Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Motivating and Meaningful Education (in a reach learning environment)”

Proiect Erasmus +

,,Motivating and Meaningful Education (in a reach learning environment)”

În perioada 8 - 11.11.2017, s-a desfășurat în Oradea, la sala de conferințe a Continental Forum Hotel ultima întâlnire din proiectul de cercetare Erasmus+ ,,Motivating and Meaningful Education (in a reach learning environment)" cu numărul de înregistrare 2016-1NL01-KA201-022915.

Membrii reprezentanți ai țărilor partenere ai acestui proiect prezenți la Oradea în această perioadă au fost Olanda, Bulgaria, Estonia și România, aceasta din urmă fiind reprezentată la nivel național de Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, manager de proiect prof. dr. Filimon Ruben.
De asemenea, un partener de nădejde pentru o diseminare la o scară cât mai largă a conceptelor acestui proiect a fost Inspectoratul Școlar Județean Bihor, reprezentat de inspector prof. Daniela Sopota.
După cum am mai menționat și în urma întâlnirii de proiect din Tallin, Estonia, scopul acestui proiect este stoparea abandonului școlar prin reorganizarea didacticii și a clasei, având la bază strategia celor șapte principii care vin în întâmpinarea unei mai bune dezvoltări a abilităților secolului 21 și facilitarea procesului de învățare prin implicarea activă a comunității.
Iată cele șapte principii:
1.Învățarea este o ,,stare de spirit"- în sensul de a avea dispoziția necesară.
2.Învățarea se bazează pe creier care este unic și cu orientare specifică.
3.Învățarea este o activitate socială.
4.Învățarea are nevoie să folosească simțurile și tipurile de inteligență
5.Învățarea este blocată de frică și stimulată de provocări.
6.Învățarea necesită timp și spațiu.
7.Învățarea ține de tipare și conexiuni.
La nivel local, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, au mai participat și membri ai Poliției Locale, Direcția Antidrog și Direcția de Sănătate Publică, dar și membri ai Asociației Integra.
Toți aceștia au făcut parte din comunitatea de practică organizată de către membrul național al acestui proiect Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, prin coordonatorul de proiecte internaționale prof. Mela Delia, directorul adjunct prof. Filip Marinela și prof. Hontilă Ramona.
Această comunitate de practică a avut în vedere identificarea particularităților la nivel național al cauzelor și efectelor abandonului școlar și implementarea directă de modalități de prevenire a acestuia prin introducerea celor șapte principii în procesul de predare - învățare necesare dezvoltării abilităților secolului 21.
Pe parcursul întâlnirii, care a avut ca scop evaluarea activităților comunităților de practică din cele patru țări membre, dar și evaluarea indicatorilor de calitate la nivelul sistemului educațional și identificarea modalităților lor de abordare, s-au pus și bazele următorului proiect care va avea la bază rezultatele cercetării din acest proiect si care va fi înscris în cursa proiectelor din luna februarie 2018 de un colegiu tehnologic din Olanda.
Prof. Mela Delia,
coordonator de proiecte internaționale
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Motivating and Meaningful Education (in a reach learning environment)”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:42 Ora standard a Europei de Est