Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Recunoștinței la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea

La clasa a IV-a C, clasa ștrumfilor

Ziua Recunoștinței la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea

Ziua Recunoștinței sau Thanksgiving Day e o sărbătoare frumoasă care aduce familiile şi prietenii împreună la o masă specială, bazată pe curcan, o pasăre originară din America de Nord și pe porumb şi „cranberries", un fel de merişor, tot originar din America.

Apoi se adaugă o mulţime de alte feluri de mâncare. Cina de „Thanksgiving" a devenit un fel de concurs de gătit. Fiecare participant aduce un fel de mâncare la masă, ceva cu care să se mândrească. Reţetele bunicilor şi străbunicilor sunt scoase de la naftalină şi îmbunătăţite. Totul este delicios, gătit cu dragoste şi mândrie. Este o sărbătoare a preaplinului. Şi a umilinţei, a recunoştinţei faţă de divinitate pentru bunăstare, pentru bucatele de pe masă. Nimeni nu poate nega frumuseţea Zilei Recunoştinţei, o zi în care mulţumeşti, în care stai un pic şi cugeţi la cât de norocos eşti, în care te bucuri de cei dragi care încă îţi mai sunt aproape pentru că totul este trecător, inclusiv bunăstarea. Oamenii sunt frumoşi când sunt împreună, iar Thanksgiving este o zi despre „împreună". Copiii plecaţi la facultate, la sute de kilometri, se suie în maşini şi conduc pentru o masă acasă, în familie alături de bunici, străbunici, unchi şi mătuşi, verişori pe care nu i-au mai văzut de mult timp. Evenimentele care aduc familiile împreună sunt destul de rare într-o viaţă de om, în general nunţi şi înmormântări, dar Thanksgiving este un prilej anual de regăsire, de revedere, de „împreună". Aceasta e semnificația Zilei Recunoștinței...
Dacă anul trecut am derulat într-o după-amiază, o activitate personalizată, specială cu elevii și părinții clasei  cu ocazia Zilei Recunoștinței  (sărbătoare împrumutată de la alte popoare), anul acesta în ultimele trei săptămâni ale lunii octombrie am declarat Zilele Recunoștinței. De ce activitatea s-a derulat pe parcursul a mai multor zile? Deoarece e ultimul an petrecut împreună ca și colectiv al ștrumfilor și am profitat de aceasta, ca să oferim oportunitatea tuturor elevilor clasei să-și exprime recunoștința și mulțumirea că fac parte din acest colectiv prin modalități la alegere. Sperăm că aceste săptămâni dulci și frumoase vor rămâne în amintirea tuturor peste ani și ani! Astfel cei mai mulți au preferat să pregătească o gustare dulce sau sărată pentru fiecare elev în parte și  doamnele învățătoare i-au servit cu langoși, coșulețe, clătite, tort, chec, gogoși, napolitane, budinci, prăjituri, bomboane, fursecuri etc., toate pregătite cu drag acasă împreună cu familia. Alții au pregătit baloane, scrisori, bilețele, mesaje, mici surprize handmade pentru unii colegi sau pentru toată clasa. Cu toții s-au implicat cu mare bucurie, iar rezultatul scontat a fost pe măsură. Cireașa de pe tort a fost ca la ultima oră de română, înainte de vacanța de toamnă, elevii să-și exprime gândurile și recunoștința pentru colectivul din care fac parte, găsind totodată și o rețetă a fericirii ca elev în această clasă și în cadrul acestei școli.
Sunt și eu recunoscătoare ca învățătoare a clasei a IV-a C, clasa ștrumfilor, că am avut prilejul să coordonez un colectiv de elevi receptivi, creativi, harnici, ambițioși și prietenoși care m-au motivat zi de zi și care m-au supus multor provocări constructive ce au adus un surplus de informație și socializare între membrii grupului ce am dorit a-l constitui încă de la început ca grup unit, implicat în tot ce înseamnă școală și cu dragoste față de semeni.
Prof. Monica Dorina Toader
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Recunoștinței la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:26:06 Ora standard a Europei de Est