Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Poveste de viaţă la Centrul Candeo

Doamna Nicoleta a depănat amintiri plăcute

Poveste de viaţă la Centrul Candeo

Tinerele din Centrul social Candeo au primit vizita unei doamne care a reuşit să-şi schimbe destinul şi să îşi clădească un viitor prin forţele proprii.

Cu o copilărie devastată de coşmarul abandonului  într-un orfelinat din perioada comunistă, a reuşit să se regăsească şi să  devină o persoană independentă, în prezent fiind un om realizat.
Au depănat amintiri plăcute şi mai puţin plăcute din perioada de instituţionalizare în centrele de plasament, amintiri despre o copilărie marcată de revoltă şi neputinţă şi le-a îndemnat pe fete, indiferent de împrejurări, să işi ia viaţa în propriile mâini, ele având şansa pe care dna Nicoleta nu a avut-o, să fie îndrumate şi sprijinite în acest sens.
De la vârsta de 3 ani a fost instituţionalizată, în urma decesului mamei şi a situaţiei precare în care se afla familia, la Centrul de plasament Beiuş, până la terminarea studiilor gimnaziale, moment în care a fost nevoită să aleagă între o şcoală profesională sau angajare, în acea perioadă neavând posibilitatea să urmeze cursurile liceale, lucru pe care ea şi l-ar fi dorit foarte mult. Îi plăcea să citească şi îşi ajuta colegii la efectuarea temelor. În urma încetării măsurii de plasament a fost nevoită să îşi găsească o soluţie locativă şi să îşi câştige singură existenţa: „Eu nu am avut şansa pe care voi o aveţi astăzi, o cameră a voastră, un loc al vostru, unde să fiţi sprijinite de asistenţii sociali".
Centrul social cu destinaţie multifuncţională „Candeo" este o unitate de asistenţă socială destinată tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani (fete) care au părăsit sistemul de protecţie a copilului, nu au locuinţă şi nu dispun de mijloacele financiare necesare închirierii sau cumpărării unei locuinţe.
Centrul oferă găzduire pentru 36 de persoane şi dispune de dormitoare pentru maximum două persoane, grup sanitar cu duş,  bucătărie comună pentru 10 persoane şi spălătorie, dotate la standarde europene.
Serviciile oferite în cadrul Centrului au ca scop dobândirea deprinderilor pentru o viaţă independentă, abilităţi tehnice şi psihosociale care le va permite tinerelor să ducă o existenţă normală, fără a depinde de asistenţă din partea societăţii.
 Astfel, Administraţia Socială Comunitară Oradea oferă tinerelor de aici găzduire pentru o perioadă de 3 ani, informare/consiliere profesională, suport în găsirea unui loc de muncă, consiliere psiho-socială individuală, reintegrare socio-profesională, asistenţă juridică, sprijin și suport în vederea dezvoltării deprinderilor de viață independentă.
Prin angajaţii instituţiei care deservesc centrul, fetele învaţă ce înseamnă managementul şi siguranţa casei, noţiuni despre bani, economii, buget personal,  învaţă să prepare hrana. Tot aici dobândesc noţiuni despre dezvoltarea fizică şi emoţională armonioasă a tânărului prin igienă personală, stil de viaţă sănătos, sexualitate corectă şi deprinderi privitoare la planificarea carierei, angajare, luarea deciziilor şi pregătire prin studiu.
Consuella Govor

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:58:26 Ora standard a Europei de Est