Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Tineri voluntari”

Promovarea voluntariatului în liceele din Oradea

Proiectul „Tineri voluntari”

Asociația Caritas Eparhial Oradea a desfășurat activități de promovare a voluntariatului în liceele din Oradea, în perioada septembrie - noiembrie 2017, în cadrul proiectului „Tineri voluntari" co-finanțat de Consiliul Județean Bihor prin Direcția de Dezvoltare și Implementare Proiecte Bihor.

În România, sectorul ONG oferă tot mai multe posibilități de realizare de activități de voluntariat, însă majoritatea tinerilor nu știu că pot face acest lucru (Conform unui studiu al FDSC, peste 90% din populația activă a României nu s-a implicat niciodată în activități de voluntariat în anul 2016). De aceea, aportul acestui proiect este important, atât pentru asociația noastră, cât și pentru celelalte ONG-uri din Bihor, din orice domeniu ar fi ele, deoarece le oferă tinerilor un prim contact cu lumea voluntariatului. Acesta poate fi o modalitate foarte bună de dezvoltare armonioasă a tinerilor, venind în completarea programei școlare, prin participarea tinerilor la activități de voluntariat.
Asociația și-a propus să le vorbească tinerilor despre avantajele și beneficiile voluntariatului, despre dezvoltarea lor personală și despre faptul că pot dobândi anumite competențe și abilități prin munca voluntară. În fiecare an, generațiile se schimbă, de aceea, acest proiect este extrem de important, pentru a educa noile generații de elevi în ceea ce privește participarea acestora la viața comunității. Un tânăr care a fost voluntar, la un moment dat în viață, va deveni un adult mai bun, mai responsabil și deci, un cetățean de care societatea are nevoie și pe care se poate baza.
În urma seminariilor de promovare a voluntariatului, susținute de către coordonatorul de voluntari al asociației, elevii au aflat ce este voluntariatul, cine poate face voluntariat, când şi cum se poate face voluntariat şi nu în ultimul rând de ce să aleagă tinerii de liceu să facă voluntariat. De asemenea, tinerii au fost informaţi cu privire la oferta de voluntariat a Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea: voluntariat la Cantina Socială, la Centrul de zi pentru copii Gabrielle, Colectele de alimente de Paşti şi de Crăciun, voluntariat ca şi clovn-doctor pentru copiii internaţi la Spitalul Clinic Municipal ,,Dr. Gavril Curteanu" din Oradea, voluntariat pentru acţiunile de fundraising (campania 2%, loteria pentru cauze sociale, Swimathon etc.) şi voluntariat pentru promovarea asociaţiei şi a voluntariatului (târguri ONG etc.).
În medie, dintr-un grup de elevi, în jur de 5-10% aleg să se înscrie la activități de voluntariat. În urma seminariilor de promovare ale Caritas Eparhial Oradea, peste 130 de elevi au ales să încerce să facă voluntariat. Elevii provin de la următoarele licee orădene, cu care Asociația Caritas Eparhial Oradea are acorduri de parteneriat: Liceul Greco - Catolic „Iuliu Maniu", Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Colegiul Economic „Partenie Cosma", Liceul de Arte Oradea, Liceul Teoretic „Lucian Blaga", Colegiul Național „Iosif Vulcan", Colegiul Național „Emanuil Gojdu" și Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu".
Elevii de liceu, și nu numai, au avut posibilitatea de a se înscrie și online prin completarea unui formular disponibil la adresa: https://goo.gl/forms/X4WMF3z7ekYJkl5K2. Acest formular va fi deschis tot timpul, chiar și după încheierea proiectului „Tineri voluntari".
Suntem încântați să observăm că în fiecare an, elevii și profesorii sunt tot mai interesați de activitățile de voluntariat ca modalități de dezvoltare personală și de petrecere a timpului liber într-un mod constructiv. Asociația Caritas Eparhial Oradea lucrează de peste 10 ani cu voluntari, iar pentru munca lor este neprețuită. Multe din activitățile pe care le desfășurăm (noi, și alte ONG-uri) sunt posibile datorită voluntarilor.
Cristina Todorean,
coordonator de proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:44 Ora standard a Europei de Est