Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea în Cipru și Portugalia

În perioada 19 octombrie - 3 noiembrie

Elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea în Cipru și Portugalia

Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea a participat în perioada 19 octombrie - 3 noiembrie 2017, la cea de-a doua mobilitate, cuprinzând fluxurile III și IV, în cadrul Proiectului Erasmus+ , Acțiunea cheie 1-VET, cu titlul „Plasament transnaţional pentru eurocompetențe profesionale în domeniul circuitelor electronice" - coordonator proiect dna prof. ing. Săcăcian Dorina.

Proiectul se derulează în perioada 2016-2018 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin  programul Erasmus+.
La această mobilitate au participat elevi din clasele a XI-a A (specializare Tehnician de telecomunicații), elevi din clasa a XI-a B (specializare Tehnician în instalații electrice) și elevi din clasa a XI-a D (specializare Tehnician mecatronist)  care au efectuat un stagiu de practică de 66 de ore corespunzător pregătirii practicii comasate din  modulul IX  „Circuite electronice". Elevii care au participat la această mobilitate au fost din clasa a XI-a A (Cigan Robert, Dan Raul, Glavan Mădălin, Istudor Cosmin, Killermann Steven, Rusu Andreea), din clasa a XI-a B (Bara Ionuț, Bradea Claudiu, Catona Daniel, Ciuciu Otniel, Demjen Attila, Kiss Dennis, Mârza Rareș, Popuțe Marcel, Sărăcuț Cristian, Ursu Dacian), din clasa a XI-a D (Bei Beniamin, Butiri Mihai, Dăian Florin, Filip Paul, Kozma George, Kozma Pavel, Mermeze George, Molnar Teodor, Murany Erno, Petruțiu David, Popa Marian, Popa Alexandru, Șipoș Onisim, Știube Nicolae, Turcuț Cosmin).
În această ultimă mobilitate, în cadrul fluxului III, elevi din clasa a XI-a D, însoțiți de prof. ing. Săcăcian Dorina (coordonator proiect), prof. Neag Alunița și prof. Ciugudean Luminița, au realizat un stagiu de practică în orașul Paphos din Cipru, iar participanții la fluxul IV, elevi din clasele a XI-a A și a XI-a B, însoțiți de prof. ing. Roiti Silviu și prof. Urs Marcela, au realizat stagiul de practică în localitatea Barcelos, din Portugalia. Cele două fluxuri au fost organizate în colaborare cu organizațiile partenere și anume P. Kousios Electrical Ltd. și Rivensco Consulting Ltd. din Cipru și Barceltecnica și Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din Portugalia.
Pe durata celor două săptămâni de practică desfășurate în Cipru și Portugalia elevii participanți au avut oportunitatea de a acumula cunoștințe, aptitudini și competențe de lucru în domeniul circuitelor electronice, în conformitate cu standardele de pregătire profesională corespunzătoare calificării pentru care se pregătesc. Deprinderile autentice dobândite îi va ajuta pe elevi să practice meseria pentru care se pregătesc și să se adapteze cerințelor pieței din România, dar și din Europa. Prin contactul direct cu specialiști din domeniul pregătirii lor profesionale, elevii au acumulat cunoștințe de ultimă generație, au stabilit contacte și legături cu oameni și firme care activează în spațiul european al profesiei lor și astfel vor putea rămâne în permanență conectați la realitățile pieței muncii europene și acest lucru le va crește șansele de găsire a unui loc de muncă în țară sau în Uniunea Europeană. Achizițiile obținute îi vor motiva pe elevi spre performanțe viitoare care le vor stimula pregătirea profesională de calitate, îi vor ajuta să se integreze mai ușor în domeniul pregătirii lor profesionale și să se adapteze mai ușor la cerințele mereu în schimbare în domeniul electronicii. Certificatele de Mobilitate Europass și Certificatele de atestare a participării la stagiul de practică obținute de toți elevii vor fi cu siguranță un atu în perspectiva traseului lor profesional. Experiența la locurile de efectuare a stagiului de practică a fost una deosebit de pozitivă și benefică pentru toți elevii. Cu toții au apreciat disponibilitatea, atitudinea deschisă și prietenoasă a tutorilor de practică și a celorlalți lucrători cu care au intrat în contact. Aceștia au avut o deosebită răbdare în a le explica tot ce au de făcut și sub directa lor coordonare au realizat activități diverse care le-au sporit încrederea în forțele proprii și în capacitățile lor de a se adapta la medii culturale noi.
În cadrul programului stabilit pentru cele două fluxuri, elevii au avut șansa de a realiza și vizite culturale care să le înlesnească posibilitatea de a cunoaște din punct de vedere geografic, istoric și cultural Cipru și Portugalia. În Cipru elevii au avut prilejul să viziteze pentru prima dată, locuri din ținutul legendar al nașterii zeiței Afrodita, o insulă în care se întâlnește un amestec rafinat de influențe otomane, grecești, persane și britanice. S-au efectuat vizite la sit-urile arheologice aflate în patrimoniul UNESCO din zona portului din Paphos, la Mănăstirea Neofytos și la casa memorială a lui Evagoras Pallikarides, un tânăr student, poet care a declanșat revolta împotriva stăpânirii coloniale britanice, între anii 1955-1959. La aceste vizite s-au adăugat și cele în satul Steni unde s-a vizitat un muzeu al vieții tradiționale cipriote sau la Băile Afroditei, zeița frumuseții și a iubirii, în zona Polis. În Portugalia, țara clopotelor care cântă și a pădurilor întinse de eucalipt, elevii care au participat la fluxul IV au avut posibilitatea să cunoască puțin din tărâmul marilor exploratori, care au efectuat călătorii maritime de pionierat în Epoca Marilor Descoperiri (secolele XV-XVI). Au fost vizitate orașele Guimarães (considerat locul de naștere al națiunii portugheze), Braga (orașul sanctuarului Bom Jesus do Monte - un exemplu notabil de loc de pelerinaj), Porto (al doilea oraș ca mărime după Lisabona), Ponte de Lima (orașul celebrului pod care datează din epoca medievală) sau orașul Viana do Castelo (orașul port care a fost principala poartă de intrare a exploratorilor portughezi întorși din faimoasele lor expediții). La acestea s-au mai adăugat și vizitele în orașele Valença și Tui (Spania), orașe despărțite de râul Minho, care formează granița de nord a Portugaliei cu Spania.
Participarea la cea de-a doua și ultima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ cu titlul Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul circuitelor electronice" a reprezentat pentru elevi și profesori, deopotrivă, o experiență bogată și cu adevărat unică, de neuitat. Elevii au apreciat mult oportunitatea de a integra formarea profesională teoretică cu cea practică, centrată pe rezultate, cunoștințe, abilități și competențe profesionale concrete. La toate acestea se adaugă și dezvoltarea competențelor lingvistice, interculturale și a competențelor sociale, prin consolidarea capacităților de lucru în echipă și de adaptare la situații noi și la noi medii socio-culturale. Astfel, fără doar și poate, proiectele europene în domeniul educației au un rol deosebit de însemnat în dezvoltarea abilităților profesionale, dar și a celor de viață a tinerei generații, care îi va ajuta să viseze și să realizeze parcursul dorit pentru viața lor.
Prof. Marcela Urs
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea în Cipru și Portugalia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:51 Ora standard a Europei de Est