Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cizmulițe roșii-argintii… și cadouri provocatoare

Două grupe de copii de la grădinițele 28 și 46 i-au pregătit Moșului surprize-surprize

Cizmulițe roșii-argintii… și cadouri provocatoare

Partenerii de proiect de la grădinițele orădene nr. 28 și 46 și-au propus, astăzi (joi, 4 decembrie 2008), să-i lanseze Moșului invitații provocatoare.

Aflând de isprava lor, Moșul cel darnic nu va întârzia să le răspundă așa cum numai el știe să o facă, bucuros de surprizele pe care i le-au pregătit isteții preșcolari. 
“Copiii către copii, de sărbători și-n orice zi”
Proiectul de parteneriat dintre grupa mare de la Grădinița nr. 28 (îndrumată de educatoarelor inst. Ionela Vancu și Silvia Guler), gazda manifestării de astăzi, și grupa mijlocie de la Grădinița nr. 46 (îndrumată de institutoarele Alina Malița și Claudia Crișan) se desfășoară pe perioada unui an școlar și cuprinde câte o activitate pe semestru. Acum au venit cei din 46 în vizită la partenerii lor de proiect, iar de Sfintele Paști, cei de la 28 le vor întoarce vizita, luând-o înaintea Iepurașului, cu darurile.
„Omul se cunoaște după copiii pe care i-a lăsat în urmă (se scrie în Vechiul Testament), noi ne străduim să lăsăm în urma noastră niște copii buni, înțelepți și altruiști, care să-și aducă cu drag aminte de cele ce le-au fost odată primele călăuze în viață, ne-a spus Ionela Vancu.
Sărbătorile ne transpun pe un tărâm cu totul deosebit. Ne împăcăm cu noi înșine și cu semenii prin iubire, întrajutorare și iertare. Încercăm să fim mai buni ajutându-i pe cei nevoiași și făcându-ne cadouri unul altuia. Pornind de la schimbul de cadouri, ne-am gândit să profităm de prilejul apropierii Sărbătorilor Crăciunului (iar la primăvară de Sărbătoarea Paștelui) și să organizăm activități comune.”
Iar cei doi directori de grădinițe (inst. Cornelia Româneac și inst. Rodica Ștef) nu puteau să nu fie încântați de ideile și proiectul educatoarelor și să le acorde tot sprijinul.
În jurul orei 10.00, copiii gazdă nu-și mai găseau locul știind că vor primi vizita colegilor mai mici. Le-au pregătit  scăunele la măsuțele lor și erau cu ochii pe ușă. Copiii Alinei și Claudiei nu au întârziat să-și facă apariția în prag, cu directorul în frunte și cu darurile lor de suflet (portocale pentru fiecare și câte un omuleț de zăpadă confecționat de ei pentru partenerii lor de proiect).
O stea strălucitoare s-a ivit pe cer marcând începutul activității, Moș Nicolae cel nevăzut glăsuia în versuri, privindu-i cât sunt de drăgălași și emoționați. Copiii au făcut cunoștință, după care, cot la cot, au pornit să decoreze câte o cizmuliță roșie împodobită cu o dungă argintie, cu doi „bănuți” argintii, și cu daruri în ea, lansându-i astfel o provocare Moșului cel drag și așteptat. Discuțiile purtate pentru intuirea modelului au avut drept țintă realizarea obiectivelor operaționale ale proiectului, dar și cunoașterea și înțelegerea simbolurilor specifice marii Sărbători creștine care se apropie.
Activitatea a plăcut enorm tuturor copiilor, a instruit și educat, deopotrivă, iar la final, gazdele bune i-au omenit pe toți cu dulciuri și un pahar cu suc. Cizmulițele copiilor gazdă au ajuns la expoziție, iar oaspeții le-au luat cu ei pentru a le expune în sala lor de grupă.
Asemenea activități sunt cu adevărat eficiente din toate punctele de vedere, dar numai un dascăl poate să-i descifreze valențele instructiv-educative „ascunse”, dincolo de concretul situației. Ceea ce se poate citi la prima vedere e trăirea fiecăruia, încântarea și implicarea, pe care le puteți deduce din imaginile prezentate. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cizmulițe roșii-argintii… și cadouri provocatoare.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:53:53 Ora standard a Europei de Est