Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proces simulat în cauză civilă

Vineri, la Universitatea Agora

Proces simulat în cauză civilă

Așa după cum am mai scris, vineri, 20 octombrie 2017, la Universitatea Agora, au avut loc trei evenimente: Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, precum și două manifestări științifice reunite: Conferința anuală a Facultății de Științe Juridice și Administrative (în cadrul căreia a avut loc și acest proces simulat în cauză civilă), precum și Simpozionul Internațional Studențesc BAC Stud 2017.

Pentru anul acesta a fost aleasă de către studenții participanți o speță cu un obiect complex, respectiv o acțiune pentru stabilirea paternității, încuviințare nume minor, exercitare autoritate părintească și stabilire pensie de întreținere.
Reclamanta, al cărei rol a revenit studentei an III Drept, Abrudan Romina, rol îndeplinit cu toată priceperea și convingerea, a solicitat instanței să constate că pârâtul, interpretat excelent de studentul Duma Răzvan, este tatăl copilului Abrudan Dominic Horațiu, minor născut în afara căsătoriei. A mai solicitat instanței a încuviința ca minorul să poarte numele pârâtului, acela de Duma, să dispună exercitarea autorității părintești exclusiv de către reclamantă și să oblige pârâtul să plătească o pensie de întreținere de 25% din venitul lui lunar.
Reclamanta a fost asistată de avocat ales, rol interpretat de student an III Drept Barmos Loredana, iar pârâtul, de avocat ales, interpretat de student an III Drept Torj Ionuț.
Completul de judecată a fost format de judecător, interpretat de student an III Drept Gavriș Ghitea Florina și grefier, în interpretarea student an III Drept Ghiț Florina.
În urma administrării probatoriului dat de interogatoriile părților, înscrisuri și audierea martorei reclamantei, rol interpretat de student an III Drept Ștef Lavinia și a martorilor pârâtului, roluri jucate foarte bine de student an III Drept Nedelescu Roxana și student an III Drept Stănescu Ioana, dar și ca urmare a unor pledoarii ale avocaților bine argumentate și remarcabil susținute în fața instanței, acțiunea reclamantei a fost admisă.
Efortul studenților participanți a fost însemnat, apreciabil și lăudabil deoarece a evidențiat interesul lor pentru aspectele practice ale dreptului. Ne dorim ca studenții noștri să ajungă avocați, judecători, grefieri, profesii pentru care cei patru ani de studii la Facultatea de Drept din cadrul Universității Agora îi pregătesc temeinic și continuu!
Mulțumiri și felicitări tuturor participanților!
Lector univ. dr. Loredana Steliana Doseanu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proces simulat în cauză civilă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:48 Ora standard a Europei de Est