Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Creșterea impozitelor locale cu 20%

Singura soluție pentru păstrarea unui buget de investiții al orașului, în urma măsurilor fiscale guvernamentale

Creșterea impozitelor locale cu 20%

Primarul Ilie Bolojan a susținut joi, 23 noiembrie 2017, împreună cu directorul executiv al Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, dl. Eduard Florea, o conferință de presă privind efectele măsurilor fiscale guvernamentale asupra bugetului local, precum și cu privire la modificările care trebuie aduse proiectului de impozite și taxe pentru anul 2018 în vederea compensării impactului prevederilor OUG nr. 79/10.11.2017 asupra bugetului local.

Primarul Ilie Bolojan a deschis conferința de presă, explicând consecințele reducerii impozitului pe venit de la 16% la 10%, care au generat și motivele majorării impozitelor locale pentru anul 2018:,,Suntem forțați să majorăm impozitele pe anul viitor cu 20%, datorită confiscării banilor orașului de către Guvernul României, pentru că, așa cum știți, impozitele pe care angajații le plăteau pe salariile pe care le încasau de la angajator și care se virau jumătate autorităților locale au fost practic confiscate de către Guvernul României".
Măsurile fiscale guvernamentale afectează grav bugetele autorităților locale
Primarul Ilie Bolojan a explicat cum, prin măsurile adoptate, guvernanții au făcut trei mișcări, dintre care ultima afectează foarte grav autoritățile locale. Prima mișcare a constat în mutarea contribuțiilor de la angajator la angajat. ,,S-a făcut acest lucru ca să îi păcălească pe bugetari, pentru că în Legea salarizării unitare era prevăzută o majorare de salariu cu 25% de la 1 ianuarie 2018, și pentru că guvernanții nu au putut onora această promisiune, au făcut această șmecherie: au dat cu o mână și au luat cu cealaltă", a spus primarul.
A doua mișcare a fost introducerea taxei suplimentare de 2,25%, scopul fiind încasarea de mai mulți bani la bugetul de stat, fie de la angajat, fie de la angajator. ,,Dacă angajatorul nu poate da angajatului acești bani, va scădea cu câteva procente salariile, iar dacă angajatorul nu vrea să scadă salariile, va trebui să plătească în plus la bugetul de stat", a explicat primarul.
A treia mișcare este cea care afectează foarte grav toate autoritățile locale din România care au înregistrat o dezvoltare economică pe teritoriul lor. Această a treia mișcare a  constat în scăderea ponderii contribuțiilor care veneau către autoritățile locale și creșterea ponderii celor care se virează integral la București.
Bugetul municipiului Oradea pierde 15, 5 milioane de euro, iar în cel mai fericit caz - 9 milioane de euro
,,În concluzie, toate aceste măsuri au efect azi asupra bugetului orașului Oradea, scăzând cota impozitului pe venit de la 16 la 10%. Dacă anul acesta estimam o colectare de 39 milioane de euro din această categorie de impozit, ea va scădea cu aproape 40% și prin urmare vom pierde cca 15,5 milioane de euro. Asta înseamnă că bugetul de investiții al municipiului Oradea, practic, nu va mai exista. După cum știți, circa 16 -17 milioane reprezintă bugetul de investiții al Primăriei Oradea din veniturile proprii generate de orădeni. Impactul devastator va fi în municipiile de județ. Practic a fost confiscat un miliard de euro de la autoritățile locale din România și banii au fost mutați la București", a spus primarul Ilie Bolojan.
Guvernul a promis că va compensa aceste sume până la nivelul de încasări din acest an, scăzând însă din această compensare jumătate din banii pe care primăriile îi aveau în cont la finalul anului 2016. Prin urmare,  aplicând această promisiune s-ar compensa cca 6 milioane de euro din pierderile pe care le are azi bugetul orașului.
Singura soluție pentru păstrarea unui buget de investiții: majorarea taxelor și impozitelor locale cu 20%
Primarul Ilie Bolojan a explicat situația actuală și a prezentat singura variantă pentru a menține un buget de investiții al orașului: ,,Vom rămâne, în cazul fericit, cu o pierdere la bugetul local de peste 9 milioane de euro. Ca sa avem totuși niște bugete de investiții în acest oraș, astăzi există doar o singură soluție: majorarea impozitelor și taxelor locale. Din ce am discutat cu alți colegi primari, această măsură va fi aplicată în aproape toate municipiile reședință de județ din țară. Noi avem investiții începute pe care nu le putem opri, pentru că nu poți lăsa o stradă pe jumătate terminată, avem proiecte europene câștigate la care avem nevoie de cofinanțare. Numai pe Axa de Mobilitate Urbană, municipiul Oradea are câștigați aproximativ 35 milioane de euro. Totodată, lucrăm pe partea de termoficare. Prin urmare suntem forțați să ne creăm un buget de investiții, pentru că altfel vom pierde acestă oportunitate de a aduce bani europeni pentru oraș. Suntem forțați să propunem această majorare de impozite. În cazul în care aceste propuneri guvernamentale nu se vor aplica sau se va găsi o formulă de compensare totală a acestor pierderi care le avem, vom reveni imediat la vechiul nivel de impozite, iar această prevedere va fi introdusă în hotărârea de consiliu".
Primăria Oradea va fi obligată să ia și alte măsuri
În continuare, directorul executiv al Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, Eduard Florea, a prezentat majorările care se vor aplica de la 1 ianuarie 2018, pe categorii: clădiri, terenuri, autovehicule, exemplificând cu spețe concrete pentru fiecare categorie supusă impozitării.
,,Impactul bugetar estimat al modificărilor propuse a impozitelor și taxelor locale este de 21 milioane lei, respectiv 4,57 milioane euro, care vor compensa doar 50% din reducerea de resurse proprii", a spus directorul Eduard Florea.
Primarul Ilie Bolojan a mai precizat că Primăria Oradea va fi obligată să ia și altfel de măsuri: reduceri de personal, scăderea subvenției pe care municipalitatea o acordă pentru Termoficare, a subvenției acordate OTL, în plus investițiile mari pentru care nu există fonduri europene nu vor mai fi realizate. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:54 Ora standard a Europei de Est