Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizita reprezentanților IES - International Education Society

Ieri, conducerea Colegiului Tehnic „Traian Vuia” din Oradea a fost onorată (de)

Vizita reprezentanților IES - International Education Society

În urmă cu mai multă vreme, scriam despre Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea că „a devenit prima școală pilot din Oradea care va elibera absolvenților săi certificate de competență cu recunoaștere internațională. Aceasta în virtutea relațiilor pe care le-a stabilit cu International Education Society (IES) din Londra, după aderarea României la Uniunea Europeană” , a se (re)vedea site-ul ovidan.ro

„Traian Vuia”, singura școală IES din Bihor
Ieri (joi, 4 decembrie 2008), conducerea colegiului a fost onorată să primească o delegație din partea IES, aflată într-un turneu de vizitare a tuturor instituțiilor de învățământ din România, certificate de agenție. Următorul oraș va fi Cluj - Napoca, unde va fi vizitat Grupul Școlar de Protecția Mediului; alte orașe incluse în itinerar sunt: Brașov, Câmpulung Moldovenesc, Constanța și Iași.
Distinșii oaspeți (dna Simona Kosmakova – manager relații publice și  dl Milan Seifert – directorul instituției) au fost primiți cu drag de directorul colegiului, dl prof. Dorel Șaitoș, dna Marieta Pop - persoană de contact și dra Marcela Urs – responsabil proiecte de cooperare.
Agenda vizitei a cuprins: *o prezentare ppt pentru elevi, în vederea promovării certificatelor IES * discuții referitoare la ajutorul on-line care poate fi oferit prin simpla accesare a site-urilor agenției: www.iescertificate.com sau www.ies-info.com *informare cu privire la programul nou lansat care îi ajută pe elevi să economisească din timp suma necesară achiziționării acestor certificate * pliante noi de promovare *discuții legate de contractul de cooperare dintre societate și instituția de învățământ și datele adiționale la acest contract *vizitarea școlii, prilej cu care gazdele au aflat cu încântare faptul că în urma completării ultimului chestionar care a inclus date noi cu privire la activitățile desfășurate în școală, Colegiului Tehnic „Traian Vuia” i s-a acordat un calificativ superior (de la nivelul ccc - instituție de învățământ aflată într-un continuu proces de îmbunătățire a calității educației, cu un loc bine stabilit printre celelalte instituții de învățământ - la nivelul b: instituție de învățământ vrednică de încredere, care a obținut în mod permanent rezultate bune)!
Așadar, în Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” este singura școală care are un proiect de colaborare cu agenția IES, fiind și singurul liceu care dă posibilitatea absolvenților să obțină certificatele IES. (Marcela & Ovidiu)
P.S. Pentyru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vizita reprezentanților IES - International Education Society.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:47:14 Ora standard a Europei de Est