Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Darius și Ferenc (elevi ai C.S.E.I nr.1 Oradea) au cucerit aurul și argintul

Vineri, la competiția de înot Special Olympics din Polonia

Darius și Ferenc (elevi ai C.S.E.I nr.1 Oradea) au cucerit aurul și argintul

Darius Maghiar și Kalmar Ferenc, elevi ai Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea, s-au întors victorioși (cu medaliile de aur și argint) de la competiția de înot Special Olympics care a avut loc, vineri, 28 noiembrie 2008, în Rybnic, Polonia.

 La cea de-a XVI-a ediție a competiției regionale de înot Special olympics desfășurate în localitatea Rybnic, din Polonia, cei doi elevi orădeni, Darius Maghiar (din clasa a VII-a B) și Kalmar Ferenc (din clasa a VIII-a C) au cucerit medaliile de aur și argint, după cum aveam să aflăm de la profesorul însoțitor, psihopedagog Teodora Pantazi.
Echipa „Nord-West Section” România (formată din doi elevi și un profesor) a fost invitata de onoare a acestei competiții.
„A fost foarte emoționant, când în cadrul ceremoniei de deschidere, am fost prima echipă care a intrat în scenă, trecând prin fața tuturor oficialilor prezenți, care ne aplaudau și ne zâmbeau încântați. Participarea noastră la competiție i-a conferit un plus de importanță, aducându-l pentru prima dată în acel mic oraș de provincie, însă un oraș cu o bogată tradiție Special Olympics, pe însuși președintele Special Olympics Polonia” , după cum ne-a declarat Teodora Pantazi.
„Cei de la școala din Polonia s-au purtat foarte frumos cu noi. Mă bucur că am avut ocazia să ne cunoaștem prietenii cu care am vorbit pe internet” - Kalmar Ferenc.
„Comunicarea prin internet”
„Relația cu școala din Polonia este una durabilă. Ei sunt nu doar partenerii noștri în acest proiect, ci am colaborat și cu alte ocazii: ei ar fi trebuit să fie partenerii noștri și în proiectul Comenius „O viață mai bună pentru copiii cu CES”. De asemenea, elevii noștri și elevii lor comunică în ultimii doi ani cu ajutorul profesorilor  în cadrul unui parteneriat bilateral „Comunicarea prin internet”, a mai adăugat profesorul însoțitor.
„Nu mi-a venit să cred că am câștigat. O fată de acolo a venit și m-a pupat pe obraji când m-am urcat pe podium să iau medalia. Și ceilați au fost buni, dar noi am fost mai buni ca ei”  - Darius Maghiar.
„Indiferent dacă am fi câștigat sau pierdut, deși am fost pe drum peste 15 ore, chiar dacă a trebuit să facem multe sacrificii și să ne descurcăm când PMO (Primăria municipiului Oradea) ne-a tăiat trei sferturi din fonduri, această experiență a fost una extraordinară pentru toți. Copiii au fost senzaționali și au meritat toate eforturile. Nu vă pot spune cât sunt de mândră de campionii mei” - Teodora Pantazi.
Participarea orădenilor la această competiție a fost posibilă în cadrul proiectului „Special Olympics 2008”, coordonat de Ioan Silaghi, profesorul de sport al C.S.E.I. nr.1 Oradea, proiect finanțat de Primăria municipiului Oradea, al cărui benficiar este fundația pentru integrare prin sport a persoanelor cu handicap (FISPH). (T. Dobrican)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:39 Ora standard a Europei de Est