Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Copilul în lumea științelor, iar educatoarele... în al nouălea cer(c)!

Vineri, la Grădi. Nr. 49, Cerc pedagogic

Copilul în lumea științelor, iar educatoarele... în al nouălea cer(c)!

Când am ajuns, vineri (17.11.2017), la Grădinița Nr. 49, structură a Grădiniței Nr. 30 - ,,Mugurel", educatoarele participante la Cercul pedagogic, coordonat de responsabilii de cerc, prof. Georgeta Bara și Anuța Boroș, erau în al nouălea cer(c), cum se spune.

Adică... dansau de mama focului, în cerc, câte una, câte două, care cum... O atmosferă incendiară, pusă la cale cu concursul celor doi responsabili...
O să vi se pară neverosimil sau nepotrivit, dar nu exagerăm deloc (imaginile vorbesc), iar atmosfera și manifestările se încadrau perfect în programul cercului. O să înțelegeți exact cum stau lucrurile dacă vă vom spune la ce se referă temele 3-4: Frumosul, armonia, sunetul și ritmul, ca valori ale artelor, respectiv Educația copilului în spiritual valorilor naționale.
Prezentarea teoretică (făcută de Lucia Negrău și Gabriela Dume) a fost urmată de aplicații practice, tocmai ceea ce vă spuneam noi că am găsit la intrare: se făceau aplicații în și pe ringul de dans. Tot la acest punct, invitații din cadrul Filarmonicii (patru instrumentiști) au fost protagoniștii jocului de euritmie. În deschidere, la prezentarea teoretică și practică a primelor două teme și-au dat concursul Lenuța Ruje - Anca Pătcaș; activitățile filmate au fost ,,traduse" de Daniela Bar, iar despre stilurile senzoriale și implicarea lor în învățare, a vorbit și exemplificat Loredana Cionca.
,,Ne-ați găsit jubilând, exersând, dansând. Înainte am avut și patru instrumentiști de la Filarmonică, ne explică doamna director Georgeta Bara (directorul Grădiniței Nr. 30). Cercul pedagogic de azi presupune interacțiuni variate între cadrele didactice din grădinițele situate pe malul stâng al Crișului Repede, iar temele cercului pedagogic din acest semestru (cinci la număr) sunt generoase și presupun o altă abordare decât cea cu care am fost obișnuite până acum. În noua viziune și strategie se spune că preșcolarii pot fi încurajați să efectueze experimente simple, să utilizeze în condiții de securitate maximă diferite instrumente sau echipamente, bineînțeles toate adaptate la nivelul lor de înțelegere, potrivit vârstei. Specialiștii în educație au căzut de acord asupra faptului că stilul de învățare diferă de la o persoană la alta, iar prin proiectul ,,Românii mici cu inimi mari", am încercat să valorificăm zestrea folclorică a neamului românesc, să educăm copiii în spiritul dragostei și respectului față de valorile tradiționale și să ducem mai departe tradițiile. După pauză o să ne vedeți și lucrând pe ateliere".
Cei circa 70 de participanți la cercul pedagogic (după aprecierea doamnei director) păreau a forma o singură echipă, un singur colectiv, socializau perfect și dialogau firesc, fără granițe!
Sperăm ca imaginile să ne ajute, să confirme aprecierea noastră.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (81 de poze), accesați Galeria foto: Copilul în lumea științelor, iar educatoarele... în al nouălea cer(c)!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:15 Ora standard a Europei de Est