Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campania 19 zile de prevenire a abuzurilor și violenței asupra copiilor și tinerilor

În perioada 1-19 noiembrie, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”

Campania 19 zile de prevenire a abuzurilor și violenței asupra copiilor și tinerilor

Elevii și cadrele didactice de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea au participat la acțiunile derulate în cadrul Campaniei 19 zile de prevenire a abuzurilor și violenței asupra copiilor și tinerilor.

835 elevi, 30 cadre didactice și șapte specialiști au participat la activitățile derulate în cadrul Campaniei 19 zile de prevenire a abuzurilor și violenței asupra copiilor și tinerilor - proiect național de conștientizare, consultare și participare a copiilor și tinerilor la prevenirea tuturor formelor de violență exercitate asupra lor în familie, școală, comunitate.
Campania 19 Days se desfășoară în perioada 1-19 noiembrie, reperele temporare ale manifestării didactico - științifice fiind generate de două date semnificative în abordarea holistică a prevenirii abuzurilor asupra copiilor, 19 Noiembrie fiind declarată Ziua internațională de prevenire a abuzurilor asupra copilului,  iar 20 Noiembrie fiind Ziua internațională a drepturilor copilului.
Scopul Campaniei 2017 este de a conștientiza unele forme de practici tradiționale care sunt dăunătoare copiilor și de a identifica căi de acțiune pentru limitarea acestora.
În cadrul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, în sala de festivități,  au fost derulate acțiuni care au abordat atât tema campaniei 2017 practicile tradiționale dăunătoare pentru copii, cât și teme de interes specific, de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor.
Din partea Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, dna comisar de poliție Brândușoiu Valentina din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității a informat elevii și cadrele didactice despre pericolele din mediul online, metodele de protecție pentru o navigare sigură pe internet,  violența în familie și formele violenței cât și despre răspunderea penală a minorilor.
Reprezentanții Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor, dl. Pop Călin, dl. Pop Octavian, dna. dr. Bologan Liana, dl. Bogdan Axinte au prezentat pericolele traficului și consumului de droguri, clasificarea acestora, efectele pe termen scurt și de durată a consumului de droguri, aspecte legislative legate de consumul și traficul de droguri.
Din partea Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane - Centrul regional Oradea, dna. Dejeu Simona a informat elevii despre metodele de racolare folosite de traficanți, modalitățile de comitere a faptei de trafic de persoane, legătura dintre traficanții de persoane și racolarea tinerilor pe internet.
Dna profesor consilier școlar Andrea Dumbravă din cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor a derulat campania de prevenire a bullying-ului.
Au fost postate filme cu mesaj tematic. Elevii clasei a XII-a B, calificarea Tehnician în administrație, sub îndrumarea dnei prof. Pop Camelia au prezentat un moment artistic (dansuri populare bihorene și au interpretat melodii populare la vioara cu goarnă) cu  mesajul ,,Valorifică-ți talentul, urmează-ți pasiunea!".
Practicile tradiționale dăunătoare pentru copii și identificarea căilor de acțiune pentru limitarea acestora au fost prezentate și dezbătute, în cadrul întâlnirilor cu elevii,  de către dna prof. Botiș Daniela și dna prof. Popa Lavinia care, împreună cu elevii clasei a X-a I, calificarea Cofetari - bucătari au realizat  și prezentat preparate culinare de post.
Miercuri, 15.11.2017, a fost organizată masa rotundă, cu tema  „Campania 19 zile de prevenire a abuzurilor și violenței asupra copiilor și tinerilor", în cadrul căreia cadrele didactice: Tripe Carmen, Maghiar Ramona, Marian Monica, Botiș Daniela, Popa Lavinia, Runcanu Teodora Monica, Dicu Florentina, dna profesor consilier școlar Andrea Dumbrava și eleva Rotar Alexandra, cls. a X-a, sub îndrumarea dnei prof. Tămaș Mariana au prezentat materiale informative, și-au exprimat opiniile în legătură cu identificarea și prevenirea acestor forme de atentare la viața, siguranța și securitatea copiilor.
Domnul director, prof. dr. Filimon Ruben și doamna director adjunct, prof. ec. Ardelean Simona doresc să mulțumească public, prin intermediul presei, partenerilor de proiect, colegilor și elevilor pentru implicare și susținere. (C.M.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Campania 19 zile de prevenire a abuzurilor și violenței asupra copiilor și tinerilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:51 Ora standard a Europei de Est