Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proces simulat în cauză penală

Vineri, la Universitatea Agora

Proces simulat în cauză penală

Așa după cum ați putut afla din relatările noastre, vineri, 20 octombrie 2017, la Universitatea Agora, au avut loc trei evenimente: Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți (care s-a deschis la ora 9.00), precum și două manifestări științifice reunite (de la ora 9.30), Conferința anuală a Facultății de Științe Juridice și Administrative (în cadrul căreia a avut loc și acest proces simulat, despre care vom vorbi în rândurile de mai jos), precum și Simpozionul Internațional Studențesc BAC Stud 2017.

Prezentarea procesului penal simulat de anul acesta s-a înscris în suita activităţilor din anii trecuţi în acest domeniu, în sensul în care, fiecare an aduce anumite elemente de noutate în conţinutul procesului penal şi o ridicare a ştachetei în ceea ce priveşte nivelul de exprimare al studenţilor. A fost aleasă o speţă cu o multitudine de mijloace de probă, în special, pentru captarea atenţiei celor care au urmărit-o. O bună parte dintre probe, respectiv cele având un conţinut audio-video sau fotografii, a necesitat pe lângă prestaţia din sala de judecată, o implicare a studenţilor, inclusiv la activităţile de constituire a lor. 
Procurorul, reprezentat într-o manieră de înaltă ţinută de studentul Cristian Ardelean, în contradictoriu cu avocatul inculpatei (Duma Răzvan) şi în consens cu avocatele persoanelor vătămate (Bar Patricia şi Abrudan Romina), a creat un climat de dezbateri foarte apropiat de cel întâlnit în practica judiciară. Aceştia au avut intervenţii personale foarte bine fundamentate, cu argumente de fapt şi de drept. La fel ca în anii precedenţi, speţa a cuprins prezentări ale stărilor de fapt din perspective diferite, în funcţie de părţi, după  care, fiecare dintre actorii acestui proces penal, a avut libertatea de a-şi construi pledoariile şi intervenţiile.
Toate declaraţiile inculpaţilor, ale părţilor şi intervenţiile avocaţilor s-au făcut, aşadar, la iniţiativa studenţilor şi în forma lor de exprimare, cu corecturile de rigoare operate pe timpul repetiţiilor, în situaţiile care acestea s-au dovedit a fi nespecifice unor discuţii în cadru procesual sau dacă au parazitat în mod inutil dezbaterile. Pentru desfăşurarea tuturor activităţilor din cursul judecăţii, în succesiunea lor firească şi cu respectarea procedurilor şi a principiilor procesuale specifice, studenta Florina Ghitea, în rolul de judecător, a depus diligenţele unui adevărat profesionist, urmărind cu precizia unui metronom toate detaliile şi conducând magistral şedinţa. Studenţii care au jucat rolul de procuror şi avocaţi, au avut o prestaţie extrem de importantă de la începutul şi până la finalul procesului, pe pledoariile acestora sprijinindu-se, de fapt, întreaga dezbatere în regim contradictoriu, menţinând ridicată cota de interes pentru auditoriu. Pe alocuri, aceştia au utilizat inclusiv anumite picanterii avocăţeşti în scopul de a fi credibili în pledoarii şi au fost apostrofaţi de preşedintele de complet, dacă au întrecut buna cuviinţă a dezbaterilor. Practic, intervenţiile lor, făcute cu mult talent, au constituit sarea şi piperul acestei reprezentaţii şi au produs ilaritate într-o sală în care domina o atmosferă sobră şi tensionată.
O apreciere deosebită se impune a fi făcută şi pentru prestaţia inculpatei, a persoanelor vătămate şi a martorilor care, deşi în viaţa de zi cu zi sunt nişte studenţi silitori, interesaţi şi cu un comportament exemplar, au interpretat rolurile lor în maniera în care să pară cât mai autentici şi originali, astfel încât spectatorii să nu perceapă diferenţe faţă de comportamentele întâlnite în astfel de cazuri, în practica judiciară.  
Chiar dacă au avut roluri mai puţin vizibile în cursul procesului şi chiar dacă intervenţiile lor nu au fost de durată, toţi studenţii participanţi au avut evoluţii excelente şi o contribuţie însemnată la reuşita activităţii. Le mulţumesc din toată inima studenţilor participanţi şi publicului spectator şi sunt îndreptăţit să cred că acest proces simulat va avea un loc aparte în panoplia de evenimente plăcute la care au participat în timpul facultăţii şi de care îşi vor aduce aminte peste ani. A fost o probă care i-a scos din zona lor de confort şi a provocat depăşirea limitelor pe care le avuseseră studenţii în exerciţiul exprimării juridice. Le doresc tuturora mult succes pentru ca în viitorul apropiat să devină magistraţi şi avocaţi adevăraţi, în procese reale.
Au participat:
1. Judecător: Ghitea Florina;
2. Grefier: Barnoș Loredana;
3. Procuror: Ardelean Cristian;
4. Avocat inculpat : Duma Răzvan;
5. Avocat persoana vătămată (1): Bar Patricia;
6. Avocat persoană vătămată (2): Abrudan Romina;
7. Inculpat: Ghiț Florina;
8. Persoana vătămată (1): Nistor Roxana;
9. Persoana vătămată (2): Torj Ionuț;
10. Martor (1): Boța Alina;
11.  Martor (2): Cacarază Corina;
12. Martor (3): Ghitea Vlad;
13. Martor (4): Nedelescu Roxana;
14. Martor (5): Ştef Lavinia
Procesul simulat a fost instrumentat și relatat de dl procuror, lector univ. dr. Liviu Lascu, coordonatorul studenților agoriști.
Pentru mai multe poze (70 de poze), accesați Galeria foto: Proces simulat în cauză penală.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:37 Ora standard a Europei de Est