaţiei atât din zona formală, cât şi nonformală. În concepţia Centrului, educaţia globală cuprinde: educaţia pentru dezvoltare, educaţia pentru  drepturile omului, educaţia pentru pace şi prevenirea conflictelor şi educaţia interculturală. Tema aleasă pentru Săptămâna  Educaţiei  Globale 2017 este „Lumea mea depinde de noi"/ ,,My World Depends on Us".
Așadar, vineri, am celebrat Săptămâna Educaţiei Globale desfășurând o activitate pe tema inteligențelor multiple, activitate coordonată de prof. Buzlea Gheorghina și d-na Mihaela Radu, fondator Careers Center (Centru de orientare și dezvoltare a carierei), Global Career Development Facilitator (GCDF) și Trainer GCDF, cu peste 12 ani de experiență în consultanță și management al resurselor umane, training, scrierea și implementarea de proiecte cu finanțare europeană, ca invitat special. Elevii au conturat profilul persoanei inteligente exprimându-și ideile legat de caracteristicile acestui tip de persoană prin metoda brainstorming-ului. D-na Mihaela Radu le-a expus, pe înțelesul lor, teoria inteligențelor multiple (logico-matematică, spațial-vizuală, muzicală, kinestezică, interpersonală, intrapersonală, naturalistă, exisțențială), provocându-i astfel pe elevi să-și cunoască propriile tipuri de inteligență. Au avut loc dezbateri, întrebări și curiozități numeroase din partea elevilor, exemple concrete, explicații pe tema inteligențelor multiple.
În partea a doua a activității, elevii au realizat un minunat afiș despre Săptămâna Educației Globale, utilizând simboluri precum: planeta Pământ, porumbelul ca semn al păcii, cartea, simbol al cunoașterii și înțelepciunii, lanțuri unite de copii din întreaga lume, inima, simbol al iubirii ce trebuie să existe între oameni. În final, elevii au primit în dar semne de carte cu promisiunea că le vor utiliza în citirea cărților favorite.
Ne-am bucurat de o activitate minunată, roditoare ce ne-a transformat ziua de vineri într-una specială și unică.
Prof. Buzlea Gheorghina,
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Am celebrat Săptămâna Educației Globale.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:42:36 Ora standard a Europei de Est