Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Suflete deschise pentru prevenirea abandonului școlar la elevii cu părinți migranți”

Diseminare la CT ,, Traian Vuia”

Proiectul ,,Suflete deschise pentru prevenirea abandonului școlar la elevii cu părinți migranți”

Asociația Tineretului Voluntar a realizat diseminarea proiectului ,,Suflete deschise pentru prevenirea abandonului școlar la elevii cu părinți migranți" în sala Multimedia a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" în 26 octombrie 2017.

Proiectul a fost desfășurat în perioada 17.07. - 10.10.2017. Inițiatorul proiectului este Asociația Tineretului Voluntar, în parteneriat cu Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea (coordonator, prof. dr. Maghiar Ramona), Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea (coordonator, prof. Darna Voichița) și Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" Oradea (coordonator, prof. Nistor Monica).  
Scopul proiectului a fost evitarea consecințelor negative potențiale (performanțe școlare reduse și abandon școlar) legate de privarea de afectivitate și lipsa de supraveghere a elevilor care au părinți plecați în străinătate.
Obiectivele propuse au fost: dezvoltarea unor abilități de remediere a abandonului școlar la 15 profesori tineri, dezvoltarea abilităților de gestionare a problemelor de viață și consilierea celor 60 de elevi implicați, precum și participarea celor 60 de elevi la trei activităţi extraşcolare (competiţii sportive, activități creative, activități culinare).
Activitățile principale derulate în cadrul proiectului au fost: 1.Cursuri cu profesori tineri (până în 35 de ani), care predau la clase cu elevii care au părinți plecați în străinătate. 2.Cursul ,,Abandonul școlar - modalități de prevenire și remediere" a avut drept scop dezvoltarea la profesorii tineri a unor abilități care să îi ajute și să îi pregătească în munca pe care o desfășoară la clasă, cu elevii care au risc de abandon școlar. 3.Cursuri de dezvoltare personală și orientare în carieră pentru 60 de elevi cu părinți migranți. În cadrul acestor cursuri s-a urmărit conștientizarea importanței școlarizării și îndrumarea elevilor pentru viitoarea lor meserie prin întărirea încrederii în propriile forțe, astfel încât să aibă curajul să aleagă ceea ce li se potrivește în carieră.
4.Activități extrașcolare: competiții sportive (tir cu arcul), activități culinare și ateliere creative, îndrumate de voluntarii asociației. Aceste activități vizează rezolvarea unor probleme de actualitate cu care tinerii se confruntă în prezent și anume practicarea unui sport, renunțarea la petrecerea timpului liber pe rețelele de socializare, dezvoltarea gustului pentru frumos și pentru un stil de viață sănătos.
Rezultatele proiectului sunt reducerea numărului de absențe la cei 60 de elevi beneficiari ai proiectului prin frecventarea zilnică a orelor și formarea la cei 15 profesorilor tineri a unor abilități necesare pentru intervenția și remedierea problemelor de abandon și absenteism.
Ramona Maghiar
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul ,,Suflete deschise pentru prevenirea abandonului școlar la elevii cu părinți migranți”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:38 Ora standard a Europei de Est