Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Delegația Şcolii Gimnaziale din Cîmpani a fost în vizită de lucru în Sicilia

În cadrul celui de-al doilea proiect european

Delegația Şcolii Gimnaziale din Cîmpani a fost în vizită de lucru în Sicilia

„Să vezi Italia fără să vezi Sicilia este ca şi cum nu ai fi văzut Italia deloc, pentru că Sicilia este cheia întregii ţări"- Johann Goethe

La doi ani de la finalizarea primului proiect european de parteneriat şcolar multilateral, iată că Şcoala Gimnazială „Georgiu Popa", Cîmpani derulează cel de-al doilea proiect european începând cu acest an prin efortul susţinut al echipei formate din Anca Boldor (coordonator proiect), Denisa Lucuţa, Andreea Ciotea, Corina Petruse şi Bogdan Baciu - membri.
Proiectul „Partageons nos sommets", finanţat de Comisia Europeană prin ANPCDEFP, se va întinde pe perioada 2017-2019 şi face parte din Acţiunea cheie 2, Parteneriate strategice în domeniul şcolar.
Şcoala noastră are ca partenere şcolile College Marcel Mariotte din Saint Simeon de Bressieux, Franţa, 9 Gymnasio Kalamarias din Tesalonic, Grecia şi Istituto Comprensivo Statale „Italo Calvino" din Catania, Sicilia, Italia.
Prima reuniune de proiect a avut loc în perioada 23-25 noiembrie 2017, în Catania, Sicilia, iar instituţia noastră a fost reprezentată de doamnele profesoare: director Anca Boldor, Andreea Ciotea, Viorica Ciocan şi Corina Petruse. Această întâlnire de proiect a avut ca scop cunoaşterea partenerilor, purtarea de discuţii despre implementarea proiectului şi programarea vizitelor de lucru din martie şi mai 2018.
Cei 16 profesori din România, Franţa şi Grecia au participat, totodată, la vizite culturale în Parcul Etna (vulcanul Etna, Doamna Etna - aşa cum numesc sicilienii cel mai înalt (3340 m) şi mai activ vulcan din Europa, ce poartă nume de femeie. Colegele noastre au aflat că acesta erupe la fiecare trei luni şi la aproape 150 de ani sunt distruse şi localităţi. Are 400 de cratere secundare. Cu toate acestea, sicilienii îl numesc „vulcanul bun'', pentru că cenuşa aruncată de erupţie a creat un sol fertil pentru culturile de viţă de vie, pomi fructiferi şi măslini), Taormina (Perla Mării Mediterane, cea mai frumoasă staţiune de pe coasta de Est a Siciliei, cu Marea Ionică la picioare şi cu Etna care domină orizontul), Catania (al doilea oraş ca mărime din Sicilia, după Palermo, la sud de Etna, pe care a acoperit-o de multe ori cu lavă. La ultima erupţie puternică din 1669 şi-au pierdut viaţa 12.000 de locuitori, dar a renăscut din propria-i cenuşă, fiind reconstruit în minunatul stil baroc.) şi Siracuza (despre care Cicero spunea: „Cel mai mare şi mai frumos dintre toate oraşele greceşti'').
Prof. Denisa Lucuţa,
consilier educativ

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:10:34 Ora standard a Europei de Est