Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Drum deschis către o formare profesională de succes”

Joi, la C.T. ,,Alex. Roman” din Aleșd, a fost lansat proiectul Erasmus+

,,Drum deschis către o formare profesională de succes”

Joi, 9 noiembrie 2017, la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman'' din Aleșd, a avut loc lansarea proiectului cu finanțare europeană Erasmus + ,,Drum deschis către o formare profesională de succes" (OPEN ROAD TO A SUCCESSFUL TRAINING!) - nr. proiect: 2017-1-RO01-KA102 - 036786.

La eveniment au onorat cu prezența reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul inspector școlar Florian Mieluț, ai Consiliului Județean Bihor, doamna ing. Stela Babău, ai Consiliului Local Aleșd, domnul Kajanto Paul, viceprimar al orașului Aleșd, domnul ec. Stelian Dem, contabil-șef al Primăriei Aleșd și dl Pantea Bogdan, din cadrul Departamentului implementare proiecte europene, consilieri locali. La festivitatea de lansare au mai participat directori de școli din zona Aleșd, părinți, elevi și cadre didactice.
Proiectul, a cărui valoare totală este de 109. 674 euro, va fi implementat pe o perioadă de 18 luni, între 1.10.2017-31.03.2019 şi se adresează unui număr de 48 de elevi din care 20 sunt din clasa a XI-a învățământ profesional, specializarea mecanic auto, nivel 3 de calificare, 14 elevi din a XI-a Tehnician electrotehnist nivel 4 de calificare și 14 elevi din a XI-a Tehnician mecanic întreținere și reparații, nivel 4 de calificare.
Mobilitățile se vor derula în două fluxuri: fluxul 1 care se va desfășura în perioada 9-24 martie 2018  la care vor participa 10 elevi de nivelul 3, calificarea mecanic auto + 14 elevi de nivelul 4, calificarea tehnician electrotehnist în orașul PAPHOS -CYPRU; fluxul 2  este programat a se desfășura în perioada 19.10.2018 - 2.11.2018, cu participarea a 10 elevi de nivelul 3, calificarea mecanic auto - 14 elevi de nivelul 4, calificarea tehnician mecanic întreținere și reparații, în Barcelos din Portugalia.
Obiectivele proiectului
Proiectul urmărește realizarea următoarelor obiective: îmbunătățirea pregătirii profesionale a participanților în conformitate cu standardele de pregătire profesională, specifice, prin acces la noile tehnologii și contact cu firme și specialiști din domeniu în vederea unor șanse sporite în carieră și o mai bună angajabilitate; facilitarea adaptării elevilor la medii profesionale, sociale, culturale diverse, prin îmbunătățirea competențelor de comunicare în limba engleză, a celor culturale, dezvoltarea unor valori și atitudini europene, pentru o mai bună mobilitate a acestora; realizarea unui parteneriat durabil cu unități din spațiul european, în vederea asigurării unor stagii practice de înaltă calitate; dezvoltarea managementului instituțional prin folosirea instrumentelor pentru recunoașterea rezultatelor învățării în diverse contexte și dobândirea de abilități de implementare a proiectelor europene.
Parteneri din Portugalia și Cipru
Partenerii noștri de proiect sunt: Barceltecnica şi Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din orașul Barcelos, Portugalia și P. Kousios Electrical LTD  din orașul Nicosia, Cipru pentru modulul Circuite Electronice. Jomicarauto, LDA din Paphos -Reparações de Automoveis Barcelos-Portugalia Barceltecnica Barcelos-Portugalia pentru specializarea mecanic auto.
Organization for Promotion of European Issues din Cypru este o organizație specializată în managementul proiectelor europene, încurajând tinerii și  grupurile defavorizate să se implice în proiecte europene pentru rezolvarea nevoilor lor. Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din Portugalia  este o asociație non-profit, cu experiență în promovarea și susținerea unor programe internaționale de mobilitate pe teme de interes comun. Pentru elevii de liceu se vor desfășura activități practice corespunzătoare modulului ,,Circuite electronice", din stagiile de pregătire practică, modul care este studiat la clasa a XI-a de elevii de la cele două calificări: tehnician electrotehnist și tehnician mecanic pentru întreținere și reparații. Pentru elevii de școală profesională se vor desfășura activități practice corespunzătoare modulului ,,Întreținerea, diagnosticarea și repararea automobilelor" din stagiile de pregătire practică, calificarea mecanic - auto. Din cadrul acestui modul am ales doar unitatea de competență „Diagnosticarea funcționării automobilului". Validarea și recunoașterea stagiului se vor realiza pe  baza rezultatelor consemnate în fișa de evaluare post stagiu prin compararea competențelor înscrise în Certificatul Europass Mobility și în Learnig Agreement cu unitățile de competență specificate de SPP pentru cele trei calificări.
,,Impactul acestui proiect asupra Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman" îl reprezintă: creșterea calității și formării profesionale inițiale în școală, motivarea pentru învățare și reducerea absenteismului pentru ceilalți elevi ai școlii. Îndeplinirea țintei din Planul de acțiune al școlii, care vizează îmbunătățirea calității instruirii practice a elevilor, îmbunătățirea competențelor de predare a disciplinelor tehnice și îmbunătățirea managementului proiectului prin dezvoltarea competențelor de scriere a proiectelor", după cum aveam să aflăm de la doamna profesor Valeria Vasile, coordonator de proiect.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Drum deschis către o formare profesională de succes”.
 Doamna profesor Valeria Vasile,
Evenimentul a fost semnalat și în pagina de Facebook OviDan

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:19:30 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...