Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Școli – ambasador ale Parlamentului European”, ediția a II-a

Programul educativ

,,Școli – ambasador ale Parlamentului European”, ediția a II-a

În cadrul celei de-a II-a ediții a Programul educativ ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European" (EPAS), Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea luptă pentru cucerirea titlului de ,,Școală - ambasador a Parlamentului European".

,,Programul a fost implementat de Parlamentul European, începând din 2017, în toate statele Uniunii Europene, în vederea îmbunătățirii cunoștințelor despre Europa și democrația parlamentară europeană în rândul tinerilor. Astfel, elevii și profesorii sunt familiarizați cu posibilitățile pe care cetățenia europeană le oferă, precum și cu rolul pe care Parlamentul European îl joacă în procesul decizional european, după cum aveam să aflăm, ieri, de la doamna profesor Adriana Vașadi, coordonator EPAS la nivelul colegiului.
În cadrul primei ediții, 25 de școli din București și județele: Argeș, Buzău Călărași, Constanța, Călărași, Giurgiu, Ilfov și Prahova, au primit la sfârșitul anului școlar 2016/2017 titlul de ,,Școală - ambasador a Parlamentului European". Pentru cea de-a doua ediție, Biroul de Informare al Parlamentului European, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, a selectat tot 25 de școli din București și județele: Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Harghita, Mehedinți, Olt, Suceava și Vaslui. La actuala ediție, programul a început în luna octombrie 2017 și se va încheia în iunie 2018.
Activitățile de promovare a valorilor europene și a rolului Parlamentului European în rândul elevilor, părinților și al comunității, sunt îndrumate de cinci ambasadori seniori, profesori ai Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul": Runcanu Monica, Ardelean Simona (director adjunct), Filip Marinela (director adjunct), Tiutin Rodica și Vașadi Adriana, în calitate de coordonator EPAS la nivel de colegiu și încă 15 ambasadori junior, elevi din clasele IX-XI (pregătiți teoretic prin niște module pe teme europene).
Itinerar gastronomic în Uniunea Europeană
Prima activitate din acest program, cu specific culinar, a avut loc ieri (joi, 23 noiembrie 2017) la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", intitulată: ,,Itinerar gastronomic în Uniunea Europeană", adresat claselor de profil, dar și doritorilor de la alte specializări din cadrul a șapte licee din Oradea și județul Bihor: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", Colegiul Economic ,,Partenie Cozma", Liceul Tehnologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo", Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea, Liceul Tehnologic Nr. 1 din Salonta, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd și Liceul Tehnologic Nr. 1 din Cadea.
Câte un echipaj format din doi elevi, coordonați de un cadru didactic a reprezentat și a prezentat din punct de vedere gastronomic câte o țară din Uniunea Europeană, mai puțin Marea Britanie.
Fiecare echipaj a avut o muncă de cercetare în care să studieze caracteristicile bucătăriei din țara pe care au reprezentat-o. ,,Itinerarul acesta gastronomic l-am pornit de la două idei, unitate și diversitate, toți suntem la fel, dar ne păstrăm identitatea până la urmă; faptul că preparatele tradiționale până la urmă, prin gust, povestea din spatele lor, faptul că rețeta a trecut testul timpului, pot să constituie un foarte bun ambasador al țării respective. Am zis să cunoaștem tradiția țării, dar să avem și un punct comun, o unitate, cartoful. Toată lumea a trebuit să găsească un preparat pe bază de cartofi cu specificul țării respective", a precizat doamna profesor Monica Runcanu, cel de-al doilea ambasador al gazdelor cu care am stat de vorbă.
Concret, ieri, fiecare echipaj, a prezentat în PowerPoint specificul culinar al țării din UE pe care au reprezentat-o, plus o rețetă a unui produs culinar tradițional, iar pe platou, au pregătit o mâncare de cartofi specifică țării.
Următoarea activitate din cadrul Programului educativ ,,Școli - ambasador  ale Parlamentului European" (EPAS) se va desfășura în a doua jumătate a lunii decembrie, pe tema Crăciunul în fiecare din țările UE.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Școli – ambasador ale Parlamentului European”, ediția a II-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:08 Ora standard a Europei de Est