Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„În ochii lui Dumnezeu, toþi suntem egali”

Ieri, la Centrul ªcolar pentru Educaþie Incluzivã nr. 1 Oradea

„În ochii lui Dumnezeu, toþi suntem egali”

Ieri (miercuri, 3 decembrie 2008), în ºi de Ziua internaþionalã a persoanelor cu dizabilitãþi, la Centrul ªcolar pentru Educaþie Incluzivã nr. 1 Oradea, s-au desfãºurat activitãþi diverse pentru marcarea zilei, dar mai cu seamã pentru ca beneficiarii, copiii centrului, sã se simtã în centrul atenþiei, sãrbãtoriþii zilei, cei mai importanþi „actori” ai manifestãrilor.

Organizatorii ºi partenerii (studenþi ºi elevi voluntari) au pus astfel la cale o serie de acþiuni: ateliere de creaþie, expoziþie mobilã de desene, întreceri sportive, lansare de baloane ºi activitãþi de socializare.
Elevi din mai multe clase au realizat fluturaºi cu mesaje adresate semenilor pe care le-au ataºat unor baloane; partenerii lor de la ªcoala cu clasele I-VIII „Andrei Mureºanu” ºi Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”, însoþiþi de profesorii lor de sprijin, au pregãtit, în ateliere sugestiv intitulate „Mâna mea în mâna ta”, mesaje de suflet pe care le-au scris pe „pliante” în formã de mânã, oferindu-le trecãtorilor, ieri, pe strada Republicii, în zona pietonalã.
Pe terenul se sport al centrului, au avut loc întreceri sportive, tip ºtafetã, cu ajutorul fundaþiei „Special Olymphics”. Cei mai mici elevi au participat la un atelier de picturã pe figurine gãzduit de Orãºelul copiilor, ºi intitulat „Întinde mâna ta ºi ajutã-mã!”
La orele amiezii, mai multe clase de elevi au ieºit în parcul 1 Decembrie pentru a lansa baloane, însoþiþi de elevi voluntari (partenerii lor) de la Colegiul Naþional „Mihai Eminescu”.
“15 copii din clasele I A ºi a V-a A au fost duºi la McDonald's de studenþi (de la Facultatea de ªtiinþe Socio-Umane, catedra de ªtiinþe ale Educaþiei, specializarea psihopedagogie specialã, anii II ºi III), pe cheltuiala studenþilor; am participat la marºul din centru, dar am fost ºi la lansarea de baloane”, dupã cum aflãm de la asist. univ. drd. Karla Peter. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:26 Ora standard a Europei de Est