Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spectacolul - concurs ,,Colindița”, ediția a II-a

Miercuri, s-a desfășurat la Era Park

Spectacolul - concurs ,,Colindița”, ediția a II-a

Echipa de proiect de la Grădinița Nr. 28 din Oradea a organizat miercuri (6 decembrie 2017), cea de-a doua ediție a spectacolului - concurs ,,Colindița". Micii interpreți și-au prezentat momentele artistice pe generoasa scenă de la Era Park Oradea.

La această ediție a festivalului au participat soliști și grupuri mai mari sau mai mici de preșcolari și școlari din 13 unități de învățământ din Oradea și județul Bihor: de la instituția organizatoare, Grădinița Nr. 28, Grădinița din Lăzăreni, Grădinița Nr. 54, Oradea, Grădinița Nr. 25, Oradea, Grădinița Nr. 1 din Chișlaz, Grădinița Nr. 1, Marghita, Grădinița Nr. 2 din Almașu Mare, Școala Primară Nr. 1, Almașu Mic, Școala Gimnazială Nr. 3, Săldăbagiu de Barcău, Școala Gimnazială Nr. 1, Balc, Lic. T. German ,,Fr. Schiller", Oradea, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", Lic. T. ,,Onisifor Ghibu" din Oradea.
„Tradiție, moștenire și simțire românească"
Spectacolul - concurs ,,Colindița" face parte din amplul proiect cu participare națională înscris în CAERI,  „Tradiție, moștenire și simțire românească".
Proiectul urmărește cunoașterea și valorificarea de către copii a unor obiceiuri şi tradiţii specifice, dezvoltarea simțul estetic şi muzical, cultivarea simțămintelor şi a respectului pentru folclorul românesc. Așa cum a fost gândit, proiectul se adresează  preșcolarilor și școlarilor, indiferent de gen, etnie, confesiune sau mediul de proveniență, promovând egalitatea de șanse în incluziunea socială.
Spectacolul propriu-zis a fost structurat pe două secţiuni: Secţiunea I: interpretare individuală și Secțiunea II - interpretare în grupuri mai mici sau mai mari, după cum aveam să aflăm de la directorul festivalului, doamna profesor Cornelia Româneac, directorul Grădiniței Nr. 28 din Oradea, organizatorul spectacolului - concurs. Cele 24 de puncte prezentate pe scenă au fost cotate de către un juriu alcătuit din doamna inspector școlar Daniela Sopota - președinte al juriului, dna prof. Nicoleta Nicoruț - coordonator proiect și Adrian Balog, profesor coregraf.
Micii artiști au dat pe scenă tot ceea ce au putut, au făcut exact ce au știut (învățat), fiind minunați, dăruiți și motivați să fie la înălțime, pentru ca Moșul să-i răsplătească cu darurile sale atât de așteptate de fiecare copil.
În urma evaluării, onor jurații au acordat șapte premii I, șapte premii II, cinci premii III și cinci mențiuni.
La final, cu toții au fost încântați de prestația Moșului, iar organizatorii, de prezența și comportarea micilor artiști pe scenă.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (100 de poze, iar pe Facebook, 48), accesați Galeria foto: Spectacolul - concurs ,,Colindița”, ediția a II-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:27:51 Ora standard a Europei de Est