Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Expoziția „Împreună în comunitate”, în holul primăriei

Ieri, de Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități,

Expoziția „Împreună în comunitate”, în holul primăriei

Dorind să sensibilizeze comunitatea și mai cu seamă factorii de decizie și oficialii Primăriei Oradea, doamna profesoară Neli Negruț și membrii echipei de proiect de la Școala de Arte și Meserii „George Barițiu” din Oradea au organizat, ieri (miercuri, 3 decembrie 2008), în holul Primăriei Oradea, o expoziție cu produse ale proiectului „Împreună în comunitate”.

 Alături de coordonatorul de proiect, au fost prezenți membri ai echipei de proiect (prof. ing. Viorica Ionaș, maistrul Gavril Pupoieș, psihoterapeut Anca Popa), precum și câțiva dintre autorii lucrărilor expuse și părinți ai acestora.
În cele opt luni de derulare a proiectului, la S.A.M. „George Barițiu” s-au realizat multe, întâi de toate niște ateliere, dotate corespunzător, care au oferit „loc de muncă” unor tineri cu dizabilități severe (depășiți de vârstă), niște pierde-vară și o mare „povară” pentru familie. În aceste ateliere (și cabinete de recuperare), sub îndrumarea inginerilor și maiștrilor instructori, 15 tineri au învățat meserie, realizând diferite produse de artizanat, decorațiuni, mărgele, mulaje, tablouri, podoabe de Crăciun, surport de brad, unelte pentru grădinărit, dispozitiv de capsat, suport lumânări, cuiere, suport pentru flori, „papuci” pentru protecția picioarelor la scaune și mese, ba chiar și  piese pentru utilajele agricole (pentru motocultoare și freze).
Simțindu-se utili, tinerii aveau o mare satisfacție, la fel și familiile lor. Echipa de proiect a tras speranță că un asemenea proiect viabil și rentabil va putea continua, cu sprijinul unor sponsori sau chiar și numai cu ajutorul factorilor de decizie de la nivelul Consiliului județean sau Primăriei Oradea. După încetarea proiectului, nimeni însă nu a mișcat un deget, iar acum, acei tineri șomează, omorându-și timpul în fața televizorului...
„Atunci, copilul meu avea o ocupație, și să știți că lucra cu multă plăcere. Acum stă în fața televizorului, cât îi ziua de mare”, ne-a spus Somogyi Angela, mama unuia dintre tinerii țintuiți în cărucioare.
„Am rămas doar cu atelierele și dotarea. Nu avem bani pentru materia primă, iar acei tineri stau acasă și nu fac nimic. Cu această expoziție, am nutrit speranța că vom face niște bănuiți pentru a relua activitatea. Am tras nădejde că factorii de decizie își vor întoarce fața către acești tineri, dar nimeni nu ne-a vizitat, și nu am strâns nimic...”, ne-a declarat prof. ing. Neli Negruț, coordonatorul de proiect.
Ce să-i faci, a trecut campania electorală! De-acum, mai rar cu gesturile de mărinimie și promisiunile...
Și totuși, poate se vor găsi niște firimituri pe undeva și pentru acești tineri, care nu vor decât să muncească și să producă ceva util! (Ovi DAN)    

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:16 Ora standard a Europei de Est