Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa Naţională a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a

Vineri și sâmbătă, s-a desfășurat la Universitatea din Oradea,

Conferinţa Naţională a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a

Vineri, 3 noiembrie 2017, în Aula Magna a Universității din Oradea a avut loc deschiderea festivă a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a.

,,Tema propusă de comitetul de organizare (,,Drepturile și nevoile copilului. Provocări adresate familiei și școlii") are un puternic impact psihoeducaţional", după cum avea să precizeze președintele ANPS, doamna conf. univ. dr. Daniela Roman, în cuvântul de deschidere.
În prezidiul manifestării au luat loc, alături de dl rector Constantin Bungău și cancelarul Senatului universitar, Daniel Pașca, invitatul de onoare, prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu, de la Universitatea ,,Al. I. Cuza" din Iași, generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl prof. Alin Florin Novac Iuhas, distinsul profesor univ. dr. Elena Bonchiș, președinte de onoare, decanul Facultății de Științe Socio-Umane, conf. univ. dr. Karla Barth, directorul Departamentului de Psihologie, conf. univ. dr. Marius Drugaș, precum și directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, doamna prof. univ. dr. Florica Orțan.
,,Educația - problema noastră, a tuturor"
În cuvântul său, președintele ANPS, doamna conf. univ. dr. Daniela Roman, a punctat premisele de la care pleacă tema ediției, fiind subliniate provocările la care este supusă educația, devenită problema noastră, a tuturor. Fiind puse în dezbatere criza educației, valoarea și importanța relațiilor interumane, ca ,,o chemare cu convingere la transformare personală și socială prin învățare", iar pentru a obține o eficiență maximă a demersului educațional, ,,predarea și învățarea ar trebui să producă plăcere", a conchis președintele ANPS.
,,Psihologia (...) este datoare să creeze școală de doctorat"
În intervenția sa, dl rector Constantin Bungău s-a referit la anul 1918,privit prin prisma celor trei evenimente care vor fi marcate la Universitatea din Oradea: 55 de ani de învățământ superior modern în actualul campus, 95 de ani de învățământ superior teologic ortodox în limba română la Oradea, precum și 238 de ani de învățământ superior la Oradea. Apoi, dl rector și-a exprimat dorințele și așteptările: ,,să ne menținem în primele 10 universități din țară, ca mărime, ca dimensiune, ca importanță din punct de vedere al specializărilor și în primele 20 din punct de vedere al performanței științifice în diferite clasamente. Psihologia este încă tânără, este datoare să creeze școală de doctorat. Ne dorim să creștem acest număr de școli doctorale la Universitatea din Oradea, de domenii de doctorat pentru a fi mai buni în domeniu".
Cancelarul general al Senatului, Daniel Pașca, a felicitat colegii din Departamentul de Psihologie și pe cei din DPPD pentru  acest schimb de idei, urându-le succes.
Dl prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu s-a arătat bucuros să afle de la dl rector despre rădăcinile adânci ale instituției. Domnia sa a făcut trimitere la Sentimentul apartenenței la școală, la familie, la comunitate și la biserică, subiect pe care avea să-l trateze în cadrul sesiunii plenare.
Organizatorii au primit felicitări pentru evenimentul organizat și din partea inspectorului școlar general, dl prof. Alin Florin Novac Iuhas, care a subliniat rolul psihologului în școală.
,,Lucrurile mari nu pot fi făcute decât cu eforturi mari"
Din start, decanul de vârstă, de povățuire și de suflet, inițiatorul Conferinței și al Asociației, doamna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, a recunoscut că ,,lucrurile mari nu pot fi făcute decât cu eforturi mari, și nu de unul singur, ci în echipă". Domnia sa a felicitat organizatorii pentru tema aleasă, la care a și făcut referire, arătând că trăind într-o lume a paradoxurilor, oferim copilului cel mai de preț lucru: educația. Făcând apoi trimitere la subiectul pe care l-a pregătit pentru sesiunea plenară, Răbdarea, domnia sa a apelat la o povestioară, încheind cu o altă trimitere la J.J. Rousseau, care ar fi afirmat că ,,Răbdarea este amară, dar roadele ei sunt dulci".
Apelând la amintirile frumoase trăite în cei 10 ani de conferințe, doamna decan Karla Barth a urat succes ediției actuale, iar directorul Departamentului de Psihologie, ,,stâlpul Asociației", conf. univ. dr. Marius Drugaș a trecut în revistă invitații și temele celor șase ediții (fără a se fi putut bucura, măcar o dată de binefacerile apei termale, tămăduitoare  ale piscinei din Perla Bihorului).
,,Între copii, trebuie să fii și tu copil"
Celălalt director, doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, în stilu-i caracteristic, ne-a surprins plăcut cu citate, cu vorbe de duh și axiome didactice, inclusiv din marele nostru povestitor care a spus un mare adevăr: că ,,între copii, trebuie să fii și tu copil". Fiecărui copil trebuie să-i fie garantat dreptul la copilărie, la o viață demnă, a mai spus doamna director, evidențiind apoi misiunea nobilă a dascălului de a forma oameni, de a modela caractere.
Continuând ideea și accentuând relația dascăl-elev, moderatorul evenimentului, doamna conf. univ. dr. Daniela Roman a avansat ideea plastico-vizuală potrivit căreia ,,zeci de copii și studenți își aștern visurile lor la picioarele noastre" (ale dascălilor - n.n.), după care a înmânat o plachetă distinsului invitat de la Iași, dl prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu, care a replicat cu cuvinte potrivite, semn că a înțeles mesajele antevorbitorilor și bucuros să participe la reuniunea de la Oradea.
,,Să aveți parte de iubire, credință și nădejde!" 
Deschiderea festivă nu se putea încheia decât tot într-o notă optimistă și relaxantă prin intervenția plină de culoare și substanță tare a domnului prof. univ. dr. Vasile Marcu. Din sentimentele-i amestecate, domnia sa a ales o urare potrivită: ,,Să aveți parte de iubire, credință și nădejde!"
Programul zilei a continuat după o pauză, cu sesiunile plenare și workshop-uri, care au continuat și a doua zi (sâmbătă), când a fost lansată Filiala Bihor/ Oradea a Asociației Pedagogilor Creștini.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (74 de poze), accesați Galeria foto: Conferinţa Naţională a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:10 Ora standard a Europei de Est