Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

In memoriam Eva Heyman

,,Școala altfel” la Școala Gimnazială Nr. 16

In memoriam Eva Heyman

Luni, 30.10.2017, la Școala Gimnazială Nr. 16, s-au desfășurat activități specifice ,,Școlii altfel".

Unii și-au programat să meargă în excursii, alții, în vizite. Elevii claselor a VIII-a A și C, îndrumați de d-l prof. de istorie Alb Victor, în complicitate cu profesorul de sprijin, au participat la lansarea cărții dramaturgului Pașcu Balaci - ,,Călăilor, vreau să trăiesc!" In memoriam Eva Heyman (o fetiță evreică de 13 ani din Oradea).
Pentru început, d-l prof. Victor Albu le-a vorbit elevilor despre viața și emigrarea fetiței Anna Frank (născută la Viena), în Olanda, prezentând, în paralel, evenimentele petrecute în Oradea cu fetița Eva Hayman. Din aproape în aproape, întâmplările au ajuns până la Auschwitz-Birkenau, după care i s-a dat cuvântul invitatului, Pașcu Balaci. Acesta a explicat elevilor cum a ajuns Eva la Auschwitz-Birkenau și cum l-a ,,prelucrat" pe medicul-șef al lagărului - Josef Mengele - să nu o selecteze între copii, bătrâni și bolnavi. ci să fie declarată aptă pentru muncă. Dar nu s-a putut bucura de acest ,,favor" deoarece la scurt timp s-a umplut de râie și până la o a doua selecție, aceasta a fost îngrijită de d-na dr. Horvath din Oradea care era cadru medical acolo. N-a mai apucat să se facă bine că medicul lagărului a făcut o nouă selecție și pe cei care îi găsea bolnavi îi trimitea la camera de duș unde în loc de apă veneau gaze și astfel erau exterminați.
Acțiunea piesei se petrece în 13 februarie 1944 și în 17 octombrie 1944 în camera Evei din Oradea. Piesa are 11 tablouri în care fetița Eva povestește despre familie, prieteni, orașul ei și despre viața evreilor în general, dar și despre consecințele Ordinului 6163 dat de Ministerul de Interne prin care s-a decis strângerea evreilor în ghetouri. Dorința fierbinte a fetiței Eva era de a trăi chiar și într-o cocină de porci, chiar și în grajd cu vitele, muncind oriunde pe brânci, doar ca să trăiască.
Eva a lăsat jurnalul ei slujnicei Mariska, până la întoarcerea ei acasă. Ultimul tablou este cel mai concludent în ce privește titlul cărții - prin strigătul fetei pentru viață. Pe scena teatrului - Eva spunea tuturor ce dorea ea să devină: fotoreporter și mare ziaristă - de aceea voia să fotografieze toate clădirile orașului Oradea Mare sau mica ei Vienă binecuvântată de Bunul Dumnezeu sau de Iahve, orașul prin care a trecut nu de mult meridianul Zero. Așa l-a fotografiat și pe Josef Mengel - ofițerul nazist care, turbat de mânie, a vrut să-i smulgă aparatul în timp ce fata striga: ,,Călăilor, vreau să trăiesc!"
Activitatea de luni, de la școală, s-a încheiat cu o sesiune de autografe, prilej cu care dramaturgul Pașcu Balaci  le-a propus elevilor să fie ei pe scenă actorii din paginile cărții sale.
Prof. Serafim Maria

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:44 Ora standard a Europei de Est