Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Noul președinte este Camelia Buhaș

OFL Oradea are o nouă conducere

Noul președinte este Camelia Buhaș

Miercuri, 17 octombrie 2017, la Reuniunea Consiliului de Coordonare Local al Organizației Femeilor Liberale (OFL) Oradea, a fost ales noul birou politic local, cu un mandat de patru ani.

Doamna Cherecheș Florica, președintele OFL Oradea în ultimii șapte ani, a predat ștafeta doamnei Camelia Buhaș, medic, cadru universitar și consilier local.
Noul birou este format din doi prim-vicepreședinți, Grama Anca și Popescu Anca, 11 vicepreședinți, Băliban Paula, Buz Loredana Ionela, Cherecheș Florica, Dulcă Camelia, Faur Nicoleta, Gligor Elena, Jude Dana, Olar Simona, Postolache Claudia, Szanto Torja Camelia, Vulcu Luminița, 15 membri, Codrea Cecilia, Dumitru Mărioara, Filip Georgiana, Fonoage Corina, Fulop Dana, Herman Nela, Indrieș Felicia, Letea Maria, Lupu Mihaela, Manolică  Lucia, Moșincat Liliana, Petrikaș Alexandra, Pop Coman Ioana, Sav Lucia Monica, Todoran Cristina și un trezorier, Popa Patricia.
Prin activitățile sale, OFL Oradea își propune să îndeplinească scopul pentru care a fost creată ca organizație și anume, promovarea ideilor liberale, a programului, a activității și a preocupărilor PNL în rândul femeilor din România. De asemenea, se preocupă și de pregătirea colegelor, pentru a fi mai bune și mai eficiente în munca pe care o fac, la nivel profesional sau politic. OFL Oradea susține proiectele de dezvoltare inițiate de administrația liberală, și aduce la cunoștința conducerii partidului, problemele cetățenilor, pentru a le găsi rezolvare. De asemenea, fiind organizație de femei, are preocupări legate de familie, educație, protecția copilului, implicându-se și în acțiuni caritabile, nu doar de sărbători, dar pe tot parcursul anului. Proiectele din domeniul sănătății, care promovează importanța prevenției, sunt deja emblematice pentru femeile liberale, an de an aliniindu-se în lupta împotriva cancerului la sân sau a celui uterin și insistând pe importanța adoptării unui stil de viață activ și a efectuării anuale de analize medicale. Femeile liberale vor să ofere și în continuare, comunității locale, un buchet de acțiuni îndreptate spre cetățeni, vor să o îmbogățească și să o ajute în modul în care ele pot să o facă.
În încheierea prezentării Raportului de activitate al OFL, doamna Florica Cherecheș a afirmat: „Mulțumesc tuturor colegelor care au avut încredere în mine în acești ani, alături de care am crescut din punct de vedere politic, cu care am împărtășit bucurii adânci, dar am și suferit atunci când partidul nostru nu  a reușit să obțină rezultatul pe care și l-a propus sau când liderii altor partide au zădărnicit proiecte care ar fi dezvoltat comunitatea. Chiar dacă nu mai candidez pentru funcția de președinte a organizației, ca vicepreședinte de drept în noul birou ales, voi rămâne alături de organizație, participând la activitățile sale și sprijinind proiectele inițiate de OFL Oradea".
Florica Cherecheș,
vicepreședinte OFL Oradea

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:47:27 Ora standard a Europei de Est