Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Noul Birou politic Județean pentru următorii patru ani

Organizația Femeilor Liberale Bihor a ales

Noul Birou politic Județean pentru următorii patru ani

Miercuri, 25.10.2017, sala mare a Primăriei Municipiului Oradea a găzduit reuniunea Consiliului de coordonare Județean al Organizației Femeilor Liberale Bihor (OFL Bihor), unde a fost ales noul BPJ OFL Bihor pentru o perioada de patru ani.

182 de delegate din organizațiile locale ale Femeilor Liberale din județul Bihor au umplut sala mare a Primăriei Oradea peste capacitatea celor 150 de locuri.
Președinte al Organizației Femeilor Liberale Bihor a fost aleasă doamna Lidia Popa, consilier județean PNL, care se află acum la cel de al doilea mandat în fruntea OFL Bihor. Au fost aleși trei prim-vicepreședinți: Carmen Pantiș, Olimpia Urdea și Florica Chintovan. Au fost aleși, de asemenea, 10 vicepreședinți: Achim Daniela (Sîntandrei), Baciu Borz Florentina (Popești), Bucevschi Dorina (Oradea), Cocerjuc Dorina (Sâmbăta), Monenciu Rodica (Beiuș), Oala Ligia (Oradea), Opre Claudia (Marghita) Popa Dorina (Beiuș), Sala Rodica (Salonta), Serte Georgia (Oradea). BPJ OFL Bihor are trei vicepreședinți de drept: Florica Cherecheș, Sabina Fărcuța și Ancuța Șchiop. Membrele BPJ OFL Bihor alese sunt: Bar Floare (Răbăgani), Buz Ramona (Salonta), Chiș Diana (Oradea), Cotrău Ligia (Tulca), Hegeduș Veronica (Oradea), Jurca Crina (Șuncuiuș), Lup Alina (Sîntandrei), Mihalca Georgeta (Sîntandrei), Neaga Florica (Salonta), Oros Ramona (Marghita), Paniti Edit (Popești), Paskalo Violeta (Sîntandrei), Ruge Sorina (Aștileu), Sălăjan Floarea (Oradea), Tipi Simona (Oradea), Trifa Valeria (Oradea) și Vancu Voichița (Oradea). trezorier, Blaga Rebeca Valicec, președinte CJA - Candea Butaș Melinda.
Invitații reuniunii CCJ al OFL Bihor  și-au afirmat aprecierea și susținerea echipei doamnelor liberale din Bihor apreciind participarea masivă la eveniment. Din partea Biroului Politic Național OFL România au fost prezente: Cristina Trăilă - președinte OFL România, Mihaela Soneriu - prim-vicepreședinte OFL România, Daniela Nicolescu - secretar general - OFL România, Lidia Constantinescu - președinte OFL București, Claudia Pop - consilier municipal București, sector 3, Dana Crișan - președinte OFL Zalău.
Au fost împreună la eveniment și au luat cuvântul colegii liberali: președintele PNL Bihor - Ilie Bolojan, Gavrilă Ghilea - prim-vicepreședinte PNL Bihor, secretar general PNL Bihor - Avrigeanu Ionel, deputat în Parlamentul României Florica Cherecheș și Cupșa Ioan, președintele PNL Oradea - Florin Birta, viceprimarul Mircea Mălan și primarul comunei Sîntandrei Marcuș Ioan.
OFL Bihor este una din cele mai puternice organizații liberale din țară, având un număr de 51  de organizații locale în județul Bihor. OFL Bihor s-a remarcat în mandatul anterior prin acțiuni care au fost inițiate în județul Bihor și care datorită succesului acestora s-au implementat în toată țara. Amintim aici proiectul ,,PNL are grijă de sănătatea ta", care a avut ca subacțiuni screening-ul cancerului de col uterin și testarea tensiunii și glicemiei realizate în corturi albe amplasate în foarte multe comune și orașe din județul Bihor. Alte proiecte importante realizate de către OFL Bihor au fost: Școala regională de toamnă a OFL (Pădurea Neagră), precum și Școala națională de vară a OFL (Stâna de Vale).
OFL Bihor își propune să îndeplinească în continuare scopul și obiectivele proprii, coroborate cu obiectivele Regulamentului de organizare și funcționare al OFL și cele ale Statutului PNL.
,,Ne dorim să promovăm ideile liberale, prin atingerea obiectivelor activităților pe care ni le propunem pentru următoarea perioadă. De asemenea, ne vom focaliza pe pregătirea colegelor liberale prin seminarii și școli interne pe diferite teme în scopul dezvoltării și eficientizării în munca pe care o facem, la nivel profesional sau politic. OFL Bihor susține, de asemenea, proiectele de dezvoltare inițiate de administrația liberală în Oradea și în comunele din județul Bihor.
Ne preocupă în mod special temele legate de familie, sănătate, educație, față de care ne vom implica activ prin acțiuni concrete răspunzând la provocările societății în care trăim. Ne propunem în noul mandat o serie de activități:  unele vor fi o continuare a celor pe care le derulăm de ani de zile, amintim aici cele legate de sănătatea femeii și a familiei, dar vom avea și multe altele noi pe care le vom organiza în toate organizațiile femeilor liberale de pe raza județului Bihor", a spus Lidia Popa.
Doamna Lidia Popa a mulțumit colegelor liberale, care s-au implicat‚ în vechiul mandat în acțiunile OFL Bihor, afirmând atunci când și-a prezentat raportul de activitate: ,,Raportul meu de activitate sunteți voi, cele care ați umplut peste limită acestă sală a Primăriei Municipiului Oradea și care ați rămas pe baricade muncind în ultimii cinci ani". Lidia Popa a urat mult succes tuturor colegelor care se vor implica în continuare în politica liberală și în activitățile organizațiilor de femei din județul Bihor. (C.M.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Noul Birou politic Județean pentru următorii patru ani.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:55:45 Ora standard a Europei de Est