Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa anuală Agora International Law Conference: ,,Prospects and Challenges of 21st Century Law

În 19-20 octombrie, a XI-a ediție

Conferinţa anuală Agora International Law Conference: ,,Prospects and Challenges of 21st Century Law

Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Universităţii Agora din Municipiul Oradea organizează Conferinţa anuală Agora International Law Conference: ,,Prospects and Challenges of 21st Century Law" (AILC), editia a XI-a, 19-20 octombrie 2017.

http://univagora.ro/ro/conferinte/ailc2017/
Evenimentul satelit al conferinţei AILC ajuns la cea de a III-a ediţie este „Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești", BACStud2017, www.univagora.ro/ro/conferinte/bacstud2017
Deschiderea oficială a conferinţei AILC  va avea loc în data de 20 octombrie 2017, ora 9,30 la sediul Universităţii  Agora, (Piaţa Tineretului,  Nr. 8, Oradea) în Aula Albastră.
Deşi, este o conferinţă anuală, această ediţie se anunţă una specială prin modul în care se va îmbina partea ştiinţifică cu activităţile practice-aplicative, colaborarea student-cadru didactic  în elaborarea lucrărilor înscrise în programul BACStud, evidenţierea cunoştinţelor teoretice şi practice prin intermediul proceselor simulate studenţeşti.
Participanţi la conferinţa AILC vor fi: prof.univ.dr. habilitat Valeriu CUŞNIR, directorul Institutului de Cercetări Juridice şi Politice al Academiei de Ştiinţe Moldova, Republica Moldova; prof.univ.dr. Mihai FLOROIU, director al Departamentului de Ştiinţe Juridice din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos", Galaţi; prof.univ.dr. Elena-Ana IANCU, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Universitatea Agora, Oradea/ Şcoala Doctorală de Drept, Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti; Prim procuror Laura-Gabriela IANCU, Parchetul de pe lângă Tribunalul Caraş-Severin; conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu, directorul Departamentului de Ştiinţe Sociale, Universitatea Agora din Municipiul Oradea; dr. Sándor MADAI, PhD, şeful Departamentului de Drept penal şi Criminologie, Facultatea de Drept, Universitatea Debrecen, Ungaria/ secretar al Asociaţiei Ungare de Drept penal; prof.univ.dr. Cristinel Ioan MURZEA, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice, Universitatea Transilvania, Braşov; prof.univ.dr. Veronica STOICA, decanul Facultăţii de Drept Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti; prof.univ.dr. Florin TUDOR, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice, Sociale şi Politice din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos", Galaţietc.
 Aplicaţiile practice - demonstrative se vor desfăşura în data de 20 octombrie 2017, începând cu ora 14.30 sub coordonarea d-nei prof.univ.dr. Elena-Ana Iancu. Parteneri sunt:  
- Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Bihor - activităţi de informare, stand de prezentare şi activităţi practice demonstrative cu ajutorul autolaboratorului de criminalistică, expoziţie de tehnică;
- Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea - stand de prezentare, activităţi de informare, expoziţie de tehnică;
- Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Bihor - stand de prezentare, activităţi de informare, promovare a atribuţiilor jandarmeriei, exerciţii practice - moduri de acţiune;
- Centrul 54 Comunicaţii R.M.N.C - stand de prezentare, activităţi de informare, expoziţie tehnică;
- Poliţia Locală Oradea - stand de prezentare, expoziţie tehnică;
- Centrul de informare europeană Europe Direct Agora Oradea - stand de prezentare, activități de informare, expoziție;
- Alte instituţii din domeniul ordinii şi siguranţei publice.
Concurs de exerciţii demonstrative şi expoziţie de proiecte tehnice elaborate de studenţi. Coordonatori: prof. univ. dr. ing. Valentina Balaş, conf. univ. dr. ing. Buidoş Traian, șef lucr. dr. ing. Barla Eva, şef lucr. dr. ing. Dumitru Cristian 
Activitate demonstrativă - Clubul Sportiv „Universitatea Agora Sport Club", coordonator: Raul Tudorica
Procesele simulate studenţeşti se vor desfăşura în sala de procese simulate a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Universităţii Agora. Protagonişti: studenţi ai Universităţii Agora (proces simulat studenţesc în cauză penală, proces simulat studenţesc în cauză civilă); studenţi ai Universităţii Transilvania din Braşov (proces simulat studenţesc în cauză penală). (I.D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:29 Ora standard a Europei de Est