Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Biblioteca - Paradisul cărților”, la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea

22 octombrie - Ziua internațională a bibliotecilor

,,Biblioteca - Paradisul cărților”, la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea

,,Ziua internațională a bibliotecilor"a fost marcată printr-un șir de activități diverse și la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea, activități care s-au derulat chiar în incinta bibliotecii școlii.

Șirul de activități a fost deschis de către d-na. Bibliotecară prof. Ostafiev Angela care a prezentat elevilor nou veniți în școală, dar și cadrelor didactice, biblioteca școlii, compartimentele de care dispune biblioteca și pașii pe care trebuie să-i parcurgă un elev pentru a ajunge în posesia unei cărți din bibliotecă, dar și documentele care trebuiesc completate; în acest sens li s-a explicat elevilor ce înseamnă să fii abonat la o bibliotecă, ce reprezintă o fișă de bibliotecă și o fișă de lectură. Tot d-na.bibliotecară a subliniat cu această ocazie rolul important pe care trebuie să-l ocupe în viața fiecăruia dintre noi cartea și cititul cărților.   
D-na prof. de limba română Șumălan Mihaiela a prezentat proiectul educațional ,,Biblioteca - Paradisul cărților", al cărui coordonator și este, enumerând activitățile care se vor derula pe perioada anului școlar 2017-2018, un proiect realizat și în cadrul Programului SNAC, în care există șapte parteneriate cu diferite instituții de prestigiu.
Cadrelor didactice și elevilor prezenți la eveniment li s-au prezentat proiectul printr-un material PowerPoint, subliniindu-se faptul că pornind de la mottoul: ,,Nu iastă alta mai frumoasă și mai de folos în toată viața omului zăbavă decât cetitul cărților"(Miron Costin), trebuie să conștientizăm faptul că avem datoria să protejăm acest tezaur nestemat al culturii prin păstrarea cărților, al  volumelor scrise de nemuritorii autori în biblioteci, și să nu lăsăm să se distrugă sau să se piardă, stimulând astfel elevii să se apropie tot mai mult de bibliotecă, să citească mai des o carte, uitând un pic de mijlocele moderne de informare.
Grija și respectul față de carte și față de cultură, implicit, trebuie să fie o componentă esențială a dezvoltării morale a tinerei generații.
Proiectul educațional ,,Biblioteca - Paradisul cărților" are ca obiective în primul rând sensibilizarea elevilor și îndrumarea lor către promovarea unor atitudini responsabile față de tot ce înseamnă carte, cultură scrisă și păstrată în aceste tezaure, cărțile, dar și responsabilizarea societății civice prin informare, conștientizare și educație.     
  Cu siguranță, școlii și nu numai, implicit nouă cadrelor didactice, ne revine sarcina de a forma elevilor o atitudine conștientă și responsabilă față de tot ce înseamnă cultura cărților, ceea ce face ca toate cărțile și autorii lor să fie o sursă vie de informație, răspunzând nevoii de bine și de frumos, acut resimțite în lumea contemporană, motiv pentru care mesajul proiectului educațional derulat ,,Biblioteca - Paradisul cărților" este: ,,Iubiți și păstrați cartea pentru că ea este izvorul nesecat de spirit creator".
  D-na.profesoară de limba română Fazecaș Manuela, printr-un material PowerPoint, bine documentat, intitulat ,,Calendarul autorilor de literatură",  a plimbat elevii prin viața și activitatea celor mai importanți poeți și povestitori, pentru fiecare lună din an, fiind prezentat câte un autor care s-a născut într-una din zilele lunii respective.
Elevii clasei a IX-a C și a X-a C, coordonați de d-na. profesoară de limba română Balotă Laura, au marcat această sărbătoare prin realizarea diferitelor eseuri, acestea având teme diverse, iar cele mai reușite au fost citite celor prezenți. S-a remarcat  în acest sens eleva Silaghi Timea Diana din clasa a X-a C, care a impresionat auditoriul prin eseul pe care l-a alcătuit și căruia i-a dat citire, acesta purtând titlul ,,Importanța lecturii în formarea personalității elevilor".
  Au mai participat și ,,boboceii" școlii noastre, elevii din clasa a V-a, coordonați de d-na.profesoară de limba română Nadiș Cristina, desfășurând activitatea cu tema ,,Cartea - făclia lumii" prin care s-a lecturat opera ,,Povestea cărții de povești", de Emilia Căldăraru , iar apoi s-a prezentat un material PowerPoint intitulat ,,Drumul cărții", prin care s-a urmărit identificarea elementelor componente ale unei cărți, dar și stimularea gustului pentru lectură.
  Activitatea a fost susținută și de d-nul prof. de religie ortodoxă Simuț Adrian care le-a vorbit elevilor despre importanța cărților pe temă religioasă și contribuția lor la dezvoltarea culturii.
  D-na. director adjunct Șandor Mariana, prezentă și dânsa, a apreciat la final, activitățile desfășurate , interesul elevilor pentru acest eveniment, dar și buna documentare a materialelor realizate în acest sens de către cadrele didactice coordonatoare.
Prof. Șumălan Mihaiela
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Biblioteca - Paradisul cărților”, la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:10:44 Ora standard a Europei de Est