Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Cooperare Internațională Inter-Instituțională în Era Globalizării”

Joi și vineri, A VII-a ediție a Conferinței Internaționale de Științe Administrative 2017

,,Cooperare Internațională Inter-Instituțională în Era Globalizării”

Facultatea de Științe Juridice și Administrative din cadrul Universității Agora din Oradea a organizat în cursul zilelor de joi și vineri, 7-8 decembrie 2017, Conferința Internațională de Științe Administrative, aflată la cea de-a VII-a ediție, cu tema „Cooperare Inter-Instituțională Internațională în Era Globalizării".

Primul eveniment al lunii decembrie, marcat de Universitatea Agora din Oradea ca o manifestare anuală s-a realizat sub egida Facultății de Științe Juridice și Administrative și a Departamentului de Ştiinţe Sociale în Amfiteatrul Verde printr-o serie de cu prezentări și comunicări în plen.
În deschiderea conferinței, președintele Conferinței Internaționale de Științe Administrative, asist. univ. drd. George Marius Șinca a salutat invitații și auditoriul după care a dat cuvântul doamnei prof. univ. dr. Adriana Manolescu în calitate de reprezentant al conducerii Universității Agora din Oradea și președinte al Senatului. Invitații conferinței în calitate de oaspeți și vorbitori au fost după cum urmează: doamna Leanne Rhodes, fondator și președinte al ONG Abolishion Australia și a Asociației „Abolishion" România, originară din Australia. A fost prezentată lucrarea „Anti-trafficking networks: an organised response to organised crime", după care am fost informați cu privire nu doar la colaborările interinstituționale internaționale cât și cu privire la proiectele de cercetare pe care le desfășoară în aceste planuri. Cel de-al doilea vorbitor a fost lect. univ. dr. Aurora Gavriș din cadrul Universității din Oradea, Facultatea de Științe Socio - Umane, cu prezentarea temei „Normative and institutional aspects of probation in Romania".
Prima zi a conferinței a fost marcată de patru sesiuni paralele, precum: Public Administration and Good Governance; Comparative Administrative Systems; The Role of Human Factor in Ensuring Human Security; Public Administration in the Current European Cultural Context.
Totodată, în cadrul programului au fost invitați să conferențieze doamna prof. univ. dr Ana-Elena Iancu, decan al Facultății de Ştiinţe Juridice și Administrative din cadrul Universității Agora din Oradea pe tema „Ways of committing human traffi­cking offenses and exploitation of vulnerable persons", doamna conf. univ. dr. Speranța Sofia Milancovici, decan al Facultății de Stiinţe Socio-Umane și Educație Fizică și Sport din cadrul Universității de Vest „Vasile Goldiș" din Arad, cu tema „Barriers to intercultural communication. An ethnographic approach"; cu o temă de actualitate „The paradigm of (im)migration in European Union - The migrant children issues", a fost invitată să conferențieze doamna Margareta Rachita Aslan, în calitate de cadru didactic asociat al Institutului de Turcologie și Studii Asia-Centrale din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.
În cuvântul său, președintele Conferinței, asist. univ. drd. George Marius Șinca a evidenţiat importanţa evenimentelor ştiinţifice în comunitatea Universităţii Agora din Oradea, a prezentat istoricul Conferinței Internaționale de Științe Administrative și a subliniat importanța acesteia în promovarea Cooperării Internaționale Inter-Instituțională și parteneriatele cu Centrul Euroregional de Prevenire și Combatere a Criminalității Transfrontaliere, Centrul de Informare EUROPE DIRECT Agora; Jean Monnet: Spațiul Public European, Catedra Jean Monnet, Modul European: The free movement of persons inside E.U, Catedra Jean Monnet, Modul European: Economic and Monetary Union
În ultima parte a conferinței au fost anunțate cele patru secțiuni de prezentare a lucrărilor; Prima secțiune intitulată „Euroregional Politics" a fost moderată de doamna conf. univ. dr. Viorina Judeu de la Universitatea Agora din Oradea, cea de-a doua secțiune, moderată de domnul lect. univ. dr. Crăciun Leucea prin sesiunea cu titlul „European Union's Geopolitical Trends". O a treia secțiune cu titlul „The Importance of Sworn Interpreter and Translator in European Union" a fost moderată de doamna traducător autorizat drd. Tatiana Șinca, fiind afiliată și Universității din Oradea, Școala Doctorală de Filologie, iar în încheiere, președintele conferinței asist. univ. drd. Șinca George Marius, afiliat fiind din partea Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Școala Doctorală de Relații Internaționale și Studii de Securitate, a moderat o ultimă sesiune cu tema „eGovernance and eAdministration in the future European Union". Aceste patru secțiuni paralele de susținere a lucrărilor s-au organizat în cadrul Universității Agora din Oradea, vineri, 8.12.2017.
În încheierea conferinței, în semn de prețuire, s-au oferit invitaților diplomele de participare și a fost lansată de către preşedintele conferinţei, asist. univ. drd. George Marius Șinca, ediția a VIII-a a Conferinței Internaționale de Științe Administrative care va fi organizată de Universitatea Agora în perioada de 6-7 decembrie 2018.
Asist. univ. drd.George Marius Şinca
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Cooperare Internațională Inter-Instituțională în Era Globalizării”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:39 Ora standard a Europei de Est