Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna educației globale a fost marcată şi de elevii Şcolii Primare Nr. 3, Peștiș

Școala mea ecologică!

Săptămâna educației globale a fost marcată şi de elevii Şcolii Primare Nr. 3, Peștiș

Elevii acestei şcoli, îndrumaţi de cadrele didactice, au desfăşurat în perioada 18 - 26 noiembrie 2017, o serie de activităţi pornind de la tema din acest an şi anume „Lumea mea depinde de noi".

Natura are nevoie de prieteni adevăraţi!
Cu toţii au încercat să ia atitudine faţă de problemele cu care se confruntă societatea actuală şi, pe cât posibil, să tragă un semnal de alarmă asupra principiilor de bază ce ar trebui să guverneze lumea: pace, toleranţă, non-violenţă, nediscriminare, protecţia mediului,  viaţă sănătoasă.
Natura are nevoie de prieteni adevăraţi! De ce?  Pentru că, din preaplinul inimii ei verzi, vrea să le dăruiască acestora sănătate, frumuseţe şi puritate. Orice copil poate deveni prietenul naturii, cu condiţia să o respecte: să nu-i murdărească apele, pădurile şi norii, să nu-i strivească florile, să nu-i ucidă păsările... Elevii Școlii Primare Nr. 3, Peștiș, au reuşit, prin fapte demne de laudă, să se împrietenească cu natura, s-o iubească şi s-o protejeze după puterile lor.
A fost o săptămână în care ne-am gândit mai mult, ca de obicei, la mediul nostru, în care noi trăim. Ne-am gândit cum să ne simţim bine; cum să facem învăţatul să fie distractiv. Săptămâna aceasta a fost una recreativă. Activitatea de astăzi, când trebuie să curăţăm mediul în care noi învățăm, în care noi venim în fiecare zi, în care ne recreăm, sperăm să ne iasă foarte bine, au spus elevii mei.
Elevii au mai afirmat că în urma acestei activităţi: şi-au format  o concepţie corectă  şi concretă de protecţie a mediului înconjurător; au luat atitudine în anumite situaţii negative şi îşi susțin cu hotărâre punctele de vedere; au devenit mai receptivi la normele de comportare în şi faţă de natură, vor face eforturi pentru ocrotirea naturii, pentru păstrarea unui mediu curat, salubru, care să ridice calitatea vieţii umane şi să protejeze viaţa pe Terra.
Prin acţiunile desfăşurate, proiectul a urmărit să mobilizeze energiile interioare ale elevilor, să câştige adeziunea afectivă a acestora faţă de imperativele moralei ecologice, astfel încât fiecare elev să se erijeze într-un agent ecologic care să impună un model comportamental în micro-grupul social din care face parte. Rezultatele au fost: o şcoală mai curată, mai frumoasă, cu un ambient mai plăcut, mai cunoscută, deschisă spre comunitate; responsabilizarea elevilor şi cultivarea unei conştiinţe ecologice şi a unei conduite pe măsură.
Prof. Mihaiela But
 
Mihaiela,
Școala mea ecologică... Ce frumos sună!!!
Cum v-a primit, cum a reacționat natura când v-a văzut și când a aflat ce vreți să faceți?
Dacă ați făcut ceea ce am citit în această însemnare, înseamnă că meritați să deveniți prietenii ei (adevărați), iar faptele voastre le cotăm, didactic vorbind, cu nota 10 cu steluțe și felicitări!
(Ovi)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:48:30 Ora standard a Europei de Est