Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul „Întâlnirile franco-române pentru turism”

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea – membru în Rețeaua națională

Programul „Întâlnirile franco-române pentru turism”

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea este membru în Rețeaua națională (a celor 18 licee pilot din domeniul Turism și alimentație) constituită în cadrul Programului „Întâlnirile franco-române pentru turism".

Joi, 2.11.2017, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" s-a realizat diseminarea proiectului „Întâlnirile franco-române ale turismului. Învățarea limbilor străine și formarea în meseriile turismului: un sector în plină schimbare".
Evenimentul a fost organizat de directorul colegiului, dl prof. dr. Filimon Ruben, împreună cu prof. ec. Ardelean Simona-Violeta, director adjunct, reprezentantul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" în Rețeaua celor 18 licee pilot, vicepreședinte al Asociației Liceelor Hoteliere și de Turism (ARLIHT), din România, cu participarea membrilor catedrei Turism și alimentație, Runcanu Teodora Monica, șef catedră. Partenerii implicați în proiect au fost: Ambasada Franţei din România, Institutul Francez, Ministerul Educaţiei Naţionale, Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, Casa Corpului Didactic Sibiu, Federaţia Industriei Hoteliere din România și Asociația Franceză a Liceelor de Hotelărie și Turism din Franţa.
Anterior, în 23-24 octombrie 2017, la Casa Corpului Didactic din Sibiu, a fost organizată reuniunea reprezentanților liceelor din rețeaua pilot. Întâlnirea a fost organizată de către Institutul Francez din România și partenerii săi - Federația Industriei Hoteliere din România și Casa Corpului Didactic din Sibiu, cu sprijinul Centrul Naţional pentru Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Ministerul Educaţiei Naţionale. În cadrul reuniunii de la Sibiu, a fost constituită Asociația Liceelor Hoteliere și de Turism (ARLIHT), din România.
La activitatea de diseminare de joi, ne-au onorat cu prezența reprezentanții celor mai apropiați parteneri ai Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul": dna. prof. univ. dr. Alina Bădulescu - decanul Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea; dl. Mieluț Florian - inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic - Inspectoratul Școlar Județean Bihor, reprezentanți ai Consiliului Local Oradea în Consiliul de administrație al unității de învățământ: dl. lector univ. dr. Mihai Maci și dl. Romeo Ionescu, general manager al Hotelului Ramada din Oradea; dna. Daniela Vîlceanu, directorul Colegiului Tehnic „Traian Vuia"; dl. Teodor Turcuț,  director, reprezentant agent economic GBS; cadre didactice din catedrele de Turism si alimentație de la Colegiul Economic „Partenie Cosma" și Liceul Teologic Reformat „Szent Laszlo" din Oradea.
Olimpicii noștri
În ce-a de-a doua parte a activității, sub genericul ,,Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" - Domeniul turism și alimentație: trecut, prezent și viitor", accentul s-a pus pe valorizarea resursei umane care activează în cadrul catedrei Turism si alimentație, prilej cu care au fost evidențiate rezultatele meritorii obținute cu elevii la concursuri și olimpiade școlare de profil (nivel județean, regional și național), precum și implicarea în proiecte naționale și internaționale. Au fost prezentați elevii care au obținut premii în anul școlar 2016-2017: Borși Brighita - premiul I la olimpiadă, etapa județeană - domeniul Turism și alimentație, cu participare la națională; Hadi Emoke Kinga - premiul II, la olimpiadă, etapa județeană - domeniul Turism și alimentație, Tănase Denis - reprezentantul firmei de exercițiu „Tour Star" S.R.L. - premiul I, la etapa județeană și premiul II, la etapa regională a Competiției naționale Bussines Plan. De asemenea, a fost prezentat și fiecare cadru didactic coordonator. În luările de cuvânt, atât elevii cât și cadrele didactice au subliniat și apreciat susținerea și implicarea tuturor factorilor din școală pentru obținerea succesului școlar.
La finalul întrunirii, participanții au fost invitați să deguste din preparatele realizate, de elevii clasei a XI-a H, bucătari și a X-a I bucătari - cofetari, sub îndrumarea doamnelor Radu Florica și Popa Lavinia, profesori de instruire practică.
Ilustrarea evenimentului a fost realizată de elevul fotograf Andrei Damian, clasa a XI-a E, specializarea tehnician operator tehnică de calcul la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", Oradea. Andrei este deja cunoscut în lumea fotografică, atât prin fotografiile sale, cât și prin premiile obținute până acum, care îi atestă talentul și originalitatea.
Mulțumim tuturor participanților pentru implicare și susținere.
Simona Ardelean & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul ,,Întâlnirile franco-române pentru turism".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:57 Ora standard a Europei de Est